Gå til innhold

Steining - en grusom straffemetode


Anbefalte innlegg

Muslimer er syke i hodet, ja. Men hvorfor stenge tråden av den grunn? Skal vi bare diskutere det som er behagelig her i verden?

 

har fått med meg at det var ikke muslimer som steinet henne, Men må bare få sagt en ting. Man skal ikke ta alle muslimer under en kam. Det er sikkert 3% av alle muslimene som ville gjort noe sånt. Media bare henger ut de som gjør det slemme, men de tar ikke med de posetive sidene dems. Som jeg er sikker på at de har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boomerang, er det slike uttalelser som skal "forandrer" islam?

 

Slutt å late som om vi er så like disse muslimene. Vi er langt bedre enn dem.

 

Eller for å følge opp, vi er langt bedre enn afrikanere, samer, indianere, gulinger, Vi er nok selve Herrefolket på denne kloden. Alle andre er dumme?

 

Forandre islam? Islam forandres ikke. Det som står i Koranen står der og vil alltid stå der.

 

Jeg burde egentlig ignorere det siste du skriver, for det er en stråmann. Men jeg biter likevel på. Nei, vi er bedre enn muslimene, ikke afrikanere, samer, indianere, gulinger osv. Det har ikke noe med rasen å gjøre, men kulturen. Kulturen i arabiske land er grusom.

Lenke til kommentar
Men du fortsetter å kalle dem aper likevel, ser jeg, til og med etter du har redigert posten din.

 

Du har innsett at du var for ivrig på et punkt, så det kan jo hende du er for ivrig på andre punkter også, eller? Hva med litt ettertanke?

 

Jeg dømmer ikke nazister likevel. De fleste som støttet nazismen var sivilliserte folk, som sikkert hadde mange gode sider. Noen av dem var svært omsorgsfulle humanister som brydde seg intenst om sin neste. Noen av dem var sikkert besteforeldrene til flere på dette forumet, som barnebarna sikkert har mange gode minner om. At noen var nazist før og under krigen sier relativt lite om personen. Og selv om de aldri gir noen unnskyldning for urettene de støttet, så kan de ha store gaver i sitt livsarbeid å gi til menneskeheten, som f.eks var tilfellet med Heidegger. Så hadde du noe poeng?

 

Ja, de er aper. Alle mennesker er jo aper, men vi skiller oss fra dem ved at vi er mer intelligente og siviliserte. Disse araberne, derimot, er langt nærmere våre apevenner enn oss, så jeg kaller dem det. De får tåle såpass når de denger løs på og dreper uskyldige tenåringsjenter.

 

Jeg kan fort være overivrig på andre punkter også, men det har ingen relevans i denne saken. Jeg kommer aldri til å endre oppfatning om slike jungelklovner.

 

Utrolig mange tyskere var nazister under WWII, men de var svært moderate. Omtrent som kristne i dagens Norge. Selv om de vedkjenners seg troen, vet de lite om hva som egentlig står i Bibelen og hvilken barbarisk Gud de egentlig støtter. Jeg tror de fleste nazister under WWII ville hatt enorme problemer med å steine en jøde. Som du skriver, sier det svært lite om personen at de var nazister under krigen.

 

Det sier derimot MYE om en person når han er i stand til å gjøre slik araberne gjør i dette tilfellet. Slike personer har ikke verden bruk for.

 

Muslimer er syke i hodet, ja.
Bare fordommer. Deres vrangforestilling er verken verre eller bedre enn de kristnes.

 

Jeg har da heller ikke sagt at kristne ikke er syke i hodet.

 

Religion er kultur.

Vi har kultur i religion, men ikkje nødvendigvis religion i kultur.

 

Å henge ut muslimar som nokon fandens jæklar i denne tråden blir heilt feil.

 

Ikke nødvendigvis religion i kultur, men i den arabiske verden er det slik at Islam er en stor del av kulturen. Jeg har aldri sagt at alle muslimer er fandens jæklar, men de som gjør slike ting som dette er syke i hodet.

