Gå til innhold

Steining - en grusom straffemetode


Anbefalte innlegg

Alle som har sett The Green Mile burde ha fått med seg at metoden som vises i filmen viser feil henrettelsesmetode, iogmed at han ikke væter hodet hans først. Dette er en del av plottet og skal vise det ondskapsfulle i vakten som gjør feil prosedyre med vilje. Derfor fungerer ikke The Green Mile som eksempel, og ergo så blir argumentet ditt feil.

 

Hvilket argument snakker du om ?

 

Alle de som synes den elektriske stol er en human avlivnings metode må se The Green Mile.

 

Det er ikke et argument. Det var i hvertfall ikke ment som et. Og hva argumenterer jeg i såfall for ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man elsker dattera si uansett om hun forelsker seg i en av et annet folk. Slik gjør man bare ikke, med mindre man er hjernevaska av religion.

Eller med mindre hun får barn med en tysker. Som vi så under hele Europa etter andre verdenskrig, hvor lynsjing og massevoldtekt ikke var uvanlig som "straff" for å forelske seg i feil personer. Uten noe religiøst grunnlag for de forferdelige overgrepene mot jenter som kun hadde gjort forbrytelsen å forelske seg i feil person.

Lenke til kommentar
Strengt tatt så man mye lignende i landsforræderrettsakene i Norge etter krigen, og i de brutale overgrepene mot "tyskertøser" og tyskerbarna. Og okkupasjonen av Norge var relativt mild i forhold til andre okkupasjoner. I andre Europeiske land var det langt verre behandling av f.eks "tyskertøser", og også rene lynsjinger med lignende barbari som dette. Alt uten noen religion som verktøy.

Så tyskertøsene opplevde lignende tortur og drap i etterkrigstida?

 

Vi har nok æresmord her. De begåes som oftest av norske familliefedre som dreper sin famillie og tar selvmord etterpå.

Jeg skal være enig i at vi har æresdrap og de få vi faktisk har er mere en nok, men derfra og sammenligne hyppigheten og omfanget av det til denne artikkelen fra nord irak er feil.

 

Det er ikke snakk om blodtørstig kultur. Det er snakk om blodtørstige forhold. Kurdistan er i krig både innad mellom folkegruppene og utad mot regimene rundt dem. Hvis man er sjokkert over slike hendelser som denne steiningen, er man ekstremt naiv overfor konsekvensene av krig, fattigdom, og nød.

Så da får vi gå ut i fra at Saudi Arabia også er i krig og er et land med fattigdigdom og nød.

De dreper riktignok ikke men torturerer kvinner for lignende forhold.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2112610.ece

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Så da får vi gå ut i fra at Saudi Arabia også er i krig og er et land med fattigdigdom og nød.

De dreper riktignok ikke men torturerer kvinner for lignende forhold.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2112610.ece

Saudi-Arabia er et ekstremt brutalt regime, i et av landene med størst kløft mellom de mange fattige og de få rike. Dette burde være rimelig selvforklarende.

 

Og ja, hvis du ser litt på hva som skjedde i etterkrigstiden i hele Europa med "tyskertøser" og andre "landsforrædere", så vil du finne mange verre historier enn dette.

Lenke til kommentar
Man elsker dattera si uansett om hun forelsker seg i en av et annet folk. Slik gjør man bare ikke, med mindre man er hjernevaska av religion.

Eller med mindre hun får barn med en tysker. Som vi så under hele Europa etter andre verdenskrig, hvor lynsjing og massevoldtekt ikke var uvanlig som "straff" for å forelske seg i feil personer. Uten noe religiøst grunnlag for de forferdelige overgrepene mot jenter som kun hadde gjort forbrytelsen å forelske seg i feil person.

 

Det er latterlig å drepe dattera si fordi mannen er tysker. Hvis man hater folk FORDI de er tyske, vil jeg si de er på grensen - ja faktisk over grensen til - det religiøse.

Lenke til kommentar
Alle som har sett The Green Mile burde ha fått med seg at metoden som vises i filmen viser feil henrettelsesmetode, iogmed at han ikke væter hodet hans først. Dette er en del av plottet og skal vise det ondskapsfulle i vakten som gjør feil prosedyre med vilje. Derfor fungerer ikke The Green Mile som eksempel, og ergo så blir argumentet ditt feil.

 

Hvilket argument snakker du om ?

