Gå til innhold

Tips til gode øreplugger maks 500-550 kr [Løst/Ferdig]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Prøvde å overbevise mamma at det var mye bedre å kjøpe fra ebay. Men får ikke lov. Babler bare om at hun legger igjen ditt og datt fra kredittkortet og at det kan misbrukes

 

Er det noobs sier, folk som ikke har den fjerneste anelse hva de prater om. Har aldri hatt problemer med visa kjøp, og har godt over 200 utelandskjøp bak meg. Derimot bruker jeg aldri norske minibanker, da jeg har hatt kort som ikke har kommet ut igjen, penger som har blitt trekt uten at det har kommet ut noe etc, samt at stort sett alle jeg kjenner har vært borti liknende. Det er kanskje noe å tenke over for slike folk som moren din :p Eneste grunnen til at folk synes utenlandskjøp er tvilsomme er at de hører fryktelige historier om folk som har blitt svindlet. De som blir svindlet er stort sett folk som er så tette i pappen at de burde ha egen verge. Mest brukte svindelen på internett er vel omtrent den her: Hei, dette er fra Paypal, du må klikke denne linken og logge inn for å fortsette å bruke systemet - www.paypal.com. Folk som er dumme nok til å gå på det der fortjener å bli svindlet :p Ellers holder det å holde seg til kjente sider. I ebay sitt tilfelle så sier det seg selv at å handle fra en fyr med 750 positive tilbakemeldinger og null negative er trygt, og om paypal hadde vært svindel hadde kanskje folk latt være å bruke det, tror du ikke? Å taste inn visanummeret på småsider som ser sketchy ut er seff ikke noe man bør gjøre, men såpass burde folk skjønne, å hoppe foran bussen er ganske grei måte å bli påjørt på, men om man ikke vil bli påkjørt kan man bare se seg for

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Det er bra å være skeptisk til kvar ein legg ut den slags informasjon, men samtidig kan du få tilgang til mykje fint for ein billig penge om du er villig til å prøve til dømes Ebay. Det er snakk om ein av (om ikkje den) største nettauksjonar, skulle nokon kome ut for nokon som prøver seg å svindel blir det umiddelbart tatt aksjon. Selgar får dårlege karakterar og du som kjøpar kan enkelt luke ut desse. Ved å halde seg til selgarar med hundre, kanskje tusenvis av tilbakemeldinger der over 95% er positive så er du ganske trygg.

Lenke til kommentar
Tjaa. Egentlig er det attenårsgrense på netthandel i det hele tatt, men tror ingen bryr seg. Jeg har brukt PayPal og eget Visa Electron-kort via PayPal siden lenge før jeg i det hele tatt nærmet meg atten. Neppe noen som bryr seg. :)

Får prøve meg på PayPal fra nå av jeg da. Synd at nesten ingen norske nettbutikker har det -.-

Lenke til kommentar
Tjaa. Egentlig er det attenårsgrense på netthandel i det hele tatt, men tror ingen bryr seg. Jeg har brukt PayPal og eget Visa Electron-kort via PayPal siden lenge før jeg i det hele tatt nærmet meg atten. Neppe noen som bryr seg. :)
Er det ikke slik at man må ha kortnummer for å registrere seg hos PayPal? Mitt Visa Electron-kort har i hvert fall ikke dette.
Lenke til kommentar
Tjaa. Egentlig er det attenårsgrense på netthandel i det hele tatt, men tror ingen bryr seg. Jeg har brukt PayPal og eget Visa Electron-kort via PayPal siden lenge før jeg i det hele tatt nærmet meg atten. Neppe noen som bryr seg. :)
Er det ikke slik at man må ha kortnummer for å registrere seg hos PayPal? Mitt Visa Electron-kort har i hvert fall ikke dette.

Nope.. Disse ungdomskortene til Posten fungerer ikke -.- Fortsette å bestille i oppkrav da.. eller i butikk.. eller via modern eller søstra mi xD

Lenke til kommentar
Nope.. Disse ungdomskortene til Posten fungerer ikke -.- Fortsette å bestille i oppkrav da.. eller i butikk.. eller via modern eller søstra mi xD

Misforsto jeg deg da jeg trodde at du faktisk hadde brukt Visa Elektron-kortet ditt med PayPal? By the way så har jeg Visa Electron fra DNB, ikke posten.

 

Redigert: unødvendig quoting fjernet.

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar

Mulig du quotet feil, men vi heldige som har Nordea (og for den saks skyld lider under latterlig lav rente på kortkonto) har kortnummer og denne tresifrete bekreftelseskoden trykket på kortet (mulig det også gjelder andre banker).

Dermed kan man godt bruke kortet hvor enn man vil, selv om det da i prinsippet ikke er lov.

Lenke til kommentar
Nope.. Disse ungdomskortene til Posten fungerer ikke -.- Fortsette å bestille i oppkrav da.. eller i butikk.. eller via modern eller søstra mi xD

Misforsto jeg deg da jeg trodde at du faktisk hadde brukt Visa Elektron-kortet ditt med PayPal? By the way så har jeg Visa Electron fra DNB, ikke posten.

