Gå til innhold

Noe godt drikke 18-årimger får kjøpt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Liker ikke øl noe særlig. Vet ikke hvorfor men klarer ikke å drikke det. Har ikke smakt på alle typer øl men tuborg isbjørn osv.. Går før det meste på cider.. kjipt at det er så dyrt. Men tror jeg leste her en gang at hvis man heller i litt fanta exotic så fjerner det den sterke ølsmaken? Hvis ikke.. er det noe øl som ikke er så sterk smak av? kjenner at jeg får nesten litt småbrekninger når jeg drikker mye.. :\

Lenke til kommentar

var i tyskland en sommer, og der har de noe som heter drivers drink, øl og sprite,

 

men det er jo ikke noe å bli full på, du kan jo kjøpe deg en hvitvin , kan anbefale deg å kjøpe tyske viner, mange av disse er ofte søte, og som regel er mange av de vinene med lav prosent søte,

 

dr. loosen er et godt eksempel på det, herlig vin for de som ikke vil ha søte rusbrus

 

jeg drakk mye hvitvin og sprite det kan du også prøve, kjøp en billig hvitvin med 11% alk, og bland 50\50 med vin og sprite, spessielt godt hvis du har en del isbite i...

 

drikker mye av dette fortsatt selv om jeg er godt i 20 årene :p

Lenke til kommentar
var i tyskland en sommer, og der har de noe som heter drivers drink, øl og sprite,

 

men det er jo ikke noe å bli full på, du kan jo kjøpe deg en hvitvin , kan anbefale deg å kjøpe tyske viner, mange av disse er ofte søte, og som regel er mange av de vinene med lav prosent søte,

 

dr. loosen er et godt eksempel på det, herlig vin for de som ikke vil ha søte rusbrus

 

jeg drakk mye hvitvin og sprite det kan du også prøve, kjøp en billig hvitvin med 11% alk, og bland 50\50 med vin og sprite, spessielt godt hvis du har en del isbite i...

 

drikker mye av dette fortsatt selv om jeg er godt i 20 årene :p

skal teste dr. loosen ;)

Lenke til kommentar
Kva meines med portvin?

 

Tuller du?!

 

Portvin er søt vin, tilsatt druebrennevin slik at det har litt høyere alkoholprosent 19-20.

 

Det var engelskmennene som først begynte å sukre den portugisiske vinen, fordi de mente den smakte ufattelig surt. Derav navnet portvin.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Nå drikker man ikke portvin i store mengder for å bli full :)

Et lite glass portvin til desserten kan være veldig godt.

 

Ang. øl. Det finnes mange sorter. Det er flere typer øl jeg også får en kvalmende fornemmelse for (som regel veldig lyst øl). Prøv forskjellige sorter, så finner du sikkert en du liker.

Lenke til kommentar

Barcarolle: Jo, sjølvsagt har eg høyrt ordet portvin før (og gjekk ut frå at det var ein slags type vin), men akkurat kvifor dei kalla han portvin, og kva det var det har eg ikkje visst før no :) Kan dykk anbefale ein god portvin?

 

Eg har dritlyst å prøve nye viner. Eg kan drikke alt av kvitvin og liker godt raudvin som Sonadore, men eg anar ikkje kva viner eg skal kjøpe på polet! Eg føler meg heilt blå der eg går i hyllene og snuser. Difor så ender eg som regel opp med baileysflaska, sidan det er noko eg veit eg liker. Eg var på tax-free'n i dag (heim frå Latvia) og plukka med meg 2 liter med baileys til ca. 250 kr. <3

Lenke til kommentar

Etter min erfaring er heineken spesiellt lettdrikkelig, men slike preferanser varierer som oftest veldig fra person til person. Jeg støtter forøvrig covah som sier at det kan være en ide å teste ulike sorter øl for å finne noen som du liker, det er mye halveis å velge mellom og tilsvarende mye helveis. Sjekk f.eks ut "Hva slags øl liker du?" hvis du lurer på hvor hvilken ende du skal starte i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...