 

Alle de som synes den elektriske stol er en human avlivnings metode må se The Green Mile.

 

Det er ikke et argument. Det var i hvertfall ikke ment som et. Og hva argumenterer jeg i såfall for ?

 

Du argumenter tydeligvis IMOT at den elektriske stol er en human avlivningsmetode, ved å bruke ett eksempel som en slags kilde. Bare at eksempelet er en fiktiv spillefilm som i tillegg ikke er ment til å vise en ordentlig henrettelse, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Man elsker dattera si uansett om hun forelsker seg i en av et annet folk. Slik gjør man bare ikke, med mindre man er hjernevaska av religion.

Eller med mindre hun får barn med en tysker. Som vi så under hele Europa etter andre verdenskrig, hvor lynsjing og massevoldtekt ikke var uvanlig som "straff" for å forelske seg i feil personer. Uten noe religiøst grunnlag for de forferdelige overgrepene mot jenter som kun hadde gjort forbrytelsen å forelske seg i feil person.

 

Det er latterlig å drepe dattera si fordi mannen er tysker. Hvis man hater folk FORDI de er tyske, vil jeg si de er på grensen - ja faktisk over grensen til - det religiøse.

Det skjedde under og etter krigen.

 

Du er ekstremt naiv i forhold til krigers effekt på folks psyke.

Lenke til kommentar

Man dør ikke umiddelbart, så det sier seg selv at stolen ikke er en human drapsmetode.

 

Det skal understrekes at jeg ikke synes det spor synd på forbryterne som må gjennom prosessen, men ønsker bare ikke å leve i et samfunn hvor staten dreper borgerne sine som en hevnaksjon.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Man elsker dattera si uansett om hun forelsker seg i en av et annet folk. Slik gjør man bare ikke, med mindre man er hjernevaska av religion.

Eller med mindre hun får barn med en tysker. Som vi så under hele Europa etter andre verdenskrig, hvor lynsjing og massevoldtekt ikke var uvanlig som "straff" for å forelske seg i feil personer. Uten noe religiøst grunnlag for de forferdelige overgrepene mot jenter som kun hadde gjort forbrytelsen å forelske seg i feil person.

 

Det er latterlig å drepe dattera si fordi mannen er tysker. Hvis man hater folk FORDI de er tyske, vil jeg si de er på grensen - ja faktisk over grensen til - det religiøse.

Det skjedde under og etter krigen.

 

Du er ekstremt naiv i forhold til krigers effekt på folks psyke.

 

Jeg sier bare at det er latterlig og irrasjonelt. Kanskje en del nordmenn drepte døtrene sine etter krigen fordi de fikk barn med tyskere, men langtfra de fleste gjorde det. De som gjorde det var aper. Å hate et helt folk fordi noen av dem er skutt i hodet, er helt absurd. Å drepe dattera si fordi hun får barn med en som tilfeldigvis var født i landet hvis leder var skutt i huet, er enda mindre rasjonelt.

 

Leve fornuften.

Lenke til kommentar
Og ja, hvis du ser litt på hva som skjedde i etterkrigstiden i hele Europa med "tyskertøser" og andre "landsforrædere", så vil du finne mange verre historier enn dette.

Jeg er uhellig overbevist om at omfanget ikke kommer så mye som i nærheten av hva som foregår i araberlandene I DAG

Og som Boomerang sier så er dette utført av folk som har falt tilbake til apestadiet.

Det er forskjell på å barbere seg og skjere av seg hodet men i din iver etter å bevise at alle er like jævlige så overser man glatt dette.

Ja krig gjør ting med folk men dette handlet om familiens ære.

Vi har for øvrig i norge i ikkekrigstid sett æresdrap blandt våre nye landsmenn og jeg regner med at det kommer til å fortsette nettop grunnet kulturen og religionen de har dratt med seg hit.

Lenke til kommentar
Jeg driter vel i hva du tror når jeg vet. Hvorfor er det åpenlyst? Kanskje de fleste hadde valgt det fordi de er redd for døden, men jeg er ikke det. Hadde jeg kunnet få en smertefri død, ville jeg definitivt valgt å dø enn å leve et liv uten frihet, og med skyldfølelsen og angeren hengende over meg i 70 år.

