Gå til innhold

Steining - en grusom straffemetode


Anbefalte innlegg

Er temmlig sikker på at hadde steining blitt innført som straff i norge, ville det møtt opp en god del mennesker for å delta.

 

Med andre ord, mennesker er nok ikke så forskjellig når det kommer til et stykke.

 

Er temmelig sikker på at hvis steining hadde blitt innført i Norge at det hadde møtt så mye protest at det hadde vært politisk selvmord for de som prøvde det.

 

Med andre ord, mennesker er ikke forskjellige, men kultur er.

 

Det finnes nok mennesker der ute som gladelig hadde deltatt, så slutt å lat som vi er så anderledes.

 

Har du vært/bodd utenfor Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fy faen for noen aper disse muslimene er!

Eg skal ikkje seie at det ikkje er barbarisk, men det er vel ikkje noko sereigent for islam dette her? Det er kanskje riktignok mest i arabiske land det foregår, men er sjølve avstraffingsmetoden knytta opp mot ein bestemt religion?

 

Ja, absolutt! Iran er det eneste landet hvor steining er en offisiell avstraffelsesmetode, og der er det som kjent sharia som gjelder. Steining nevnes flere ganger i koranen

 

Nei, det blir det ikke. Koranen har en del interessante straffemetoder, men steining er ikke blant de. Men dette forandrer dessverre ikke det faktum at steining skjer i muslimske land.

Lenke til kommentar
Selvsagt blir det ikke innført i norge, men poenget mitt er at slike "hevntanker" ligger latent i deler av befolkningen. Jeg tviler ikke på at det hadde møtt opp en steinkastende mobb hvis det var aktuellt straff i f.eks. Baneheia-saken. Hva med Lommemannen? Fra England så vi en 9-årig "morder" som måtte reddes unna steinkastende voksne Osv. Det finnes nok mennesker der ute som gladelig hadde deltatt, så slutt å lat som vi er så anderledes.

 

Ja, hevn er en viktig del av det å være menneske, hevn er vår største drivkraft. Og når man er fylt av hat ville sikkert noen møtt opp for å steine baneheia-jævlene om det var tillatt i Norge. Men det som er aller verst i denne saken er ikke at et menneske blir steinet. Det verste er årsaken til at hun blir steinet. Overgriperne har ingen grunn overhodet til å være sinna på henne. Hun har ikke gjort noen noe vondt. De steiner et uskyldig menneske ihjel. Det hadde ikke funket i Norge å samle befolkningen i Gjøvik på torget for å steine ihjel en jente som hadde blitt forelska i en klassekamerat. Slutt å late som om vi er så like disse muslimene. Vi er langt bedre enn dem.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Offentlig bålbrenning og henrettelser var jo en folkefest både i norge og skandinavia forøvrig tidligere. Fordi en straffemetode er blitt forbudt pr. lov betyr nødvendigvis ikke at man fjerner det fra menneskers primitive reaksjonsmønster.

 

Dersom du og jeg hadde blitt født i muslimland, ville vi også deltatt i festlighetene og synes det var helt moralsk forsvarlig. Slik er mennesket, oppdragelsen og kulturen har alt å si. Hadde vi blitt indoktrinert og hjernevaske fra fødselen av, ville vi vært helt lost i huet vi også. Heldigvis ble vi født i en del av verden som har kommet litt lenger moralsk sett. For oss er det ikke vanskelig å se at disse folka er syke i hodet, men de ser det nok ikke selv.

 

Nå har Iran nettopp lagt ned forbud mot offentlig henrettelse, neste steg får være forbud mot steining. Alt til sin tid..

 

Forbudet mot offentlige henrettelser skyldes at de ikke liker det internasjonale presset og oppmerksomheten fra Vesten det tiltrekker seg. Henrettelsene vil fortsette i det skjulte. I fjor henrettet Iran flere mennesker enn på mange år.

Lenke til kommentar
Hvis USA er barbariske med sin elektriske stol og giftsprøyter, er i hvert fall Irak, Saudi Arabia og andre arabiske land det. Hva har hun gjort, mon tro? Blitt forelsket!

 

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/fema...in_page_id=1879

 

Fy faen for noen aper disse muslimene er!

 

Video ligger på nettet for de som ikke greier seg med bilder.

Fy faen for noen aper, ja.

 

Gidder ikke engang å lese sine egne føkkings linker før de spyr ut fordommene sine!!

 

DET VAR IKKE MUSLIMER SOM STEINET HENNE!

 

Det var yezidier. Yezidismen er en egen religion, beslektet med gnostisismen, altså en form for esoterisk kristendom, zoratustrianismen, og andre persiske religioner.

 

De er IKKE MUSLIMSKE.

 

Faktisk er det utbredt Muslimsk overtro at Yezidier tilber Lucifer. Altså: Muslimer ser på dem som Satanister.

