Gå til innhold

Steining - en grusom straffemetode


Anbefalte innlegg

Jeg tror det er ganske lett å sitte her i trygge Norge å si "jeg hadde valgt døden istedet for å sitte inne for livet".. Det er åpenlyst at svært få mennesker hadde valgt det alternativet, og man hadde slåss til siste pust for å få leve, uansett om man måtte levd inni en pappeske eller i ett fengsel..

 

Men greit nok, hvis du mener på død og liv at du ville valgt å bli henretta. Men jeg tror ikke på deg for fem flate øre..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror det er ganske lett å sitte her i trygge Norge å si "jeg hadde valgt døden istedet for å sitte inne for livet".. Det er åpenlyst at svært få menneker hadde valgt det alternativet, og man hadde slåss til siste pust for å få leve, uansett om man måtte levd inni en pappeske eller i ett fengsel..

Du bruker "man" hele tia, men har du vært i en situasjon der du har erfart at du heller ville sloss til siste slutt, enn å dødd?

Lenke til kommentar

Vel, selvom jeg ikke har vært i en livstruende situasjon, så har jeg hørt og sett såpass mange som kjemper med alle klørna ute for å overleve. Og sannsynligheten for at du også ville ha valgt å sitte inne istedet for å takka ja til en henrettelse, er vel ganske så stor. Er du ikke enig?

 

Eller kanskje du heller vil stå som så mange andre death row fanger har gjort, inne på en celle å ta farvel med familien for aller siste gang, spist ett siste måltid osv.. ? Det høres da lite attraktivt ut.. eller?

Lenke til kommentar
Jeg tror det er ganske lett å sitte her i trygge Norge å si "jeg hadde valgt døden istedet for å sitte inne for livet".. Det er åpenlyst at svært få mennesker hadde valgt det alternativet, og man hadde slåss til siste pust for å få leve, uansett om man måtte levd inni en pappeske eller i ett fengsel..

 

Men greit nok, hvis du mener på død og liv at du ville valgt å bli henretta. Men jeg tror ikke på deg for fem flate øre..

 

Jeg driter vel i hva du tror når jeg vet. Hvorfor er det åpenlyst? Kanskje de fleste hadde valgt det fordi de er redd for døden, men jeg er ikke det. Hadde jeg kunnet få en smertefri død, ville jeg definitivt valgt å dø enn å leve et liv uten frihet, og med skyldfølelsen og angeren hengende over meg i 70 år.

 

Ville du også levd et liv i et 4 kubikkmeter stort museumsbur framfør å dø?

 

Jeg kan tenke meg mange situasjoner hvor jeg heller ville dødd enn å gå gjennom et smertehelvete. Jeg ville for eksempel aldri oppleve å bli torturert og se folk bli drept i en konsentrasjonsleir under 2. verdenskrig. Selv om jeg sikkert ville vært glad jeg overlevde i etterkant, er jeg ikke i tvil om at jeg der og da ville valgt en smertefri momentant død framfør frykten, smerten, håpløsheten og den umenneskelige behandlingen. Det er en grunn til at mange forsøkte å ta selvmord her. Selvmordsraten er heller ikke direkte lav i amerikanske fengsler heller.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Vel, selvom jeg ikke har vært i en livstruende situasjon, så har jeg hørt og sett såpass mange som kjemper med alle klørna ute for å overleve. Og sannsynligheten for at du også ville ha valgt å sitte inne istedet for å takka ja til en henrettelse, er vel ganske så stor. Er du ikke enig?

 

Eller kanskje du heller vil stå som så mange andre death row fanger har gjort, inne på en celle å ta farvel med familien for aller siste gang, spist ett siste måltid osv.. ? Det høres da lite attraktivt ut.. eller?

Hva skal du kjempe mot med nebb og klør i et fengsel? Det er greit hvis du er i en slosskamp hvor det står på livet, men med håndjern, jerngittere og tre meter tykk betong blir det håpløst. Har du vært i ordentlig fengsel før? Her kunne du kost deg og nytt livet til fulle, ja!

 

http://www.baycityguide.com/alcatraz/image...prison_cell.jpg

Lenke til kommentar
Ja, de er aper. Alle mennesker er jo aper, men vi skiller oss fra dem ved at vi er mer intelligente og siviliserte. Disse araberne, derimot, er langt nærmere våre apevenner enn oss, så jeg kaller dem det. De får tåle såpass når de denger løs på og dreper uskyldige tenåringsjenter.