 

Ja, da skal du ha baller av stål, og det tviler jeg på at du og de andre som sier det samme har.. Nå snakker jeg om å frivillig gå inn for å bli henretta, frivillig sitte på dødscella og vente på datoen du skal dø, du må ikke tro at de henretter deg rett etter du har blitt dømt. Frivillig la familien din gjennomgå det traumatiske som skjer med deg, ja for det er de som må leve med det etter du har blitt henretta. Fortjener de det? De hadde nok gjort alt for at du skulle leve.

 

Jeg kan tenke meg mange situasjoner hvor jeg heller ville dødd enn å gå gjennom et smertehelvete. Jeg ville for eksempel aldri oppleve å bli torturert og se folk bli drept i en konsentrasjonsleir under 2. verdenskrig. Selv om jeg sikkert ville vært glad jeg overlevde i etterkant, er jeg ikke i tvil om at jeg der og da ville valgt en smertefri momentant død framfør frykten, smerten, håpløsheten og den umenneskelige behandlingen. Det er en grunn til at mange forsøkte å ta selvmord her. Selvmordsraten er heller ikke direkte lav i amerikanske fengsler heller.

 

Ikke bland kortene her, jeg snakker om det å gå inn på livsstid fremfor å bli henretta. Greit nok, enkelte tipper kanskje over og tar livet sitt, akkurat som i livet utenfor murene også.. selvmordsraten er vel ikke så veldig mye mindre blandt frie mennesker heller..?

 

Hva skal du kjempe mot med nebb og klør i et fengsel?

 

Jeg snakker om det å kjempe for livet sitt gjennom retten og ankinger etter dødsdommen har falt. En syk prosess for både fanger og familier..

 

Lite attraktivt, men ikke sammenlignet med alternativet. Når jeg hadde spist det siste måltidet ville jeg vite at snart var Helvetet over. Snart var det slutt på all lidelse og frykt. Snart var det ingenting å grue seg til mer. Noen få timer. Herlig og befriende. Blandet med vemodighet og en sykt rar og spent følelse. Jeg tror det gjør noe med deg å vite at du skal dø. De fleste som tar selvmord er ganske happy og avslappet de siste dagene.

 

Man aksepterer at tiden er inne, og kroppen opplever en en slags eufori (velvære, sterk følelse av oppstemthet og velbefinnende. Sees ofte som symptom ved visse psykoser, hjernelidelser og alvorlige allmenne lidelser.) Akkurat som folk opplever i det sekundet de forstår at de drukner eller noe lignende. Man kjemper ikke imot lenger, man gir rett og slett opp. Du må for all del ikke blande dette med ekte lykke, for da lurer du deg selv og da romantiserer du dette noe veldig..

 

Man kan si at man ikke er redd for å dø, men det blir noe helt annet nå man sitter og venter på døden.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Og ja, hvis du ser litt på hva som skjedde i etterkrigstiden i hele Europa med "tyskertøser" og andre "landsforrædere", så vil du finne mange verre historier enn dette.

Jeg er uhellig overbevist om at omfanget ikke kommer så mye som i nærheten av hva som foregår i araberlandene I DAG

Og som Boomerang sier så er dette utført av folk som har falt tilbake til apestadiet.

Det er forskjell på å barbere seg og skjere av seg hodet men i din iver etter å bevise at alle er like jævlige så overser man glatt dette.

Ja krig gjør ting med folk men dette handlet om familiens ære.

Vi har for øvrig i norge i ikkekrigstid sett æresdrap blandt våre nye landsmenn og jeg regner med at det kommer til å fortsette nettop grunnet kulturen og religionen de har dratt med seg hit.

Så det du sier er at du er naiv og faller lett for propaganda, og derfor er det kulturelle elementer som gjør at fremmede folk er mindre menneskelige enn oss supermennesker i nord.

 

En annen forklaring er at det er helt ekstreme forhold i store deler av verden, som blir opprettholdt av de vellykkede kapitalistiske landene, og man møter på de problemene når man har en innvandringspolitikk som totalt ignorerer de store forskjellene det er mellom hva vi her har opplevd og hva andre mennesker har gått igjennom.

 

Alle ER like jævlige. Men ikke alle er like heldige.

Lenke til kommentar

Jeg har vel baller av stål, da. SKjønner ikke hvorfor du bryr deg. Når jeg skal dø vet jeg at jeg ikke kommer til å lide mer. Jeg vet hva døden innebærer, og er ikke redd for å brenne i Helvete.

