Gå til innhold

Steining - en grusom straffemetode


Anbefalte innlegg

Nå vil jo tråden dø ut, ettersom formålet med debn var i sværte Islam. Alle er velkomne i neste tråd, som ventes å komme neste gang en eller annen muslim gjør ett eller annet dumt. :roll:

Vel, det er enklere å sværte muslimer enn det egentlige målet: Å sværte arabere. For arabere er beskyttet av forumets anti-rasisme regler.

Islam er en arabisk religion da.

Islam er strengt tatt en verdensreligion i dag. Det er godt over 1000 år siden den var startet som en arabisk religion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vil jo tråden dø ut, ettersom formålet med debn var i sværte Islam. Alle er velkomne i neste tråd, som ventes å komme neste gang en eller annen muslim gjør ett eller annet dumt. :roll:

Vel, det er enklere å sværte muslimer enn det egentlige målet: Å sværte arabere. For arabere er beskyttet av forumets anti-rasisme regler.

Islam er en arabisk religion da.

Det er som å si at noen misliker Fender fordi de misliker Telecaster da.

 

Vi har eksempler på stein som blir brukt som våpen i Skandinavia under middelalderen og muligens tidligere. Det finnes en historie om en snøballkrigtradisjon som hadde som formål og gjøre gode steinkastere av unger. Men aldri som henrettelsesmetode slik jeg har forstått.
Lenke til kommentar
Rasisme er ikke rasehat. Rasehat er en ekstrem form for rasisme.

 

Du er kanskje helt ærlig om at du tror du ikke er rasistisk. Men det spiller ingen rolle om du er det intensjonelt eller ei.

 

Spør deg selv hvorfor du peker ut Islam igjen og igjen, selv når det ikke er Islam som har gjort noe.

 

Har dette med at du har en intens interresse og viten om Islam? Siden du ikke greier å identifisere Yezidismen som en fiende av Islam engang må vi anta at du ikke har noe særlig viten på feltet.

 

Har det derimot å gjøre med lokale forandringer der du bor grunnet innvandring fra fremmedkulturelle land å gjøre? Kanskje.

 

Er Islam en lett syndebukk for disse forandringene? Ja, definitivt.

 

Du har vist svært viten om Islam, eller de semittiske eller Abrahamske religioner generelt, så det er i alle fall garantert ikke Islam som er problemet ditt. Så mye vet vi ut i fra det du selv skriver.

 

Greit, rasehat er ekstremt, men for å kunne kalle seg rasist må man i hvert fall synes det er greit å forskjellsbehandle folk på bakgrunn av rasen deres. Dette er ikke rasisme, og jeg kommer heretter til å ignorere alle som legger ut stråmenn.

 

Jeg er kritisk til Islam, og ja, jeg ble for overivrig denne gangen. Men det forandrer ikke på saken. Islam er like grusomt likevel. Selv om Islam ikke sto for akkurat DENNE steiningen, har Islam tatt mange liv mens vi har diskutert i denne tråden. Jeg gidder derfor ikke beklage noe som helst overfor den religionen.

 

Her jeg bor bor det ikke mange muslimer. Jeg kjenner noen muslimer i Norge, og de er stort sett greie. Det er fordi de har tilpasset seg vestlige verdier. Jeg skjærer derfor ikke alle muslimer over èn kam, men Islam generelt er en forferdelig religion.

 

Du vet ingenting om min kunnskap om Islam. Jeg trenger ikke å ha lest hele koranen for å ha fått med meg at det er en grusom religion. Har du lest Mein Kampf? Neppe. Men du trenger heller ikke gjøre det for å skjønne at Hitler var en fuckass.

Lenke til kommentar
Du har rett i at vi alle har lyst på hevn, men du har ikke rett i at mennesker i Vesten er like mennesker i muslimverden. Vi er faen så forskjellige!

Hva er det du prøver å si her? Hvis mennesker er fundamentalt på grunn av at de er fra vesten eller "muslimverden", kan det tolkes som noe annet enn rasisme?

 

Eller var hele uttrykte du deg feil?

 

Det er helt lov å si feil.

 

Jeg ignorerer det første spørsmålet.

 

Nordmenn og muslimer som er født i arabiske land er forskjellige fordi kulturene er forskjellige. Biologisk sett er vi svært like. Kulturelt sett er vi ulike. Mennesket er et resultat av arv og miljø/kultur.

Lenke til kommentar

Boomerang, er det slike uttalelser som skal "forandrer" islam?

 

Slutt å late som om vi er så like disse muslimene. Vi er langt bedre enn dem.

 

Eller for å følge opp, vi er langt bedre enn afrikanere, samer, indianere, gulinger, Vi er nok selve Herrefolket på denne kloden. Alle andre er dumme?

Lenke til kommentar
Jeg er kritisk til Islam, og ja, jeg ble for overivrig denne gangen.

Greit.

 

Men du fortsetter å kalle dem aper likevel, ser jeg, til og med etter du har redigert posten din.

 

Du har innsett at du var for ivrig på et punkt, så det kan jo hende du er for ivrig på andre punkter også, eller? Hva med litt ettertanke?

 

Har du lest Mein Kampf? Neppe. Men du trenger heller ikke gjøre det for å skjønne at Hitler var en fuckass.

Jeg dømmer ikke nazister likevel. De fleste som støttet nazismen var sivilliserte folk, som sikkert hadde mange gode sider. Noen av dem var svært omsorgsfulle humanister som brydde seg intenst om sin neste. Noen av dem var sikkert besteforeldrene til flere på dette forumet, som barnebarna sikkert har mange gode minner om. At noen var nazist før og under krigen sier relativt lite om personen. Og selv om de aldri gir noen unnskyldning for urettene de støttet, så kan de ha store gaver i sitt livsarbeid å gi til menneskeheten, som f.eks var tilfellet med Heidegger. Så hadde du noe poeng?

Lenke til kommentar
Nå har Iran nettopp lagt ned forbud mot offentlig henrettelse, neste steg får være forbud mot steining. Alt til sin tid..

 

The Iranian judiciary has officially placed a moratorium on stoning

 

Skritt i riktig retning, og som alt annet så skjer utvikling over tid. Om 20 år er uskikken kanskje borte.

 

Uten sammenligning forøvrig så kan man se hvordan Norge har tviholdt på retten til å drive sel og hvalfangst, tiltross for boikott-trussler og fremstillinger i utenlandske media om at vi er primitive barbariske villmenn. Vi har strittet imot og vil liksom ikke gi slipp på eldgammel tradisjon..

Lenke til kommentar
Tja. Det er da folk som drives til selvmord i dette landet av mobbing. Er ikke steining en mer human avliving?

 

Det er som å si at det er mer humant å skyte en elg i skogen å spise kjøttet, i steden for å kjøpe gilde-kjøtt av dyr som er slaktet på slakteri. Poenget er: tror de på slakteriet har mer peiling på å drepe dyr enn de gamle gubbene i skauen. Akkurat som du sikekrt klarer å ta ditt eget liv raskere, en om du først skulle blitt banket en halv time og så få en god del steiner i hue før du dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...