Gå til innhold

Sony Ericsson med modelldryss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ikke 3" ganske stort? Det er vel ikke akkurat noen bukselomme-størrelse. Og hva skal man med 800x480 pixler på en så liten skjerm. Hvis man skulle hatt samme pixeltetthet på en 20" pc-skjerm så ville oppløsningen vært 5333 * 3200. Hver pixel på skjermen blir 0,08 millimeter bred og lang. Er det virkelig noen som klarer å myse så fine detaljer? Blir det ikke bare et batterisug uten like når elektronikken skal produsere grafikk til 5 ganger så mange pixler som på 320x240-skjermer?

 

Selv synes jeg G900 virker mest interessant. Kameraet kunne godt vært 2-3 megapixler i stedet for 5, men ellers synes jeg spesifikasjonene virket interessante. Grunnen til at jeg vil ha færre megapixler er fordi det bare øker prisen uten å øke bildekvaliteten så mye at det gir hensikt å bruke den andre steder enn på mobilskjermen likevel.

 

Håper (trolig forgjeves) de får støtte for skikkelige minnekort. (mini eller mikro SD).

 

Men jeg stusset på en ting.
C902 er selskapets nye kameraflaggskip, og kan by på et fem megapikslers kamera med autofokus, ansiktsgjenkjenning, bildestabilisator, blitz og 2,5x digital zoom.

Whut? Foruten ansiktsgjenkjenning tar ikke denne telefonen K850i på noen måte. 2.5 digital zoom bare? K850i har 16! (Ikke at det er verdt det, men uansett?)

Det burde vært forbudt å oppgi digital zoom. Folk kan jo bli forledet til å tro at det er en nyttig funksjon på noe vis. Digital zoom er søppel. Du kan like gjerne beskjære bildet i ettertid og evt. interpolere det opp. Resultatet ser selvsagt ikke bra ut.

 

Guide: Optisk vs. digital zoom

Lenke til kommentar
jeg holder på å le meg i hjel. fra digg til engadget så er det person etter person som poster i iphones forsvar på diskusjoner om SE mobilene. skulle tro det var manndommen som sto på spill jo:P

 

Ikke akkurat en overraskelse! Men så lenge den diskusjonen holder seg unna diskusjon.no så er jeg fornøyd. For det er bare sløsing av energi. Jeg er ikke på noens "side" forresten.

Lenke til kommentar
jeg holder på å le meg i hjel. fra digg til engadget så er det person etter person som poster i iphones forsvar på diskusjoner om SE mobilene. skulle tro det var manndommen som sto på spill jo:P

 

Ikke akkurat en overraskelse! Men så lenge den diskusjonen holder seg unna diskusjon.no så er jeg fornøyd. For det er bare sløsing av energi. Jeg er ikke på noens "side" forresten.

 

fullstendig enig der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

800x480 på 3" er jo heilt sjukt. Eg håpar verkeleg Sony Ericsson får til å lage noko nytt med denne X1. På papiret såg den fin ut. Vi får berre håpe det blir laga god software til den :)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Svarte dunk! Trodde ryktet om WM på SE ble avfeid i aller høyeste grad jeg?!??! Men er ikke sikker på om jeg liker den nye "inndelingen" av modeller til SE.

 

Skal du høre musikk? Ja. Vell, DA kan du drite i surfe-serien vår. Men hvis du skal ta bilder bør du ha C-serien, for den har CAMERA forståss. Cybersonyshot og greier. Men skal du høre musikk så må du ha musikkmobil vett, men da surfer den dårligere enn surfeserien og har ikke like bra kamera som C serien, så... "Q=¤"#=¤!="#

 

Nei, jeg er GLAD for at jeg kjøpte K850 jeg :)

Men er spent på WM mobilen! ... og forsåvidt se hva de nye seriene til SE bringer _med tiden_.

Lenke til kommentar
800x480 på 3" er jo heilt sjukt.

"folkemobilen" Nokia N73 har 320x240 på en 2,4" skjerm. Det gir en pixel-størrelse på 0,152 millimeter bredde og lengde. Dvs. at SE X1 har omtrent 4 pixler på det samme arealet som hver pixel på N73.