Lenke til kommentar
Hvis USA er barbariske med sin elektriske stol og giftsprøyter, er i hvert fall Irak, Saudi Arabia og andre arabiske land det. Hva har hun gjort, mon tro? Blitt forelsket!

 

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/fema...in_page_id=1879

 

Fy faen for noen aper disse muslimene er!

 

Video ligger på nettet for de som ikke greier seg med bilder.

Fy faen for noen aper, ja.

 

Gidder ikke engang å lese sine egne føkkings linker før de spyr ut fordommene sine!!

 

DET VAR IKKE MUSLIMER SOM STEINET HENNE!

 

Det var yezidier. Yezidismen er en egen religion, beslektet med gnostisismen, altså en form for esoterisk kristendom, zoratustrianismen, og andre persiske religioner.

 

De er IKKE MUSLIMSKE.

So? Det er fremmed og skummelt allikevel. :ph34r:

 

 

 

 

:p

 

Lenke til kommentar
DET VAR IKKE MUSLIMER SOM STEINET HENNE!

 

Det var yezidier. Yezidismen er en egen religion, beslektet med gnostisismen, altså en form for esoterisk kristendom, zoratustrianismen, og andre persiske religioner.

 

De er IKKE MUSLIMSKE.

 

Faktisk er det utbredt Muslimsk overtro at Yezidier tilber Lucifer. Altså: Muslimer ser på dem som Satanister.

 

Kanskje akkurat ikke i denne saken, men muslimer er i flertall. Poenget er uansett at de ikke har kommet særlig langt der nede. Muslimene holder også på med dette. Det er ikke fordommer å tro at muslimer i arabiske land driver med steining. Det er fakta. De færreste fanges på film og legges ut på nett.

Lenke til kommentar
Nå vil jo tråden dø ut, ettersom formålet med debn var i sværte Islam. Alle er velkomne i neste tråd, som ventes å komme neste gang en eller annen muslim gjør ett eller annet dumt. :roll:

Vel, det er enklere å sværte muslimer enn det egentlige målet: Å sværte arabere. For arabere er beskyttet av forumets anti-rasisme regler.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Nå vil jo tråden dø ut, ettersom formålet med debn var i sværte Islam. Alle er velkomne i neste tråd, som ventes å komme neste gang en eller annen muslim gjør ett eller annet dumt. :roll:

Vel, det er enklere å sværte muslimer enn det egentlige målet: Å sværte arabere. For arabere er beskyttet av forumet anti-rasisme regler.

 

Det er ikke rasisme. Rasisme er rasehat. Dette er fordømming av manglende respekt for menneskerettighetene. Jeg hater ikke folk for den de er, men for det de gjør. Jeg ville aldri fordømt et menneske for å være araber, jøde, neger eller en hvilken som helst rase. DET er rasisme. Jeg fordømmer dem for å steine ihjel uskyldige mennesker. Den arabiske kulturen må ta skylda. Religion må ta skylda.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Selvsagt blir det ikke innført i norge, men poenget mitt er at slike "hevntanker" ligger latent i deler av befolkningen. Jeg tviler ikke på at det hadde møtt opp en steinkastende mobb hvis det var aktuellt straff i f.eks. Baneheia-saken. Hva med Lommemannen? Fra England så vi en 9-årig "morder" som måtte reddes unna steinkastende voksne Osv. Det finnes nok mennesker der ute som gladelig hadde deltatt, så slutt å lat som vi er så anderledes.
Ja, hevn er en viktig del av det å være menneske, hevn er vår største drivkraft. Og når man er fylt av hat ville sikkert noen møtt opp for å steine baneheia-jævlene om det var tillatt i Norge.

Så da har jeg rett med andre ord.

 

Men det som er aller verst i denne saken er ikke at et menneske blir steinet. Det verste er årsaken til at hun blir steinet.

Overskriften din er da vitterlig "Steining- en grusom straffemetode" Nå er det plutselig årsaken du vil diskutere. Vel, alle samfunfunn har forskjellige oppfattninger på hva som er forbrytelse, f.eks. utroskap, osv.

 

Slutt å late som om vi er så like disse muslimene. Vi er langt bedre enn dem.

Er det derfor du er så engasjert? Halleluja

 

Offentlig bålbrenning og henrettelser var jo en folkefest både i norge og skandinavia forøvrig tidligere. Fordi en straffemetode er blitt forbudt pr. lov betyr nødvendigvis ikke at man fjerner det fra menneskers primitive reaksjonsmønster.

 

Dersom du og jeg hadde blitt født i muslimland, ville vi også deltatt i festlighetene og synes det var helt moralsk forsvarlig. Slik er mennesket, oppdragelsen og kulturen har alt å si.

 

Tror jeg nok ikke. Selv i Iran finnes det nok store mengder mennesker som tar ikke liker steining, og aldri ville deltatt i noe slikt. Akuratt som mange i norge ikke ville deltatt i steing av Baneheia-morderne, mens du alltid vil finne en mobb som gjerne hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Så da har jeg rett med andre ord.

