Gå til innhold

Tips til gode øreplugger maks 500-550 kr [Løst/Ferdig]


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
Da må jo alle proppene være meget gode da, ettersom den med dårligst lydkvalitet, Sony MDR-EX71SL, har fått mange gode kritikker rundt omkring. X3i kan dermed ikke være dårligere enn ekstremt bra :!:

 

KOmmer helt an på hvem du spør... noen henter erfaringene sine fra kommentarfeltet på komplett, og der får nok ex71sl god kritikk siden det er en oppgradering fra det som følger med spillerne. Har kun CX300 selv, så det jeg har av erfaringer med x3i kommer fra det jeg har hørt av andre, da spesielt dfkt som anmelder slike propepr for oss på anythingbutipod.com, og andre som har kjøpt på hans anbefalinger. Ikke hørt et stygt ord om x3i enda, så fritende å bestille et par selv, men er ikke altfor glad i propper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst på nye ørplugger siden de gamle røyk. Vil gjerne at de passer til disse kriteriene:

- Ikke noe særlig mer enn 500-550 kr

- De skal sitte godt i ørene

- Bra lyd og bra bass

- Ikke for kort eller for lang ledning

- Skal kjøpe fra Norge

 

Ikke foreslå Koss The Plug eller hva den heter. Passer ikke til øret mitt samme hva.

 

 

Har disse noe bra lyd?

 

Hei.

 

Utrolig at ingen har foreslått SkullCandy for deg.

Etter min mening helt geniale øreplugger!!

Sitter som støpt og gir en perfekt lyd!

Anbefales på det sterkeste.

Ser at Komplett.no har disse for salg, jeg kjøpte mine i Sverige...

 

Detomaso

Lenke til kommentar
Har lyst på nye ørplugger siden de gamle røyk. Vil gjerne at de passer til disse kriteriene:

- Ikke noe særlig mer enn 500-550 kr

- De skal sitte godt i ørene

- Bra lyd og bra bass

- Ikke for kort eller for lang ledning

- Skal kjøpe fra Norge

 

Ikke foreslå Koss The Plug eller hva den heter. Passer ikke til øret mitt samme hva.

 

 

Har disse noe bra lyd?

 

Hei.

 

Utrolig at ingen har foreslått SkullCandy for deg.

Etter min mening helt geniale øreplugger!!

Sitter som støpt og gir en perfekt lyd!

Anbefales på det sterkeste.

Ser at Komplett.no har disse for salg, jeg kjøpte mine i Sverige...

 

Detomaso

 

Ironi?

 

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=2190

 

Etter gode kritikker og erfaringer av BeyerDynamic DTX50, føyer jeg også den inn i lista over aktuelle øreplugger. Grunnen til at jeg satser på øreplugger er fordi de er praktiske i skolesammenheng. Øreplugger er jo ganske små og mange av dem gir ikke fra seg så mye lyd til omgivelsene, og det kan jo være lurt når jeg sitter i en time. De vises ikke så godt heller :yes:

Lenke til kommentar

 

Enten ironi eller idioti... aldri godt å vite med en del folk her på forumet ^^

 

BTW en test som gir portapro 9+ ville jeg styrt LANGT unna

 

Hva får dere til å si dette?? Absolutt ikke ironi!. Merk dere at jeg skriver"...etter min mening...".

 

At jeg ikke har inngående kjennskap til earplugs eller at Skullcandy ikke topper testen hos lyd og bilde kvalifiserer vel ikke for å kunne kalle meg for idiot eller for å være ironisk...

 

Jeg opplever Skullcandy som perfekt for mitt øre og kvalitetsmessig veldig bra.

 

Det virker på dere som om det kun er "eksperter" på området som skal kunne uttale seg og komme med råd og dersom anbefalingene ikke er grundig begrunnet, gjerne med tester som underbygger anbefalingen, så er det grunn god nok til å latterliggjøre innlegget...