 

Familien min vil meg det beste, og om jeg mer enn noe annet ønsket å bli tatt livet av i stedet for å sitte på en glattcelle resten av livet, ville de støttet meg. Barmhjertighetsdrap er det noe som heter. Kristen kulturarv har satt sine spor i befolkningen, og retten til å dø har vi ikke, slik vi burde ha.

 

Jeg sier altså ikke at jeg ville likt tanken å å dø, men jeg ville foretrukket det framfor alternativet. Jeg frykter ikke døden nå, og jeg vil aldri gjøre det. Når man er død så er man død. Det jeg frykter er en smertefull død.

 

Så det du sier er at du er naiv og faller lett for propaganda, og derfor er det kulturelle elementer som gjør at fremmede folk er mindre menneskelige enn oss supermennesker i nord.

 

En annen forklaring er at det er helt ekstreme forhold i store deler av verden, som blir opprettholdt av de vellykkede kapitalistiske landene, og man møter på de problemene når man har en innvandringspolitikk som totalt ignorerer de store forskjellene det er mellom hva vi her har opplevd og hva andre mennesker har gått igjennom.

 

Alle ER like jævlige. Men ikke alle er like heldige.

 

Ja, jeg er naiv og faller for propaganda. Jeg ville drept dattera mi om hun fikk barn med en tysker. Jeg er religiøs. Alle er like hjernevaska. Alle er like jævlige.

 

Troll!

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Så det du sier er at du er naiv og faller lett for propaganda, og derfor er det kulturelle elementer som gjør at fremmede folk er mindre menneskelige enn oss supermennesker i nord.

Den må du venligst utdype.

Jeg har vel ingen steder sagt at jeg er naiv og faller for propaganda.

Æresdrap skjer blandt våre nye landsmenn og steining foregår i flere araberland.

Hva er propaganda med at muslimer i skandinavia bedriver æresdrap?

Hva er propaganda med at afrikanske muslimer sender døtrene sine til hjemmlandet for kjønslemlestelse?

Hva er propaganda med at den muslimske verden gikk bananas på Norske og Danske ambasader etter karikaturhistorien?

De er overopphengt i æren sin som bunner i kulturen og religionen de har.

Ja fakta er tydeligvis propaganda i dine øyne.

En annen forklaring er at det er helt ekstreme forhold i store deler av verden, som blir opprettholdt av de vellykkede kapitalistiske landene, og man møter på de problemene når man har en innvandringspolitikk som totalt ignorerer de store forskjellene det er mellom hva vi her har opplevd og hva andre mennesker har gått igjennom.

 

Alle ER like jævlige. Men ikke alle er like heldige.

Det var da voldsomt.

Så at man har opplevd krig og elendighet som det så fint heter på folkemunnet gjør at man fortsetter med elendigheta etter at krigen er ferdig.

Hvor er logikken i det.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/fema...in_page_id=1879[/url] ]According to Ms Nammi, there have been an estimated 10,000 cases of honour killings in the Kurdistan region in the past decade.

Hvor mange drap i løpet av det siste tiåret tror du har funnet sted på grunn av samme omstendigheter i norge blandt etniske noprdmen tror du?

 

Det er religionen og kulturen "der nede" som er skyld i dette.

Familiens ære er vært mere en alt annet på jord mens her i det kalde nord bryr vi oss ikke så mye med denslags.

Vi har ikke den blodtørstige kulturen som arv, og det med heksebrenning kan vi takke de kristne for som kom og kristnet norge, det ligger ikke i den Norske kulturen.

Så å påstå at nasjonalisme, rasisme, familiefeider og sjalusi kunne utløse denne typen henrettelse blir nok meget feil.

Noen gang hørt om blodørn?

Lenke til kommentar
Ja, jeg er naiv og faller for propaganda. Jeg ville drept dattera mi om hun fikk barn med en tysker. Jeg er religiøs. Alle er like hjernevaska. Alle er like jævlige.

 

Troll!

At du sier det om og om igjen gjør det ikke mer sant. Jeg troller ikke. Jeg er faktisk interessert i dine oppriktige svar. Synd at du ikke har noen interesse i å gi noen ordentlige svar. :(

 

 

Så det du sier er at du er naiv og faller lett for propaganda, og derfor er det kulturelle elementer som gjør at fremmede folk er mindre menneskelige enn oss supermennesker i nord.

Den må du venligst utdype.

Jeg har vel ingen steder sagt at jeg er naiv og faller for propaganda.