Lenke til kommentar
Boomerang: Vesten er heller ikke så sykt bra som du skal ha det til når barn i USA kan komme i fengsel på ubestemt tid. Bare så du viste det så blir det i USA drept over 10 ganger flere folk per innbygger enn i Saudi Arabia.

 

Nei, USA er ikke så bra. Stryk USA og skriv Skandinavia. Jeg tenker egentlig på USA som et U-land. I hvert fall intellektuelt sett. Våpenindustrien i USA har mye makt, og så lenge det er like lett å få tak i våpen som det er i dag, vil det fortsette å skje massakrer der.

 

Nå har Iran nettopp lagt ned forbud mot offentlig henrettelse, neste steg får være forbud mot steining. Alt til sin tid..

 

The Iranian judiciary has officially placed a moratorium on stoning

 

Skritt i riktig retning, og som alt annet så skjer utvikling over tid. Om 20 år er uskikken kanskje borte.

 

Uten sammenligning forøvrig så kan man se hvordan Norge har tviholdt på retten til å drive sel og hvalfangst, tiltross for boikott-trussler og fremstillinger i utenlandske media om at vi er primitive barbariske villmenn. Vi har strittet imot og vil liksom ikke gi slipp på eldgammel tradisjon..

 

Hvalfangst...Ser ikke problemet. Bare fordi dyret er så forbanna stort er det mer verdt enn andre dyr?

 

Tja. Det er da folk som drives til selvmord i dette landet av mobbing. Er ikke steining en mer human avliving?

 

Kanskje. Det er raskt overstått. Men mobbere har sjelden til hensikt å mobbe folk til døde. De er neppe i stand til å sette seg helt inn i offerets situasjon. Når du kaster stein mot en tenåringsjente, vet du konsekvensene.

 

Tja. Det er da folk som drives til selvmord i dette landet av mobbing. Er ikke steining en mer human avliving?

 

Det er som å si at det er mer humant å skyte en elg i skogen å spise kjøttet, i steden for å kjøpe gilde-kjøtt av dyr som er slaktet på slakteri. Poenget er: tror de på slakteriet har mer peiling på å drepe dyr enn de gamle gubbene i skauen. Akkurat som du sikekrt klarer å ta ditt eget liv raskere, en om du først skulle blitt banket en halv time og så få en god del steiner i hue før du dør.

 

Jeg er faktisk mer tilhenger av å skyte ville dyr enn å ha dem i fangenskap, feite dem opp og drepe dem etter noen måneder.

 

human og avliving passer ikke sammen når det kommer til mennesker synes jeg.. Hvordan dreper man ett annet menneske på en human måte egentlig? :roll:

 

Hodeavkapping. Null smerte.

Lenke til kommentar
Uten sammenligning forøvrig så kan man se hvordan Norge har tviholdt på retten til å drive sel og hvalfangst, tiltross for boikott-trussler og fremstillinger i utenlandske media om at vi er primitive barbariske villmenn. Vi har strittet imot og vil liksom ikke gi slipp på eldgammel tradisjon..

 

Dette har ingenting med topicen å gjøre med, back to the basic, takk...

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Muslimer er syke i hodet, ja. Men hvorfor stenge tråden av den grunn? Skal vi bare diskutere det som er behagelig her i verden?

 

har fått med meg at det var ikke muslimer som steinet henne, Men må bare få sagt en ting. Man skal ikke ta alle muslimer under en kam. Det er sikkert 3% av alle muslimene som ville gjort noe sånt. Media bare henger ut de som gjør det slemme, men de tar ikke med de posetive sidene dems. Som jeg er sikker på at de har.

 

Jeg vet ikke hvor mange prosent det er, men tror det er flere. Av klipp jeg har sett på internett samler hele landsbyen seg rundt offeret og kaster i vei. Det er sport. Det er underholdning. Det er kultur. Det gjelder naturligvis ikke alle muslimer.