Jada, jada, bare si det nok ganger til at du overbeviser deg selv....... men..... du viser uvitenheten og fordomsfullheten din igjen her. Det var ikke arabere som drepte henne. Det var kurdere.

 

Så jeg tror du kan ta ape-analogien din og stikke den langt opp bak.

 

Den eneste forskjellen mellom deg og de som drepte denne uskyldige jenten er at du er fordomsfull og ignorant her, mens de er fordomsfull og ignorant der. Utenom det så virker du, utifra det du selv sier, som perfekt materiale for å bli med i lynsjemobber.

 

Hva med å tenke deg om en gang i blant istedet for å la deg konstant styre av dine fordomsfulle følelser?

 

Du har jo nok nok tråder mot religion, så hvorfor ikke kvitte deg med din egen totalt irrasjonelle "religion"? Den stemmer tross alt ikke mer enn Islam.

Lenke til kommentar
Eller kanskje du heller vil stå som så mange andre death row fanger har gjort, inne på en celle å ta farvel med familien for aller siste gang, spist ett siste måltid osv.. ? Det høres da lite attraktivt ut.. eller?

 

Lite attraktivt, men ikke sammenlignet med alternativet. Når jeg hadde spist det siste måltidet ville jeg vite at snart var Helvetet over. Snart var det slutt på all lidelse og frykt. Snart var det ingenting å grue seg til mer. Noen få timer. Herlig og befriende. Blandet med vemodighet og en sykt rar og spent følelse. Jeg tror det gjør noe med deg å vite at du skal dø. De fleste som tar selvmord er ganske happy og avslappet de siste dagene.

Lenke til kommentar
Jada, jada, bare si det nok ganger til at du overbeviser deg selv....... men..... du viser uvitenheten og fordomsfullheten din igjen her. Det var ikke arabere som drepte henne. Det var kurdere.

 

Så jeg tror du kan ta ape-analogien din og stikke den langt opp bak.

 

Den eneste forskjellen mellom deg og de som drepte denne uskyldige jenten er at du er fordomsfull og ignorant her, mens de er fordomsfull og ignorant der. Utenom det så virker du, utifra det du selv sier, som perfekt materiale for å bli med i lynsjemobber.

 

Hva med å tenke deg om en gang i blant istedet for å la deg konstant styre av dine fordomsfulle følelser?

 

Du har jo nok nok tråder mot religion, så hvorfor ikke kvitte deg med din egen totalt irrasjonelle "religion"? Den stemmer tross alt ikke mer enn Islam.

 

Jeg vet at de ikke er arabere.

 

Hvis du tror den eneste forskjellem mellom meg og drapsapene er at vi er fordomsfulle og ignorante på to forskjellige måter, tar du feil. Jeg er ikke fordomsfull. Jeg registrerer at folk dreper en uskyldig jente, og jeg trekker en litt for rask slutning fordi jeg tidligere har erfart at arabere står bak slik. Det viser seg å være kurdere. Greit nok, da er det aper blant kurdere også. Det visste vi vel uansett fra før av.

 

Det er ikke fordømmer å tro at arabere driver med steining. Det er fordommer hvis man tror at alle gjør det. Alle som har sett litt filmer rundt på nettet vet hvor grusom denne kulturen er. Helt vanligs samfunnsborgere deltar i drap av uskyldige.

 

Jeg i lynsjemobb, ja. Etter å ha fordømt det på det sterkeste, sitter du igjen med inntrykket om at nettopp jeg er den som ville gripe fatt i steinen? Den må du forklare. I tillegg til følgende:

 

Hvor er jeg ignorant?

Hvor er jeg fordomsfull?

Hvilken "religion" har jeg?

 

Det siste skal jeg hjelpe deg med: Jeg har ingen religion. Jeg er ateist.

 

Troll!

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
De fleste som tar selvmord er ganske happy og avslappet de siste dagene.

Men de er ikke mye happy eller avslappet de siste minuttene. Hør tape'ne fra Jonestown, eller fra Waco, eller bare se en av de mange selvmordsvideone som ligger på nettet. Ikke mye ære i noen av dem.

