Gå til innhold

Noe godt drikke 18-årimger får kjøpt?


Anbefalte innlegg

De fleste venna mine foretrekker tysk billigvin som Blue Nun, Black Tower, Green Angel osv.

Selv går jeg for fransk vin som "Plaimont, vin de pays des côtes de Gascogne" blant hvitvin, og blant rødvin går det i El Copero, Borelo / Bolero (eller noe lignende) og Barolo. Samt at jeg har fått smaken på en italiensk rødvin som jeg ikke aner hva heter, men som smaker Scotch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chianti-vinene er fine.

Dersom du skal litt opp i pris og kvalitet er Amarone passende.

 

Av billig pappvin er da Luca Primitivo merlot en helt soleklar favoritt. Den er meget bra til pappvin å være.

 

Mitt siste tips er Poliziano. Den koster 300 på polet, men konkurrerer med viner fra en langt høyere prisklasse.

 

Jeg er generelt sett tilhenger av viner fra Toscana. Var der på vintur sist sommer, vi bodde i den lille byen Lucca, ikke langt fra Firenze. Dersom du er glad i god vin, og musikk er Lucca absolutt stedet å dra i slutten av juni. Hvert år holdes det en musikk-festival på Piazza Napoleone i et par uker.

Artister som har vært der er blant annet: Eric Clapton, Roger Waters, Santana, John Legend, Norah Jones og Elton John!!

 

Say no more.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Budweizer Light og Grolch er veldig gode;)

Annbefales :)

 

Men, beste øllen som jeg vet om er Nordlands og Carlsberg ;)

Budweizeren og grolchen kjøper jeg når jeg skal ha litt forskjelligt med meg i sortementet mitt :p

Endret av Zlever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...