 

 

Overskriften din er da vitterlig "Steining- en grusom straffemetode" Nå er det plutselig årsaken du vil diskutere. Vel, alle samfunfunn har forskjellige oppfattninger på hva som er forbrytelse, f.eks. utroskap, osv.

 

 

Tror jeg nok ikke. Selv i Iran finnes det nok store mengder mennesker som tar ikke liker steining, og aldri ville deltatt i noe slikt. Akuratt som mange i norge ikke ville deltatt i steing av Baneheia-morderne, mens du alltid vil finne en mobb som gjerne hadde gjort det.

 

Du har rett i at vi alle har lyst på hevn, men du har ikke rett i at mennesker i Vesten er like mennesker i muslimverden. Vi er faen så forskjellige!

 

Det er også stor forskjell på hevnlyst og lyst på å steine folk som ikke har gjort noe galt. Hevn vil si gjengjeld. Ikke blind vold. I tillegg er det forskjell på moderat og fornuftig hevn og å gjøre noe så barbarisk som det der. Jeg tror det skal jævlig mye til før en nordmann går til fysisk angrep og steiner ihjel naboen. Selv om det plutselig ble tillatt. Vi er som sagt kommet litt lenger.

 

En og annen nordmann ville nok deltatt (hovedsaklig "norske" innvandrere fra Oslo), men langt flere iranere ville blitt med på den slags. Rett og slett fordi det er vanlig praksis der nede. De blir hjernevaske og lært opp til at det er en passende straff for jenter som blir forelska eller viser seg offentlig uten burka. I Teheran er det mange oppegående folk også, de fester og drikker i det skjulte, men risikerer dødsstraff om de blir oppdaget. All ære til dem, som skjønner at vestlige verdier er bedre til tross for at de er utsatt for massiv hjernevasking av prestestyret.

Lenke til kommentar
Nå vil jo tråden dø ut, ettersom formålet med debn var i sværte Islam. Alle er velkomne i neste tråd, som ventes å komme neste gang en eller annen muslim gjør ett eller annet dumt. :roll:

Vel, det er enklere å sværte muslimer enn det egentlige målet: Å sværte arabere. For arabere er beskyttet av forumet anti-rasisme regler.

 

Det er ikke rasisme. Rasisme er rasehat. Dette er fordømming av manglende respekt for menneskerettighetene. Jeg hater ikke folk for den de er, men for det de gjør. Jeg ville aldri fordømt et menneske for å være araber, jøde, neger eller en hvilken som helst rase. DET er rasisme. Jeg fordømmer dem for å steine ihjel uskyldige mennesker. Den arabiske kulturen må ta skylda. Religion må ta skylda.

Rasisme er ikke rasehat. Rasehat er en ekstrem form for rasisme.

 

Du er kanskje helt ærlig om at du tror du ikke er rasistisk. Men det spiller ingen rolle om du er det intensjonelt eller ei.

 

Spør deg selv hvorfor du peker ut Islam igjen og igjen, selv når det ikke er Islam som har gjort noe.

 

Har dette med at du har en intens interresse og viten om Islam? Siden du ikke greier å identifisere Yezidismen som en fiende av Islam engang må vi anta at du ikke har noe særlig viten på feltet.

 

Har det derimot å gjøre med lokale forandringer der du bor grunnet innvandring fra fremmedkulturelle land å gjøre? Kanskje.

 

Er Islam en lett syndebukk for disse forandringene? Ja, definitivt.

 

Du har vist svært viten om Islam, eller de semittiske eller Abrahamske religioner generelt, så det er i alle fall garantert ikke Islam som er problemet ditt. Så mye vet vi ut i fra det du selv skriver.

Lenke til kommentar
Du har rett i at vi alle har lyst på hevn, men du har ikke rett i at mennesker i Vesten er like mennesker i muslimverden. Vi er faen så forskjellige!

Hva er det du prøver å si her? Hvis mennesker er fundamentalt på grunn av at de er fra vesten eller "muslimverden", kan det tolkes som noe annet enn rasisme?

 

Eller var hele uttrykte du deg feil?

 

Det er helt lov å si feil.

Lenke til kommentar
Nå vil jo tråden dø ut, ettersom formålet med debn var i sværte Islam. Alle er velkomne i neste tråd, som ventes å komme neste gang en eller annen muslim gjør ett eller annet dumt. :roll:

Vel, det er enklere å sværte muslimer enn det egentlige målet: Å sværte arabere. For arabere er beskyttet av forumets anti-rasisme regler.

Islam er en arabisk religion da.

 

Vi har eksempler på stein som blir brukt som våpen i Skandinavia under middelalderen og muligens tidligere. Det finnes en historie om en snøballkrigtradisjon som hadde som formål og gjøre gode steinkastere av unger. Men aldri som henrettelsesmetode slik jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...