Æresdrap skjer blandt våre nye landsmenn og steining foregår i flere araberland.

Hva er propaganda med at muslimer i skandinavia bedriver æresdrap?

Hva er propaganda med at afrikanske muslimer sender døtrene sine til hjemmlandet for kjønslemlestelse?

Hva er propaganda med at den muslimske verden gikk bananas på Norske og Danske ambasader etter karikaturhistorien?

De er overopphengt i æren sin som bunner i kulturen og religionen de har.

Ja fakta er tydeligvis propaganda i dine øyne.

Propaganda har ikke noe å gjøre med om noe er fakta eller ikke. Det har å gjøre med presentasjonen av det, enn om det er fakta eller ei.

 

Og ja, i mine øyne så bekrefter det du skriver at du har falt for propaganda. Poenget med propagandaen er i dette tilfellet ikke å belyse fakta som alle er enige om, men å distrahere vekk fra vår egen involvering i internasjonal politisk og økonomisk undertrykkelse, og den totale uvilligheten til alle partier her i landet til å faktisk ta de økonomiske konsekvensene som må til for å skape et så problemfritt som mulig system hvor man kan kombinere innvandring med et velferdssystem, noe som alltid kommer til å måtte koste mye ressurser og penger. Langt mer enn noen er villige til å betale. Så derfor er det bedre å lage propaganda for å få det til å se ut som det er en fundamental kulturell krig mellom sivillisasjoner, hvor vi representerer "De gode" og de andre er "De onde". Mye enklere å se på det slik, for da slipper man selvransakelse.

 

 

 

En annen forklaring er at det er helt ekstreme forhold i store deler av verden, som blir opprettholdt av de vellykkede kapitalistiske landene, og man møter på de problemene når man har en innvandringspolitikk som totalt ignorerer de store forskjellene det er mellom hva vi her har opplevd og hva andre mennesker har gått igjennom.

 

Alle ER like jævlige. Men ikke alle er like heldige.

Det var da voldsomt.

Så at man har opplevd krig og elendighet som det så fint heter på folkemunnet gjør at man fortsetter med elendigheta etter at krigen er ferdig.

Hvor er logikken i det.

Det er mange psykologiske og sosionomiske forklaringer på det, og de er alle bygget på logikk og sammenligning av fakta. Hva med å sjekke ut noen av forklaringene og se hvordan de passer sammen med din virkelighet?

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Noen gang hørt om blodørn?

 

Hehe, hørtes ganske jævlig ut. Hvor lenge levde offeret?

 

Jeg ar gitt deg svar, Niskivara, men du lukker øynene og fortsetter å provosere. Jada, alle er like jævlige. Du står på det. Jeg forteller deg hvorfor, men du gir deg ikke. Jada, SV er på høyresiden. Les din samfunnskunskap. Jada, det står i menneskerettighetene at man har rett til å bestemme alt over sitt eget liv. Les dine menneskerettigheter.

 

Poenget med propagandaen er i dette tilfellet ikke å belyse fakta som alle er enige om, men å distrahere vekk fra vår egen involvering i internasjonal politisk og økonomisk undertrykkelse, og den totale uvilligheten til alle partier her i landet til å faktisk ta de økonomiske konsekvensene som må til for å skape et så problemfritt som mulig system hvor man kan kombinere innvandring med et velferdssystem, noe som alltid kommer til å måtte koste mye ressurser og penger. Langt mer enn noen er villige til å betale. Så derfor er det bedre å lage propaganda for å få det til å se ut som det er en fundamental kulturell krig mellom sivillisasjoner, hvor vi representerer "De gode" og de andre er "De onde". Mye enklere å se på det slik, for da slipper man selvransakelse.

 

Akkurat det er jeg faktisk jævlig enig med deg i!

Lenke til kommentar
Jeg sier bare at det er latterlig og irrasjonelt. Kanskje en del nordmenn drepte døtrene sine etter krigen fordi de fikk barn med tyskere, men langtfra de fleste gjorde det. De som gjorde det var aper. Å hate et helt folk fordi noen av dem er skutt i hodet, er helt absurd. Å drepe dattera si fordi hun får barn med en som tilfeldigvis var født i landet hvis leder var skutt i huet, er enda mindre rasjonelt.

 

Leve fornuften.

Så du mener at alle muslimer hadde drept dattera sin hvis hun hadde blitt forelsket i feil person?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...