 

Ja ja... aldri godt å vite med en del folk her på forumet ^^

 

Detomaso :whistle:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har nå fått inntrykk av at Lyd & Bilde er ganske seriøse. Uansett, det er vell ikke så lurt å kjøpe et produkt uten å ha sett på flere enn en positiv test. Det gjelder vell for det meste av produkter innen denne sjangeren, så jeg tror jeg kikker litt mer før jeg bestemmer meg :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hmm, jeg har nå fått inntrykk av at Lyd & Bilde er ganske seriøse. Uansett, det er vell ikke så lurt å kjøpe et produkt uten å ha sett på flere enn en positiv test. Det gjelder vell for det meste av produkter innen denne sjangeren, så jeg tror jeg kikker litt mer før jeg bestemmer meg :yes:

 

kommer litt an på hvor testen er... slike tester som lyd og bilde kan du lese 10 av før du tar valget. jeg stoler generelt aldri på norske tester, fordi de er basrte på NORSK marked, og det norske markedet er utrolig spinkelt sammenliknet med hva du kan få tak i fra utlandet. bør være en test basert på et fullt grunnlag, ikke et bitte lite et

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
(...)

Ikke hørt et stygt ord om x3i enda, så fritende å bestille et par selv, men er ikke altfor glad i propper

 

Det stygge ordet som skremte meg fra X3i nylig, var nettopp dfkts tråd om hvordan man kan bytte ledningen på X3i-ene:

ABI - How-to: Recabling the CrossRoads MylarOne X3i and XBi

 

Blir fort litt skeptisk til kvaliteten. Selv om det ikke er meningen, har jeg mang en gang utsatt mine brukbare CX300 for slike belastninger jeg har forventet at de skulle ha røket ved, og fikk med en gang litt tanke for hvor lett det må være å rive ledningene rett ut av disse.

 

Til ettertanke, bare. :)

 

(I ren lydkvalitet er jeg litt mer skeptiske til CX300. Finfine i støyende omgivelser, verre når man legger mer merke til hvor mørk og tung lyden egentlig er, samtidig som man har en viss "honk"-aktig lyd i mellomtonen (mine ører liker at lyden er åpen og heller litt lys). Fullt justerbart på en god spiller, men likevel.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
(...)

Ikke hørt et stygt ord om x3i enda, så fritende å bestille et par selv, men er ikke altfor glad i propper

 

Det stygge ordet som skremte meg fra X3i nylig, var nettopp dfkts tråd om hvordan man kan bytte ledningen på X3i-ene:

ABI - How-to: Recabling the CrossRoads MylarOne X3i and XBi

 

Blir fort litt skeptisk til kvaliteten. Selv om det ikke er meningen, har jeg mang en gang utsatt mine brukbare CX300 for slike belastninger jeg har forventet at de skulle ha røket ved, og fikk med en gang litt tanke for hvor lett det må være å rive ledningene rett ut av disse.

 

Til ettertanke, bare. :)

 

(I ren lydkvalitet er jeg litt mer skeptiske til CX300. Finfine i støyende omgivelser, verre når man legger mer merke til hvor mørk og tung lyden egentlig er, samtidig som man har en viss "honk"-aktig lyd i mellomtonen (mine ører liker at lyden er åpen og heller litt lys). Fullt justerbart på en god spiller, men likevel.

 

Dette må jo sies å være en ganske stor ulempe, men som instruksjonen viser, skal det være mulig å fikse det da. Jeg er mer usikker på om jeg tørr å begynne å fikle med "innmaten" selv dersom jeg velger å kjøpe disse pluggene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
(...)

