Gå til innhold

Gears of War 2-Kafeèn!


Anbefalte innlegg

Dersom den plutselig begynte å bruke mer tid på matchmakinga enn før og du ikke får koblet deg opp mot venner så må du sjekke NAT-en din. Godt mulig den er strict. Er den strict så er det ikke mye håp for å finne games i GoW2.

Sitter på en router med åpen nat. Har prøvd å restarte, resette osv.

 

Dette er nok ikke en LIVE-problemstilling, derfor har ikke nødvendigvis NAT noe å si. Jeg tror det er Epic sine servere og matchmakingsystemet som kødder det til.

 

Det trengs desperat en oppdatering her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan jeg ikke se mine egne bilder på Gearsofwar.com når jeg søker på Gamertagen min?

Du må logge deg inn på siden og legge de til i albumet ditt.

Når du laster de opp blir de kun lastet opp til "my Uploads". Du på legge de til i "My Gallery".

 

 

 

 

 

Dersom den plutselig begynte å bruke mer tid på matchmakinga enn før og du ikke får koblet deg opp mot venner så må du sjekke NAT-en din. Godt mulig den er strict. Er den strict så er det ikke mye håp for å finne games i GoW2.
Dette er nok ikke en LIVE-problemstilling, derfor har ikke nødvendigvis NAT noe å si. Jeg tror det er Epic sine servere og matchmakingsystemet som kødder det til. Det trengs desperat en oppdatering her..

 

Melding fra Rob Ferguson, Epic Team (17/11-2008)

 

Hi all,

 

We're aware that some folks are experiencing longer-than-ideal wait times while using the skill-based Public matchmaking in Gears 2 multiplayer. We're working on some solutions but it's a complicated issue as there isn't any one problem; it's a combination of factors. Clearly, scale is one of them as we've had millions of successful matches played online so far, however a small percentage of players are having issues, which is unacceptable. We're working closely with Microsoft to address the matchmaking issues, I promise you that it is our #1 priority, and we hope to have an update soon.

 

In the meantime, I would like to suggest some workarounds:

 

If you're experiencing long delays (longer than 2 minutes) or you're seeing your matchmaking search restarting over and over again, please try a different playlist as that indicates a possible population issue with the currently selected one.

 

The problem seems to be heightened for parties of 1 and parties of 4 so please try to invite at least one friend into your party before matchmaking. And of course the fastest way to play is to have a full 5 person party before looking for a match since you won't have to find any teammates beforehand. Fortunately our new "What's Up" feature makes finding Friends who're playing Gears 2 online easier.

 

Also, after a match, if you'd like to continue to play with the 9 people you just played with, simply press Y to look at the previous match stats and press X to invite them all to your party so you can continue to play in a Private match if they accept. Private matches, while not arbitrated, gives you the flexibility to set exactly which map and mode you want to play along with customizing other aspects of the game.

 

And as always, please ensure that your router is set correctly so that your NAT is considered "Open" by Xbox LIVE as "Moderate" and "Strict" NATs make Xbox LIVE matchmaking more difficult. There are many guides available online to walk you through the process of correctly configuring your router for Xbox LIVE so I won't go into the specific details here.

 

Also, in case you're curious, a few interesting facts about Gears 2 multiplayer so far:

 

* Almost 3 million multiplayer matches (excluding Private) have been played.

* Almost 1 million screenshot photos have been uploaded to gearsofwar.com

* The most popular multiplayer mode is Horde.

* The most popular multiplayer map across all modes is River.

* The most lethal weapon is the Gnasher shotgun with almost 29% of all kills.

 

Again, I apologize for any issues you may be having and I hope the above workarounds give you a better experience until we are able to correct the issues we're seeing.

 

Thanks, Rod.

 

Lenke til kommentar
Hvorfor kan jeg ikke se mine egne bilder på Gearsofwar.com når jeg søker på Gamertagen min?

Du må logge deg inn på siden og legge de til i albumet ditt.

Når du laster de opp blir de kun lastet opp til "my Uploads". Du på legge de til i "My Gallery".

