Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Jeg kom idag hjem etter noen dager i Riga i Latvia, og en av de tingene jeg undret meg over var hvor mange dyre biler jeg så der hvor folk flest har relativt lite å rutte med. Jeg så flere Aston Martin og Ferrari, og det krydde av Lexus og Mercedes S klasse med 500 og deromkring på hekken. Jeg satt mest igjen med tanken på at det er noen prosent nyrike der nede som synes det er veldig stas å vise fram hvor rike de er.

 

Selv om jeg ikke er noen sosialdemokrat fikk jeg litt vond smak i munnen av å se så store forskjeller i et land som tross alt er med i EU. Den relativt lave biltettheten i byens utkant tyder på at de fleste ikke har råd til bil.

 

Det er ikke alltid like moro å se fine biler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så denne her i Moss, Koenigsegg CCR.

 

post-25919-1212963234_thumb.jpg

 

Og litt senere så jeg en Aston Martin Vanquish og Ford GT på Jeløya.

 

Er vel han Godeste Geir Moen som driver å lufter den i Moss om dagen. Jobber jo i hydrolift i Fredrikstad, og der har de også 4stk stående. Deilige biler :)

Lenke til kommentar

var i London i påsken og der var det .. et par.. sportsbiler kan man si..

 

utenfor inngangen til hotellet jeg bodde stod det under hele oppholdet en Jaguar XK coupe.

når jeg skulle ut samme kvelden gikk jeg ca 200 m fra hotellet for å komme til gata hvor vi skulle finne en restaurant å spise på (Bayswater området) og det første som møtte meg var en Ferrari F430 som cruisa nedover gata. 50 m oppover stod det en Porsche Cayenne Turbo (nye faceliften), noen biler ovenfor den igjen stod det en Aston Martin DB9. det var også mye S-klasser i samme gaten. når jeg ventet på maten på restauranten satt jeg å tittet ut mot gaten, og der kjørte det nesten hvert eneste minutt forbi en sportsbil, enten var det en Ferrari, eller så var det Porsche, eller så var det en Aston martin.

 

så dro jeg til Regent Street for å handle klær dagen etter. kjøretøyene man så der var MASSE 2 etasjer busser, Taxier og mange sportsbiler. rundt hvert eneste gatehjørne møtte du på porsche 911 turbo osv. Bentley Continental var en "vanlig" bil i det strøket..

 

forresten: da Vålerenga spilte mot Rosenborg hjemme på ullevål tidligere i år stod det parkert en splitter ny Maserati GranTurismo rett ved den Shell stasjonen utenfor ullevål..

 

-skal forøvrig til LA 11 juli, så får prøve å knipse bilder med høyoppløsningskamera når de cruiser forbi på veiene i hollywood området (må jo selvfølgelig opp dit en tur) :)

Endret av Jens viking
Lenke til kommentar
Så denne her i Moss, Koenigsegg CCR.

 

post-25919-1212963234_thumb.jpg

 

Og litt senere så jeg en Aston Martin Vanquish og Ford GT på Jeløya.

 

Er vel han Godeste Geir Moen som driver å lufter den i Moss om dagen. Jobber jo i hydrolift i Fredrikstad, og der har de også 4stk stående. Deilige biler :)

 

Hehe, litt kjedelig bare når de får motorstopp... http://www.bt.no/lokallokal/osogfusa/radio...ticle591176.ece :!:

 

Avisenes agurktid er i full gang ser man!

Lenke til kommentar

fordi det er ikke så lett å se og det er 4 stk det står på... G 55 AMG (fordi man ikke ser det forfra..), E 63 AMG (på bilde av Rolls Royce`n, Bentley continental Flying Spur (fordi den er skjeldnere enn Vanlig Continental) og fordi det er vanskelig å se at det er en Aston Martin Vanquish S (for noen).. bedre nå?

Lenke til kommentar
fordi det er ikke så lett å se og det er 4 stk det står på... G 55 AMG (fordi man ikke ser det forfra..), E 63 AMG (på bilde av Rolls Royce`n, Bentley continental Flying Spur (fordi den er skjeldnere enn Vanlig Continental) og fordi det er vanskelig å se at det er en Aston Martin Vanquish S (for noen).. bedre nå?

Jaja =)

 

Hyggelig av deg å skrive navn på bilene for de som ikke kjenner dem =)

Lenke til kommentar
Møtte på en spenstig liten krabat når jeg var i byen en tur istad. Spørs vel om den passer heeelt inn, men jeg må nesten bare dele den.

 

Er en Reva med en utrolig glorete lakk

 

Du er klar over at en Reva er en 4 seter! oO å stappe inn bakseter i noe så lite er jo helt tragisk! :ninja: Men det macher vell til det tragiske eksteriøret så det går nok greit.. :p

Lenke til kommentar

Da jeg var ute å øvelseskjørte på Fredag, kom det en BMW M3 forbi i hundre å helvette, 30 sek senere kom en Toyota Supra forbi.. Da jeg var i byen på Lørdag så jeg en Bentley Continental, Porsche 911, Ford Mustang og en Dodge RAM SRT-10.

Nabon har en Dodge Viper SRT-10.

Noen av de råeste jeg har sett er Ford GT, Ferrari FXX og Koenigsegg CCR, en stund siden jeg så disse da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...