Ikke hørt et stygt ord om x3i enda, så fritende å bestille et par selv, men er ikke altfor glad i propper

 

Det stygge ordet som skremte meg fra X3i nylig, var nettopp dfkts tråd om hvordan man kan bytte ledningen på X3i-ene:

ABI - How-to: Recabling the CrossRoads MylarOne X3i and XBi

 

Blir fort litt skeptisk til kvaliteten. Selv om det ikke er meningen, har jeg mang en gang utsatt mine brukbare CX300 for slike belastninger jeg har forventet at de skulle ha røket ved, og fikk med en gang litt tanke for hvor lett det må være å rive ledningene rett ut av disse.

 

Til ettertanke, bare. :)

 

(I ren lydkvalitet er jeg litt mer skeptiske til CX300. Finfine i støyende omgivelser, verre når man legger mer merke til hvor mørk og tung lyden egentlig er, samtidig som man har en viss "honk"-aktig lyd i mellomtonen (mine ører liker at lyden er åpen og heller litt lys). Fullt justerbart på en god spiller, men likevel.

 

Crossroads har visstnok fikset byggekvalitetproblemet siden anmeldelsen ble skrevet, så det skal ikke være noe problem lenger

Lenke til kommentar
Crossroads har visstnok fikset byggekvalitetproblemet siden anmeldelsen ble skrevet, så det skal ikke være noe problem lenger

Tråden er startet 13. januar 2008 og emnetittelen lyder slik: "How-to: Recabling the CrossRoads MylarOne X3i and XBi". Kommer vel ganske tydelig fram at det gjelder X3i og XBi i det første avsnittet også.

 

Jeg ble i hvert fall ganske skeptisk nå. Tviler ikke på lydkvaliteten, men når byggekvaliteten er så dårlig så kjøper jeg heller plugger med dårligere lydkvalitet og bedre byggekvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Crossroads har visstnok fikset byggekvalitetproblemet siden anmeldelsen ble skrevet, så det skal ikke være noe problem lenger

Tråden er startet 13. januar 2008 og emnetittelen lyder slik: "How-to: Recabling the CrossRoads MylarOne X3i and XBi". Kommer vel ganske tydelig fram at det gjelder X3i og XBi i det første avsnittet også.

 

Jeg ble i hvert fall ganske skeptisk nå. Tviler ikke på lydkvaliteten, men når byggekvaliteten er så dårlig så kjøper jeg heller plugger med dårligere lydkvalitet og bedre byggekvalitet.

 

At han fikset sine for en måned sida betyr ikke at han kjøpte dem for en måned sida.

 

edit: eller enda bedre:

[18:53] <Cptnodegard> x3i build quality issue was fixed? some moron on the norwegian forum saw your topic and now hes gone all emo about it

[18:55] <dfkt> i dunno, clieOS, the moderator from the jaben forums told me it's fixed

[18:55] <dfkt> and wilson wanted to send me a new pair, toi check for myself... which i declined

 

wilson er fyren som lager x3i for opplsyningens skyld

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Sorry for off-topic folkens, men denne fekk meg til å le: "some moron on the norwegian forum saw your topic and now hes gone all emo about it"

:lol:

 

Ser forresten at trådstarter (Gorilla-Gutten) har satt tråden som "Løst", kva endte du opp med?

 

Jeg ville prøvd den nye serien til shure (SE210/310) om man føler man har råd.

Skuffende få nyheter i lowrangesjiktet dog. Er liksom UE3, Er6i, e2c overliggere og så ingenting før åtti dollar senere. Ingen frister nevnverdig.

 

Kunne jo prøvd Vibe også, men etter at iLounge skrev "build quality? lol" i produktanmeldelsen, og at testerne etter fire par kom fram til at alle hørtes forskjellige ut er jeg blitt mer skeptisk til disse.

 

Får bare vente til SE210 går ned i pris, i alle fall om man vil ha et merke man kan skryte av til kidza.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Noen som vet forskjellen på CX300, CX400 og CX500?

 

cx 400 og 500 er nye versjoner, cx300 er "gammel" modell

 

Da er vell CX500 den beste modellen? :!:

 

har ikke hørt erfaringer av de nye, men i teorien ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...