 

Ser heller ikke hvorfor media skulle begynne å spekulere i eventuelle gode sider disse forbryterne har.

Lenke til kommentar

nå sa ikke jeg at vi skal finne de posetive sidene til en forbrytrene, Jeg mener at det er veldig skjeldent at det kommer noe om en muslim/araber generelt som er bra. i forhold til hva som er negativt.

 

Men det er jo helt på tryne å drepe noen på grunn av å bli forelsket.

alle har rett til å leve!

Endret av Sno
Lenke til kommentar
nå sa ikke jeg at vi skal finne de posetive sidene til en forbrytrene, Jeg mener at det er veldig skjeldent at det kommer noe om en muslim/araber generelt som er bra. i forhold til hva som er negativt.

 

Men det er jo helt på tryne å drepe noen på grunn av å bli forelsket.

alle har rett til å leve!

 

Generelt har de fleste nyhetssaker negativt fortegn. Og er det noen som er flinke tli å lage nyheter av faenskap her i verden, så er det muslimene.

Lenke til kommentar

QUOTE(Attac-medlem @ 09/02-2008 : 22:13)

Tja. Det er da folk som drives til selvmord i dette landet av mobbing. Er ikke steining en mer human avliving?

 

 

"Kanskje. Det er raskt overstått. Men mobbere har sjelden til hensikt å mobbe folk til døde. De er neppe i stand til å sette seg helt inn i offerets situasjon. Når du kaster stein mot en tenåringsjente, vet du konsekvensene."

 

Hva er mobberes hensikt?

Lenke til kommentar
QUOTE(Attac-medlem @ 09/02-2008 : 22:13)

Tja. Det er da folk som drives til selvmord i dette landet av mobbing. Er ikke steining en mer human avliving?

 

 

"Kanskje. Det er raskt overstått. Men mobbere har sjelden til hensikt å mobbe folk til døde. De er neppe i stand til å sette seg helt inn i offerets situasjon. Når du kaster stein mot en tenåringsjente, vet du konsekvensene."

 

Hva er mobberes hensikt?

 

Vet ikke. Ikke å drepe i hvert fall. Mobbere har ofte psykiske problemer.

 

 

Hodeavkapping. Null smerte.

 

null smerte? hva med familien som sitter igjen? ingen henrettelse av noe slag er smertefritt, det er alltid noen som blir påvirka.. å kalle noen som helst form for avliving human, er latterlig ignorant! Da er man uviten om det temaet i mine øyne.. :hrm:

 

Vi snakker om human avlivingsmetode. Når man dreper noen vil det uansett være noen som blir påvirka. Men når man først skal gjøre det, er hodekapping best.

 

Hodeavkapping er ikke smertefritt. Kan ta lang tid før personen uten kropp har dødd.

 

Kilde?

Lenke til kommentar

Gift sprøyte er vell det beste. Da sovner de stille inn. Men å drepe noen med å kaste steiner på de er jo helt for jævlig.

 

fant en jeg

 

dette er fra wiki

 

Halshogging regnes som en av de metoder som fører til sterkest påkjenning for skarpretteren. Selv når han lykkes med å skille hodet fra kroppen med ett hogg, noe som er vanskelig og krever både presisjon, et egnet redskap og at den dømte forholder seg helt i ro, fører kuttingen av hovedpulsåren til en meget kraftig blodstrøm. Dersom det ikke lykkes å utføre henrettelsen med et hugg vil påkjenningen øke drastisk, ettersom den dømte påføres store lidelser.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Vi snakker om human avlivingsmetode. Når man dreper noen vil det uansett være noen som blir påvirka. Men når man først skal gjøre det, er hodekapping best.

 

 

Poenget mitt er jo at man aldri trenger å ta livet av noen..! Samma faen hvilken metode man bruker, steining, kapping, gift, stol alt resulterer i døden til slutt. Poengløst å diskutere hvilken metode som er best, man dreper i kaldt blod samma hva man bruker..

