Gå til innhold

Her er Firefox til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følte med gratis Opera (Ikke MINI) til min N70. Den er da gammel 8.01 og de har komment ut med 8.65... Men har seff også Mini inne.

 

Dere me SE-mobiler må nok ha en annen webleser. Synes den er knotete. Men sikkert tilvenningssak.

Det er irriterende at Nokias leser (Netscape, eller noe slikt bassert) er treg, den har vist blitt sponset av Tele-Selskapene, fordi den nedlaster som godt pånytt alle sidene du har vært på når du går bakover...

 

Så selv på Wap er Opera best i forrhold til det som eksisterer i dag.

Lenke til kommentar
Men poenget var?

Tror du mistet poenget. Jeg lurte på hvorfor denne Firefox-versjonen ikke kan sammenlignes med Opera Mini. At Firefox for mobil bygger på samme core som desktop-versjonen gjør ikke den mindre sammenlignbar med Mini.

 

Vel funksjonsmessig kan ikke Opera Mini og FF for mobil sammenlignes, det trenger man da bare ett kort glimt på artikkelen her for å finne ut.

 

Derimot kan Opera Mobile og FF for mobil sammenlignes funksjonsmessig.

 

De kjører begge på samme kjerne og tildels samme funksjoner som sine desktopbrødre.

 

Men for min del kan du sammenligne med hva du vil, dette er uansett kjipe nyheter for Opera, og det er vel ikke lenge til Opera Mobile er gratis den å.

Lenke til kommentar

Jeg har Opera Mobile på min Nokia N95, og må si den fungerer veldig bra, og er en god del bedre enn Nokia sin Symbian OS nettleser :)

 

Men må si at Safari nettleseren på min iPod Touch er om ikke så alt for mye bedre, hvert fall raskere :)

Og alt dette geniale med multi-touch og den store skjermen på iPod Touch gjør det hele til en mye bedre opplevelse enn både Symbian OS og Opera Mobile på min N95 :)

 

Dog er det litt at Safari nettleseren mangler muligheter for å spille av en del klipp osv på nettet da :(

Opera Mobile er vell litt bedre på det området

Lenke til kommentar
Jeg lurte på hvorfor denne Firefox-versjonen ikke kan sammenlignes med Opera Mini.
Opera Mini mangler blant annet tabs, kan ikke kjøre ajax etter at siden er lastet fra serveren til klienten, og mangler en god del CSS. Som en enkel browser er Opera Mini derimot den beste, og om du ikke bryr deg om feks tabs velger du nok heller hastigheten til Opera Mini over dette.

 

Men det er ikke extentions til Opera Desktop heller.. sa....
Ikke direkte, men du har userJS. I tillegg kommer Opera til desktop med mange flere funksjoner som standard enn FF (feks mouse gestures og ad-block) så det store behovet er ikke der.

 

Nei, Firefox for mobilen er faktisk mer brukervennlig og konfigurerbar enn Opera Desktop.
Good one. :!: ;)

 

dette er uansett kjipe nyheter for Opera, og det er vel ikke lenge til Opera Mobile er gratis den å
Jeg tror faktisk dette er gode nyheter for Opera. Jo fler skikkelige browsere (Opera, FF, Safari) som kommer til mobiler, jo mer oppmerksomhet. I starten vil nok Opera og Safari tape brukere til FF Mobile, men i det lange løpet betyr dette at flere for øynene opp for skikkelige browsere på mobilen istedenfor de som føler meg feks S60.
Lenke til kommentar

Jeg er enig med siste utsagn. Jo flere voksne nettlesere vi får for håndholdte enheter som kan lese fullverdige nettsider jo mer vil det markedet vokse. Det er selvsagt positivt for både Opera og Mozilla Foundation.

 

Ellers ser jeg ikke helt vitsen med å sammenligne alternativene for tiden da de alle er veldig forskjellige. Firefox Mobile eller hva den heter er ikke tilgjengelig, Opera Mobile i versjon 8 er veldig gammel, Opera Mobile 9 er ikke tilgjengelig, Safari fungerer kun på Apple hardware hvor det ikke er andre alternativer og hele poenget med Opera Mini er at den står bak kompaktering- og komprimeringsservere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...