 

Redigert: unødvendig quoting fjernet.

Jada... mulig jeg var dum? Husk, er 14 år vettu..Mitt kort har også den 3-sifrede sikkerhetskoden, aller kortene til fattern og muttern også =\

Lenke til kommentar
Prøvde å overbevise mamma at det var mye bedre å kjøpe fra ebay. Men får ikke lov. Babler bare om at hun legger igjen ditt og datt fra kredittkortet og at det kan misbrukes

Hei, dette er fra Paypal, du må klikke denne linken og logge inn for å fortsette å bruke systemet - www.paypal.com. Folk som er dumme nok til å gå på det der fortjener å bli svindlet

 

Men uansett er paypal trygt og bruke?

Er litt skeptisk til og bare bestille med kortet fra ebay når det kommer opp sikkerthetsadvarsler om at

jeg burde bruke paypal. Er det store muligheter for at folk rett og slett kan gå inn på kontoen din med bestilling via ebay til feil person?

Og om de sennheiser cx300 er det verdt og kjøpe seg disse til en sony ericsson k810i telefon som jeg allerede har sony sine som du stikker inn i ørene. Jeg vet ikke hva de heter men jeg fikk kjøpt dem inkl. jack overgang på expert til 350kr. Så hvis de er så hifi som han ebay fyren sier frister det veldig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Prøvde å overbevise mamma at det var mye bedre å kjøpe fra ebay. Men får ikke lov. Babler bare om at hun legger igjen ditt og datt fra kredittkortet og at det kan misbrukes

Hei, dette er fra Paypal, du må klikke denne linken og logge inn for å fortsette å bruke systemet - www.paypal.com. Folk som er dumme nok til å gå på det der fortjener å bli svindlet

 

Men uansett er paypal trygt og bruke?

Er litt skeptisk til og bare bestille med kortet fra ebay når det kommer opp sikkerthetsadvarsler om at

jeg burde bruke paypal. Er det store muligheter for at folk rett og slett kan gå inn på kontoen din med bestilling via ebay til feil person?

Og om de sennheiser cx300 er det verdt og kjøpe seg disse til en sony ericsson k810i telefon som jeg allerede har sony sine som du stikker inn i ørene. Jeg vet ikke hva de heter men jeg fikk kjøpt dem inkl. jack overgang på expert til 350kr. Så hvis de er så hifi som han ebay fyren sier frister det veldig.

 

Så lenge du bruker paypal er det trygt ja. CX300 er fine for 200 kr, men har du råd ville jeg absolutt gått for x3i fra http://www.jaben.net/shopping.html

Du betaler med paypal der og, og siden er til å stole på. Send med melding om at pakken skal settes med vverdi på 30 colalr så burde du får den inn uten å betale toll.

Lenke til kommentar
Så lenge du bruker paypal er det trygt ja. CX300 er fine for 200 kr, men har du råd ville jeg absolutt gått for x3i fra http://www.jaben.net/shopping.html

Du betaler med paypal der og, og siden er til å stole på. Send med melding om at pakken skal settes med vverdi på 30 colalr så burde du får den inn uten å betale toll.

  • Hva er collar?
  • Om de ørepluggene, har du prøvd begge 2 og hvor stor forskjell er det på dem?
  • http://www.jaben.net/shopping.html står det CrossRoads MylarOne X3 Earphone det er vel X3i?

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Så lenge du bruker paypal er det trygt ja. CX300 er fine for 200 kr, men har du råd ville jeg absolutt gått for x3i fra http://www.jaben.net/shopping.html

Du betaler med paypal der og, og siden er til å stole på. Send med melding om at pakken skal settes med vverdi på 30 colalr så burde du får den inn uten å betale toll.

  • Hva er collar?
  • Om de ørepluggene, har du prøvd begge 2 og hvor stor forskjell er det på dem?
  • http://www.jaben.net/shopping.html står det CrossRoads MylarOne X3 Earphone det er vel X3i?

 

collar er feilskrevet dollar :p

har bare cx300 selv, har lyst på x3i da de får utrolig mye skryt uansett hvem man spør, og det er visstnok stor forskjell motfor cx300. x3 på nettsiden er x3i ja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Valget mitt står nå mellom

Sony MDR-EX71SL,

Sennheiser cx300 og

X3i som du snakker så varmt om:)

 

 

Men hva er egentlig forskjellen på CrossRoads MylarOne XB Earphone og CrossRoads MylarOne X3 Earphone? Jeg fant begge modellene innpå http://www.jaben.net/shopping.html.

 

Der rangerte du akkurat proppene etter lydkvalitet, så da kan du plukke selv :p

 

XBi og x3i er to forskjellige modeller, men ifølge folket er x3i hakket bedre og koster mindre. nettsiden er ikke oppdatert med de nye navnene, så XB er XBi og x3 er x3i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...