Lenke til kommentar
Gift sprøyte er vell det beste. Da sovner de stille inn. Men å drepe noen med å kaste steiner på de er jo helt for jævlig.

 

fant en jeg

 

dette er fra wiki

 

Halshogging regnes som en av de metoder som fører til sterkest påkjenning for skarpretteren. Selv når han lykkes med å skille hodet fra kroppen med ett hogg, noe som er vanskelig og krever både presisjon, et egnet redskap og at den dømte forholder seg helt i ro, fører kuttingen av hovedpulsåren til en meget kraftig blodstrøm. Dersom det ikke lykkes å utføre henrettelsen med et hugg vil påkjenningen øke drastisk, ettersom den dømte påføres store lidelser.

 

Med giljotin skjer det med ett hogg og i løpet av null komma niks. Det aller beste er kanskje et skudd i tinningen? Hvorfor gjør de ikke det i USA? Er de sadister?

 

Vi snakker om human avlivingsmetode. Når man dreper noen vil det uansett være noen som blir påvirka. Men når man først skal gjøre det, er hodekapping best.

 

 

Poenget mitt er jo at man aldri trenger å ta livet av noen..! Samma faen hvilken metode man bruker, steining, kapping, gift, stol alt resulterer i døden til slutt. Poengløst å diskutere hvilken metode som er best, man dreper i kaldt blod samma hva man bruker..

 

Det er vel ikke så veldig humant å låse en person inne på livstid heller. Jeg ville heller dødd enn å leve som et dyr i fangenskap.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke så veldig humant å låse en person inne på livstid heller. Jeg ville heller dødd enn å leve som et dyr i fangenskap.

 

Jeg vedder en billion kroner på at du ikke hadde gjentatt det du akkurat skrev nå, hadde du gått igjennom den prosessen death-row fangene gjør.. ja, er noen av dere her på forumet som sier at de heller ville dødd enn å sitte inne på livsstid, og jeg tror dere lyver for dere selv og andre her når dere sier det. Dvs. hvis dere ikke er suicidale fra før av da..

 

Sitter man inne på livsstid så får man ihvertfall se familien sin osv, og man lager seg ett liv i fengsel også.. Er en grunn til at alle de på death row slåss i retten og anker saken sin for å omgjøre straffen til livsstid istedet. Og dere hadde gjort nøyaktig det samme, det vet dere sjøl også..

Lenke til kommentar

Det er ikke et verdig liv å sitte inne bak lås og slå. I Norge kanskje, hvor man får flatskjerm, utdanning og luksus, men ikke i Helvetes-fengslene andre steder i verden.

 

Kanskje er jeg suicidal, men dette står jeg for. Billionen din har du ikke uansett, så det er lett for deg å vedde.

Lenke til kommentar

Jeg vedder en billion fordi jeg vet at jeg ikke hadde tapt det veddemålet..

 

Ja, hvis du er suicidal så værsego', sett i stolen eller knel ved gapestokken hvis det er det du vil, men det betyr ikke at alle tenker som deg og at de vil dø istedet for å sitte inne..

 

setter du opp en poll på om man vil dø eller sitte for resten av livet, så vet vi vel begge at de aller aller fleste kommer til å stemme for livsstid, og de som stemmer for døden, vet ikke hva de snakker om.. det er nå min oppfatning av det! For å gå igjennom det å sitte på dødscella og alt det traumatiske det fører med seg, er for sykt til at noen velger det frivillig..

 

Ps. skrivefeil i topic

Lenke til kommentar

Så du vet bedre hva jeg føler enn meg selv. Ok.

 

Jeg har da for faen i svarte HÆLVETTE ikke sagt at alle tenker som meg. Det er DU som har sagt at alle tenker som deg, og at du VET at jeg ikke synes livet bak lås og slå er et liv verdt å leve.

 

Dødscelle er tortur, og det er kjipt. Få det overstått fortest mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...