 

Er det noen som synes de kunne trengt større pixeltetthet enn på N73? Noen som synes punktumer og andre detaljer blir for grove på skjermen til N73?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
800x480 på 3" er jo heilt sjukt.

"folkemobilen" Nokia N73 har 320x240 på en 2,4" skjerm. Det gir en pixel-størrelse på 0,152 millimeter bredde og lengde. Dvs. at SE X1 har omtrent 4 pixler på det samme arealet som hver pixel på N73.

 

Er det noen som synes de kunne trengt større pixeltetthet enn på N73? Noen som synes punktumer og andre detaljer blir for grove på skjermen til N73?

Dette veit eg (ja faktisk). Det var difor eg sa heilt sjukt. Kanskje eg formulerte meg litt dårlig. Eg tvilar på om eg treng større oppløysing enn på N73. Men eg veit jo aldri, for eg har aldri sett noko med slik oppløysing før. Er det på nokon måte praktisk med så høg opløysing, eller er det bare tull?

Lenke til kommentar

Vimsi: Etter min mening bare tull. Bokstaver og symboler må jo uansett ha en viss størrelse for å sees bra. Det betyr bare at hver bokstav må oppta omtrent dobbelt så mange pixler som før. Det trekker prosessorkraft og batteri men jeg tviler på at det bokstavene og symbolene blir synlig mindre kantete.

Lenke til kommentar
WM på en SE-telefon, nei takk!

 

Hvorfor kunne ikke G900 brukt Symbian og UIQ? Da hadde det ikke vært tvil om min neste telefon. Isteden får det bli med en E51 uten kamera. :(

 

Nå er det da faktisk UIQ på både G900 og G700...så du har ingenting å frykte :)

 

Så nå er Sony Ericssons slipp på MWC ferdig. Må si jeg er utrolig imponert over Sony Ericssons i dag, de har (som de fleste har ønsket lenge) turt å satse å vise noe nytt.

Xperia X1 ser spennende ut så den gleder jeg meg til å få i hendene, personlig er jeg glad for at de satser på Winddows Mobile i den da UIQ er rotete.

 

I morgen er det vell LG som skal kunngjøre sine nye telefoner...vi har fortsatt mye å glede oss til folkens :)

Lenke til kommentar
Men er ikke sikker på om jeg liker den nye "inndelingen" av modeller til SE.

 

Skal du høre musikk? Ja. Vell, DA kan du drite i surfe-serien vår. Men hvis du skal ta bilder bør du ha C-serien, for den har CAMERA forståss. Cybersonyshot og greier. Men skal du høre musikk så må du ha musikkmobil vett, men da surfer den dårligere enn surfeserien og har ikke like bra kamera som C serien, så... "Q=¤"#=¤!="#

Er helt enig i at for mye av slik konseptinndeling er upraktisk. Jeg har både kamera og MP3-spiller, men vil at telefonen min skal kunne være en brukbar erstatning når jeg er rundt omkring og ikke har mp3-spilleren eller (spesielt) kameraet tilgjengelig. Når de mener at de har kompetanse til å lage spesielle telefoner for hvert behov må de da greie å kombinere det i én modell.

 

Uansett, jeg gleder meg til å se hvordan batteriene blir på disse. Kan ikke nekte for at jeg gleder meg enormt til forbedrede batterier blir en realitet. Telefonene blir selvfølgelig også mer strømkrevende, men jeg kryssder alle fingre og tær for at vi innen ikke alt for mange år kan se vesentlig forbedret batteritid på det kommersielle markedet.

Lenke til kommentar
Alle som har levd med en windows telefon med qvga har savnet full vga.

Kan ikke sammenligne pixeltettheten med en vanlig lcd, det er da ingen som klager på for høy oppløsning på iPhone?

 

Nei, den er heller for lav faktisk. Spesielt til nettsider skulle jeg ønske oppløsningen var høyere. Er det mye tekst på siden i brede kolonner må man ofte snu telefonen og få nettsiden i bredformat for at teksten skal bli så stor at den blir leselig. Med høyere oppløsning hadde alt vært skarpt nok til at det kunne leses i høydeformat.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...