 

Det som er dumt er at jeg ikke kan passordet til mailen til GTen min:P

Men jeg har en som heter " SoN Calo2 " som jeg bruker til xbox.com og slikt.

Er 100% sikker på at jeg gikk på gearsofwar.com dagen etter gears 2 realese, søkte på min aktive bruker (pN I CatoZ) og fant bildene mine, dagen etter på var de borte..

Lenke til kommentar

En fyr på Epic forumet fundere på rankingsystemet:

Okay, I've been over to the Microsoft site and read the FAQ and and explanation of TrueSkill. From what I can tell, it appears that TrueSkill has levels that range from 1 to 50, with 1 being the lowest rank and 50 being the highest rank. If that's the case, that means that the 5 ranks used in GoW2 actually represent about 10 TrueSkill ranks each. So, assuming each one represents a more or less equal number of TrueSkill ranks:

 

1-10 - Private or one silver chevron.

11-20 - Corporal or two silver chevrons.

21-30 - Sergeant or three gold chevrons.

31-40 - Staff Sergeant or three silver chevrons and a silver bar.

41-50 - Unknown Rank represented by a white star with two white lightning bolts.

 

That means if, once you have an established gaming history, it takes you 10 more wins than losses of 5v5 over a given period to go up one TrueSkill rank, you would actually need 100 more wins than losses over a given period to go up a Gears of War rank. The only way that would not be the case is if you win a lot of early on and the game ranks you up quickly due to a lack of previous data to which it can compare your recent performance.

 

Noe jeg da lurer litt på er om man da trenger 100 fler seiere enn tap for å gå opp i synlig rang (stripene) eller bare 100 seiere mer enn sist "rank up". Forvirrende shit. Hvorfor i all verden opplyser ikke Epic oss med sine velsignede ord??

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Spilte Horde med en kompis split-screen ista, ahh... det var konge bra, kom til wave 16, for vi begynte å slite litt, og måtte gjøre litt lekser.. Forresten til dere som har adda meg: Grunnen til at jeg ikke er online, er fordi internetten er litt fukka for tiden.

Lenke til kommentar
En fyr på Epic forumet fundere på rankingsystemet:
Okay, I've been over to the Microsoft site and read the FAQ and and explanation of TrueSkill. From what I can tell, it appears that TrueSkill has levels that range from 1 to 50, with 1 being the lowest rank and 50 being the highest rank. If that's the case, that means that the 5 ranks used in GoW2 actually represent about 10 TrueSkill ranks each. So, assuming each one represents a more or less equal number of TrueSkill ranks:

 

1-10 - Private or one silver chevron.

11-20 - Corporal or two silver chevrons.

21-30 - Sergeant or three gold chevrons.

31-40 - Staff Sergeant or three silver chevrons and a silver bar.

41-50 - Unknown Rank represented by a white star with two white lightning bolts.

 

That means if, once you have an established gaming history, it takes you 10 more wins than losses of 5v5 over a given period to go up one TrueSkill rank, you would actually need 100 more wins than losses over a given period to go up a Gears of War rank. The only way that would not be the case is if you win a lot of early on and the game ranks you up quickly due to a lack of previous data to which it can compare your recent performance.

 

Noe jeg da lurer litt på er om man da trenger 100 fler seiere enn tap for å gå opp i synlig rang (stripene) eller bare 100 seiere mer enn sist "rank up". Forvirrende shit. Hvorfor i all verden opplyser ikke Epic oss med sine velsignede ord??

 

TruSkill er jo rævva uanz. Vinn-ratio wtf plzz!?

 

Hva med når jeg bærer laget som faen til 4-4 med 15 kills og 4 deaths og vi taper, skal jeg gå ned i rang fordi jeg har blitt teama med noen tards?

