Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å skrive sms med denne? er det kronglete å gå frem til sms menyen? Og må man bruke pennen hele tiden på mobilen?

Finnes f.eks det et panel som gjør at man kan gå direkte på sms?

 

Og er telefonen treig? Hvordan vil jeg oppleve forskjell på denne og c905 som er den jeg har nå?

 

SMS går fort, mer kronglete på vanlige mobiler. Pennen bruker jeg sjeldent, men kjekt å ha. Du trenger ikke noe panel for det, Start->Messaging eller å bruke TouchFLO 3D.

 

Den er litt treig noen ganger, f.eks. ved lasting av store programmer (Opera blant annet). På XDA-Dev finner du også en del tweaks, som i allefall har gjort min X1 en del raskere, å øke ramdisken gjør mest utslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Touch Diamond før og sammenlignet med den er Xperia X1 lynrask! Jeg bruker SPB Mobile Shell-panelet til vanlig, og der er det en fin konvolutt å trykke på og øyeblikkelig er du i innboksen. Derfra er det bare å trykke på Meny->Ny->SMS. Like kjapt og enkelt som på alle andre SE-mobiler. Jeg er godt fornøyd med hastigheten.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på den, siden jeg får en multimedie mobil, og en iphone er UAKTUELL. Slipper også å kjøpe en eventuell ny ipod, og å drasse med den hele tiden siden xperia visstnok skal være en god mp3spiller også..

 

Eneste negative er prisen, og at jeg kjøpte c905 i desember :p

Lenke til kommentar

SMS går fort, mer kronglete på vanlige mobiler. Pennen bruker jeg sjeldent, men kjekt å ha. Du trenger ikke noe panel for det, Start->Messaging eller å bruke TouchFLO 3D.

 

Den er litt treig noen ganger, f.eks. ved lasting av store programmer (Opera blant annet). På XDA-Dev finner du også en del tweaks, som i allefall har gjort min X1 en del raskere, å øke ramdisken gjør mest utslag.

 

Spørr sikkert dumt ,men det der det man lærer av :-) hva er Touch FLO 3D regner med at det er et program da, men hva gjør det, hva er fordelen mmed det og hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Spørr sikkert dumt ,men det der det man lærer av :-) hva er Touch FLO 3D regner med at det er et program da, men hva gjør det, hva er fordelen mmed det og hvor finner jeg det?

 

Touch Flo 3D er brukegrensesnittet på HTC sine nyeste modeller (Diamond/Pro/HD) Det er lagt oppå Windows Mobile for å gjøre telefonen mer "fingervennlig" På X1 har vi panelene som er motstykket til HTC sin TF3D. Det er mulig å portere TF3D til X1. Du finner mye om det her: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=436

Lenke til kommentar

Har testa å kjøre TF3D med panel og også Touch IT-rommen med TF3D, men har nå gått tilbake til Generic_UK-rommen uten TF3D.

TF3D ser pent ut og er raskt og fint, så raskt som det burde vært på Touch Diamond, kanskje jeg hadde vært mer fornøyd med mobilen da. Dessverre så støtter det ikke landscape-mode (når man skyver ut tastaturet), i tillegg så tar det masse ressurser og var til tider litt ustabilt. Jeg foretrekker SPB Mobile Shell.

Lenke til kommentar

Det var ganske sjabby med Touch IT-rommen også. TF3D er svært, med mange separate programmer og mye kode, virker ikke som alt er like kompatibelt med X1. Skal TF3D være et aktuellt alternativ må det være bedre sydd inn. Nå vil vel ikke HTC våge å tisse i bassenget til SE, men en egen TF3D (utviklet av HTC) for X1 hadde ikke vært så dumt.

Lenke til kommentar

ENDELIG!!!

 

Har oppgradert min Generic UK telefon til Norsk R2A. NÅ virker telefonen som den skal. Panelbytter går så det griner, TF3D panelet har GOD hastighet, mediepanelet har nå fått full støtte for blåtann A2DP og kontroll fra den enheten. Alt virker også mye raskere. Imponert, trodde virkelig ikke SE skulle klare dette.

 

edit: litt rask her nå... Video er fremdeles ræva. Telefonen klarer ikke å spille mp4 filmer som går helt fint på iphonen min.... :( men det klarer ingen av de nye WM telefonene såh...

Endret av tdipower
Lenke til kommentar
tdipower, merker du at mediapanelet har blitt treigere til å f.eks starte avspilling av musikk? Det ble min etter oppgraderingen...

 

Nei det vil jeg absolutt ikke si. Den bruker ca... 2-3 sekunder fra jeg trykker på låten jeg vil høre til den har byttet til spillbildet og lastet coverart. om jeg skipper på hodetelefonene går det 1-2 sekund før neste låt er i gang.

 

Har du et treigt SD kort?

Lenke til kommentar
Noen som hadde giddi å gitt en liten Step-to-step forklaring om hvordan jeg installerer nye upgraden?

 

Hadde vært strålende.

 

Ingen problem.

 

http://rapidshare.com/users/ENCD8L

 

Velg den updaten du vil ha. Du kan velge mellom alle, telefonen din bryr seg ikke. Så hvis du vil ha norsk OS: APP_SW_X1i_GENERIC_NO_CDF1216-5859_KOV_R2AA008.rar

Engelsk OS: APP_SW_X1i_GENERIC_UK_KOV_R2A.rar

 

Pakk ut filen og rename den til "Kovsimg.nbh".

 

Ta et minnekort du ikke har noe data på som du er redd for å miste, og formater det til FAT32. Flytt/kopier deretter fila Kovsimg.nbh over til minnekortet.

 

Sett det i telefonen. Sett inn batteriet på telefonen og slå den på ved å holde inne (først) volum-ned og så powerknappen. Resten står på skjermen :)

Lenke til kommentar
Ja, selvfølgelig :) Tastaturlayout også, så det vil du nok endre.

Hehe... ja, har ikke kjøbt X1 enda siden jeg har ventet på den norske versjone, mye av grunnen fordi jeg trodde det ikke ville bli mulig og skifte til norsk språk senere :hrm: Men nå som jeg har ventet så lenge uansett tenker jeg at det blir til at jeg venter litt til for og få helnorsk tastatur, men hadde jeg visst det så hadde jeg nok ha kjøbt den for ganske så lenge siden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...