Gå til innhold

Steining - en grusom straffemetode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fy faen for noen aper disse muslimene er!

Eg skal ikkje seie at det ikkje er barbarisk, men det er vel ikkje noko sereigent for islam dette her? Det er kanskje riktignok mest i arabiske land det foregår, men er sjølve avstraffingsmetoden knytta opp mot ein bestemt religion?

Lenke til kommentar
er sjølve avstraffingsmetoden knytta opp mot ein bestemt religion?

 

Ja, jødedommen. Heldigvis finnes det vel ingen jøder som støtter det, skulle ønske en kunne si det samme om muslimer.

Men då er det jo ikkje religionen som er temaet her! Eg forstår ikkje kvifor de vel å "hengje ut" muslimar, sidan det nettopp ikkje har noko med religion å gjere, men med kultur!

Lenke til kommentar
Fy faen for noen aper disse muslimene er!

Eg skal ikkje seie at det ikkje er barbarisk, men det er vel ikkje noko sereigent for islam dette her? Det er kanskje riktignok mest i arabiske land det foregår, men er sjølve avstraffingsmetoden knytta opp mot ein bestemt religion?

 

Ja, absolutt! Iran er det eneste landet hvor steining er en offisiell avstraffelsesmetode, og der er det som kjent sharia som gjelder. Steining nevnes flere ganger i koranen, og knyttes definitivt til de abrahamske verdensreligionene. Men kristne vet i det minste å vektlegge nestekjærlighetsbudet foran grusomhetene det gamle testamente oppfordrer til.

 

ikkje har noko med religion å gjere, men med kultur!

 

 

Religion er kultur.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar

Filmen er bare den nederste linken. Du kan lese hva som skjer i den øverste. Kort fortalt finner folk ut at en jente har blitt forelsket, slenger henne i bakken, river av henne buksa og steiner henne til døde.

 

Muslimer er syke i hodet, ja. Men hvorfor stenge tråden av den grunn? Skal vi bare diskutere det som er behagelig her i verden?

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke se filmen. Noen som har sett den og kan forklare?

Dette her var sånn man drev med for 2000 år siden. Sykt at man gjør det fortsatt.

 

I know skulle tror de fortsatt levde i år 0. Utrolig hvor lite midtøsten har utvilket seg i forhold til den vestlige verden.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke se filmen. Noen som har sett den og kan forklare?

Dette her var sånn man drev med for 2000 år siden. Sykt at man gjør det fortsatt.

 

Sett filmen for noen uker siden, og ble nokså overrasket om hvordan de gjorde det. Samlet seg rundt henne og banket henne før de smalt 2 betongblokker i hodet hennes. Grusomt.

Lenke til kommentar
Er temmlig sikker på at hadde steining blitt innført som straff i norge, ville det møtt opp en god del mennesker for å delta.

 

Med andre ord, mennesker er nok ikke så forskjellig når det kommer til et stykke.

 

Steining ville aldri blitt innført i Norge, og vi er for siviliserte til å stille opp på slikt. Jeg synes det sykeste er at det er vanlige mennesker som deltar. Muslimer og nordmenn er begge mennesker, men vi er faen så forskjellige. Takke meg til vestlige verdier!

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Det kalles noe å stryke en milliard mennesker over en kam også, nemlig fordummende og fullstendig stupid generalisering. :mrgreen:

 

Jeg skrev "disse muslimene", ikke "alle muslimer". Men i arabiske land virker det som steining har bred støtte i befolkningen, så jeg synes det er helt forsvarlig å anklage Islam og muslimenes kultur mer enn one annet for dette. Tror steining hadde møtt kraftig motbør i samtlige ikke-muslimske land.

Lenke til kommentar
Det kalles noe å stryke en milliard mennesker over en kam også, nemlig fordummende og fullstendig stupid generalisering. :mrgreen:

 

Jeg skrev "disse muslimene", ikke "alle muslimer". Men i arabiske land virker det som steining har bred støtte i befolkningen, så jeg synes det er helt forsvarlig å anklage Islam og muslimenes kultur mer enn one annet for dette. Tror steining hadde møtt kraftig motbør i samtlige ikke-muslimske land.

Det er bare noen få land som har denne skikken, blir som å si at alle kristne støtter dødsstraff, fordi USA praktiserer det. Om folk hadde lest mer og pratet mindre, så hadde man sluppet å driver undervisning på ungdomsskolenivå her på forumet.

Lenke til kommentar
Er temmlig sikker på at hadde steining blitt innført som straff i norge, ville det møtt opp en god del mennesker for å delta.

 

Med andre ord, mennesker er nok ikke så forskjellig når det kommer til et stykke.

 

Steining ville aldri blitt innført i Norge, og vi er for siviliserte til å stille opp på slikt. Jeg synes det sykeste er at det er vanlige mennesker som deltar. Muslimer og nordmenn er begge mennesker, men vi er faen så forskjellige. Takke meg til vestlige verdier!

 

Selvsagt blir det ikke innført i norge, men poenget mitt er at slike "hevntanker" ligger latent i deler av befolkningen. Jeg tviler ikke på at det hadde møtt opp en steinkastende mobb hvis det var aktuellt straff i f.eks. Baneheia-saken. Hva med Lommemannen? Fra England så vi en 9-årig "morder" som måtte reddes unna steinkastende voksne Osv. Det finnes nok mennesker der ute som gladelig hadde deltatt, så slutt å lat som vi er så anderledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...