Lenke til kommentar

Synes også det høres rart ut at rangen skal avgjøre hvor mye laget vinner. Vant nettopp min første kamp faktisk. Har blitt knust alle andre gangene jeg har spilt. Hvorfor? Jo, fordi jeg har havnet på lag med folk som har vært helt elendige i forhold til hva motstanderne har vært. Selv er jeg helt ny på Gears på nettet, men så dårlig er jeg sannelig ikke! :p

Lenke til kommentar

Om man ikker er evneveik og faktisk spiller med andre man kjenner og helst spiller litt med så er sannsynligvis dere på ca samme nivå, noe som gjør at motstadnerne også blir på ca samme nivå. Ihvertfall w/l messig.

 

Men er enig med deg i at å knytte ranken din opp mot TruSkillen din er helt tullete. Men det er nå faktisk ikke bekreftet på noen måte heller, men det virker sannsynlig at det er slik. Hvorfor skulle det ellers ta så sinnsvakt lang tid for å ranke opp.

 

Hadde det vært som i COD4 hadde jeg sikkert vært lvl 40 ca for lenge siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men nå er det egentlig ikke noe vits med ranking i gears.

bortsett fra skryt, og hvem bryr seg om det.

på COD4 får man noe når man ranker opp, så det er logisk at det slik ranking

Lenke til kommentar

Å separere TruSkill og rang burde iallefall bli første riktige steg. TruSkillen burde ikke bare gå på hvor mye du vinner, men også k/d ratioen din. Dette sørger for mye bedre matching med motstandere, da du slipper folk som bare har sittet på med gode lag eller folk som blir dratt ned av dårlige lag.

 

Rangen burde være dynamisk slik at kun de beste faktisk har den høyeste rangen. Dette blir jo selvfølgelig noe sånn ca det samme som TruSkill, men bjørn med meg. Om du spiller deg opp forbi Staff Sergeant, forbi Major osv og la oss si du havner på Oberst burde du ikke ligge der når du logger deg på etter 6mnd inaktivitet. Da har jo selvfølgelig noen andre dratt forbi deg og har bedre stats og de burde derfor bli oberst, og muligens dytte deg lengre ned på rangstigen. Om noen skjønner hva jeg mener håper jeg de også ser logikken i dette.

 

Rangen burde reflektere hvor god du er i spillet i forhold til andre, ikke bare vise hvor lenge du har spilt spillet. Vi kunne alle vært i Prestige lvl 10 i COD4 om vi hadde spilt det lenge nok, men for å måtte kjempe for å holde der der må du spille og rettferdiggjøre rangen din.

 

Mer underholdende og gir et mer sant bilde på hvem som er gode og ikke.

Lenke til kommentar

Skulle hatt noe lignende COD 4 sitt system fordi den forsvinner ihvertfall ikke :)

Har sett mangen som har hatt 2 haker og plutselig 1 time senere så har dem forsvunnet.

For eks jeg vant vel 20 kamper på rad med minst 3 kill ratio og aldri gikk opp rank i det hele tatt :(

 

Jeg spiller kun public viss det er ranking, men viss det forsvinner helt plutselig så kan bare public legge seg. Stick to the private game eller Local med eller uten bots ;)

 

Viss ikke dem fikser på alle dem utallige feilene som finnes i Gears 2 så blir jeg mektig skuffet, fordi det finnes så mangen av dem. Chainsawen er overpowered, matchmakinga synes jeg ødelegger hele moroa, ser folk kan gå igjennom vegger, etter du downer en locust/cog så kan plutselig han begynne å fly rundt, av og til kan det hende at du har våpen som ikke funker, du skyter bare luft og ikke mer, dette har skjedd meg minst 5 ganger allerede...

 

Tror fra nå av skal jeg ikke spille public eller private games mer fordi nettopp det finnes feil som irritere meg noe så gale!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Ranking generellt er ganske kjipt når det tar så kort tid å komme til høyeste rank. Det er ikke noe kult å være tiende prestige i CoD når ALLE andre også ble det etter en måned. De burde lage ranker som tar DRITLANG tid å få tak i.

 

 

Det ultimate hadde vel vært en rang som de 10 med høyest score i måneden får, og/eller kanskje en for nr.1.

 

 

edit: Så 100 så 1000 osv osv.

Bare eksempler.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...