Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som sliter med kryptering på WLAN?

Kjører WPA2-PSK TKIP hjemme jeg, men det funker ikke på Xperia'n. Måtte sette ned sikkerheten til WPA-PSK TKIP før telefonen ville klare å tolke det.

 

Jeg møtte det samme problemet for en stund siden. Du må legge inn ip, dns og subnet i tilegg til koden. Gå til settings > Connections (tab) > Wi-Fi > Network adapters (tab)> klikk på IEEE 802.11 b/g > Kryss av "use specific" IP adress > fyll inn verdiene fra ruteren. Husk ikke bruk nøyaktig sammme IP som ruteren. Siste tallet må være litt forskjellig. Jeg bruker + eller minus 5 fra siste tallet. Da kom jeg på nett......

 

Lykke til!:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingenting med kilden til firmwaren som er hverken "usikker" eller "ganske så sikker". Den norske firmwaren som nå er på nett, bla. på xda-developers.com, er fra EMMA. Fra Sony Ericsson: "Emma is a Sony Ericsson application used for updating, customizing and activating phones and accessories.".

 

Den firmwaren som nå ligger ute på EMMA kommer erfaringsmessig til SE Update-programvaren for vanlige kunder etter noen uker.

 

Det er programvaren som bestemmer hvilke tegn som kommer fram på skjermen når man trykker på tastene på telefonen. I den norske firmwaren er tre taster (":", "'" og "?") mappet til æ, ø og å. Det er derfor 100% udiskutabelt: Den norske X1 vil ha særnorske tegn direkte på tastaturet.

 

 

Ang. WLAN så kjører jeg WPA2-TKIP på jobb og har ikke hatt noen problemer med å koble min X1 til. Også uten å manuellt allokere ip-addresse og dns.

Lenke til kommentar

Yeah, jeg har hatt en iPhone og det største problemet med den er at Apple lager den. Skremmende stor forskjell på iPhone og WM, største problemet på WM er at det er så enormt mye å velge i av programvare og muligheter, blir vanskelig å velge! :) På iPhone brukte jeg mye tid på å finne løsninger på ting jeg ønsket å gjøre. Synkronisere kalenderen via Bluetooth f.eks? Hell no på iPhone, og jeg har aldri før hatt en mobil med BT der det ikke var mulig. Det sier endel siden den første telefonen jeg hadde med BT var Ericsson R520m, for over 6 år siden!

Lenke til kommentar
@ RMNZR:

med den nye norske FW, kan du

gå til adressen opera:about i nettleseren

opera mobile, og fortelle oss hvilken byggversjon du har?

 

jeg har 2141, med den nåværende FW (standard generisk brittisk)

 

Da står det:

 

Versjon: 9.5

Versjonssteg: 15143

Plattform: Windows Mobile

Lenke til kommentar

Hvordan er det å skrive sms med denne? er det kronglete å gå frem til sms menyen? Og må man bruke pennen hele tiden på mobilen?

Finnes f.eks det et panel som gjør at man kan gå direkte på sms?

 

Og er telefonen treig? Hvordan vil jeg oppleve forskjell på denne og c905 som er den jeg har nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...