 

Har du en link?

 

Hadde man ikke vært happy de siste minuttene, ville man ikke tatt selvmord, vel!

Lenke til kommentar
Ja, de er aper. Alle mennesker er jo aper, men vi skiller oss fra dem ved at vi er mer intelligente og siviliserte. Disse araberne, derimot, er langt nærmere våre apevenner enn oss, så jeg kaller dem det. De får tåle såpass når de denger løs på og dreper uskyldige tenåringsjenter.

Ingen mennesker er aper, det blir feil å si det, hvert fall når vi genetisk er nærmere sjimpanser. Det er faktisk 1 % forsjell på DNA mellom mennesker og aper, tenk deg hvor liten den er mellom arabere og nordmenn?

Lenke til kommentar

Dessuten så har apene flere kromosoner en oss. Og det vil si at det ikke går ann å parre et menneske og 1 ape. Så viss vi hadde vært aper så vil det vell vært logisk at vi kunne formere oss med den å?

 

Uten å bruke instrumenter som kan krysse 2 arter.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Haha, sykt bilde! Overlevde han? Kjørte de han bare gjennom stolen èn gang til? Og hvor fant du bildet?

 

Ja, de er aper. Alle mennesker er jo aper, men vi skiller oss fra dem ved at vi er mer intelligente og siviliserte. Disse araberne, derimot, er langt nærmere våre apevenner enn oss, så jeg kaller dem det. De får tåle såpass når de denger løs på og dreper uskyldige tenåringsjenter.

Ingen mennesker er aper, det blir feil å si det, hvert fall når vi genetisk er nærmere sjimpanser. Det er faktisk 1 % forsjell på DNA mellom mennesker og aper, tenk deg hvor liten den er mellom arabere og nordmenn?

 

Jaja, det var ikke seriøst ment. Poenget var å bruke en nedsettende betegnelse. Jeg synes ape passer ganske bra. Kunne sikkert funnet på noe bedre. Barbarer?

 

Er jo ikke arvematerialet som har noe å si, men kulturen. Det er den arabiske kulturen som gjør dem til aper.

 

Forresten så er 96% ikke så mye. Mesteparten av informasjonen i menneskets DNA er søppelinfo.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Haha, sykt bilde! Overlevde han? Kjørte de han bare gjennom stolen èn gang til? Og hvor fant du bildet?

Han ble kjørt gjennom strømstolen en gang til. Fant bildet når vi hadde et prosjekt om dødsstraff ganske netopp. Det står litt om det her.

 

Er jo ikke arvematerialet som har noe å si, men kulturen. Det er den arabiske kulturen som gjør dem til aper.

 

Forresten så er 96% ikke så mye. Mesteparten av informasjonen i menneskets DNA er søppelinfo.

Hva mener du med at 96% ikke er mye? Hva mener du med søppelinfo?

Lenke til kommentar
human og avliving passer ikke sammen når det kommer til mennesker synes jeg.. Hvordan dreper man ett annet menneske på en human måte egentlig? :roll:

Finnes vel egentlig ikke helt humane måter å drepe et menneske på, men det gjør det heller ikke på dyr. Men halshugging, giftsprøyte og henging er vel ganske humant?

 

human og avliving passer ikke sammen når det kommer til mennesker synes jeg.. Hvordan dreper man ett annet menneske på en human måte egentlig? :roll:

 

USA tror elektrisk stol eller giftsprøyte. Araberland tror steining. Jeg tror ingen av delene.

Er kun et land som har steining som en offisiell henrettelses metode og det er Iran. F eks har Saudi Arabia henging.

 

Elektrisk stol er heller ikke så veldig humant siden det har skjedd at folk har overlevd det. F eks denne karen:

 

 

 

 

 

Alle de som synes den elektriske stol er en human avlivnings metode må se The Green Mile.

Lenke til kommentar

Alle som har sett The Green Mile burde ha fått med seg at metoden som vises i filmen viser feil henrettelsesmetode, iogmed at han ikke væter hodet hans først. Dette er en del av plottet og skal vise det ondskapsfulle i vakten som gjør feil prosedyre med vilje. Derfor fungerer ikke The Green Mile som eksempel, og ergo så blir argumentet ditt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...