Gå til innhold

AMDs toppkort testet


Anbefalte innlegg

verdt å si at 3870 X2 kjører CF "transparent"

så behøver ikke å aktivere CF osv, er det bare konstant.

Sånn er det også på nVidia sine GX2-kort...

 

Uansett så spiller det liten rolle. CF oppfører seg akuratt som på 2 stk. 3870, det vil si at noen spill skalerer bra, andre dårlig og noen ikke i det heletatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare meg, eller var det her et "billig" kort mtp pris? Slike nye toppkort pleide da før å starte på 5000kr. Iallfall de fra Nvidia.

 

Det kan du godt si :)

 

Men det er jo bare 2x HD 3870 kort stappet sammen på ett kort. Er jo nesten ikke forsvarlig å kreve noe spesielt mer enn prisen av 2x HD 3870 kort da syntes jeg. Og 2x HD 3870 = ca 3'000kroner.

 

Men AMD / ATI ser ut til å være mye hyggeligere med prisingen enn hva nvidia sine nye kort.

Så all ære til AMD / ATI for det :)

Lenke til kommentar
Endelig svarer AMD /ATi med et kort som faktisk kupper ytelsesstronen, Hvor lenge siden er ikke det? ;) Løsningen er god, og det krever ikke mye strøm. Det liker vi!

 

 

God og god. Med tanke på hvor variabel støtte og fordel "multi-GPU" løsninger gir i dag, så syntes jeg egentlig ikke løsningen er så spesielt god. ;)

Lenke til kommentar

Dette kortet kjører vel Crossfire. Krever det da ett Crossfire hovedkort, eller vil det funke mot standard kort med f.eks. Nvidia brikkesett?

 

Fint de har mange kontakter. Men for min del kunne de godt ha droppet 2 av DVIene, og montert på VGA og HDMI. Så kunne folk valgt hva de ville bruke, uten å måtte bruke adaptere.

 

Og det er vel flere som vil bruke denne mot en HDTV med HDMI enn de som bruker 4 skjermer ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Dette kortet kjører vel Crossfire. Krever det da ett Crossfire hovedkort, eller vil det funke mot standard kort med f.eks. Nvidia brikkesett?

 

Fint de har mange kontakter. Men for min del kunne de godt ha droppet 2 av DVIene, og montert på VGA og HDMI. Så kunne folk valgt hva de ville bruke, uten å måtte bruke adaptere.

 

Og det er vel flere som vil bruke denne mot en HDTV med HDMI enn de som bruker 4 skjermer ville jeg tro.

Ati leverer kun hdmi på sine HD kort via en spesiell dvi->hdmi adapter(denne gir også hdcp og lyd ut). Hadde vært latterlig å levere med vga idag på et toppkort ettersom stort sett alle kjøper av et såpass bra skjermkort bruke dvi idag. All ære til de produsentene som leverer med 4 dvi uttak(ikke alle 3870x2 kortene har dette). Så kan man også bruke kortet til å drive flere skjermer om ønskelig. Og sist men ikke minst, kortet har intern CF støtte så for å bruke dette kortet så trenger du kun et hovedkort med pcie støtte. Skal du kjøre 2 slike kort i quad CF så trenger du derimot CF hk. Håper dette svarte på dine spørsmål.

Lenke til kommentar
Endelig svarer AMD /ATi med et kort som faktisk kupper ytelsesstronen, Hvor lenge siden er ikke det? ;) Løsningen er god, og det krever ikke mye strøm. Det liker vi!

 

 

God og god. Med tanke på hvor variabel støtte og fordel "multi-GPU" løsninger gir i dag, så syntes jeg egentlig ikke løsningen er så spesielt god. ;)

It has been far too long since AMD/ATI have been at the top of the performance charts; the crown had been lost on both CPU and GPU fronts, but today's Radeon HD 3870 X2 introduction begins to change that. The Radeon HD 3870 X2 is the most elegant single-card, multi-GPU design we've seen to date and the performance is indeed higher than any single-card NVIDIA solution out today.

 

AMD is also promising the X2 at a fairly attractive price point; at $449 it is more expensive than NVIDIA's GeForce 8800 GTS 512, but it's also consistently faster in the majority of titles we tested. If you're looking for something in between the performance of an 8800 GTS 512 and a 8800 GT 512 SLI setup, the Radeon HD 3870 X2 is perfect.

 

Even more appealing is the fact that the 3870 X2 will work in all motherboards: CrossFire support is not required. In fact, during our testing it was very easy to forget that we were dealing with a multi-GPU board since we didn't run into any CrossFire scaling or driver issues. We're hoping that this is a sign of things to come, but we can't help but worry about the future of these multi-GPU cards.

 

The fact that both AMD and NVIDIA are committed to them is promising, and hopefully that means an even better experience when it comes to compatibility and performance with CrossFire and SLI (single-card or not), but we've got no crystal ball - only time will tell how the driver support evolves in the future.

 

But today, we have a victory for AMD. The past few months have shown a very different graphics division of AMD than we've seen since the first talks of the acquisition. The Radeon HD 2900 XT was a failure and now AMD has arguably the fastest single-card graphics card on the market. The only worry we'd have if we were in AMD's shoes is that the 3870 X2 was made by putting a couple of 3870s onto a single board; if AMD can do it, NVIDIA can as well. And we all know how the 3870 vs. 8800 GT matchup turned out.

 

What AMD really needs is its next-generation high end GPU, the 3870 X2 will buy the top performance spot for a little while but it's R700 that we really need to see.

Så det kan jo diskuteres om det er en dårlig lansering. Men ingen tvil om at dette blir en kort seier, nvidia sitt gx2 kommer som vi ser av 8800GT SLI testene til å slå dette.

Lenke til kommentar

Hehe Det er uansett et dual kort, om du leser Tom`s hardware testen så kan du lese at det blir litt scalerings bugs av det i enkelte spill.

 

nVidia har jo ikke problemer med å svare på dette (feks ved å smelle sammen en ny 7900 x2), så det smaker litt Ugle av det, men for all del om man legger goviljen til har ATI det beste highend kortet, gudene skal vite at de trenger det hehe.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Når AMD gir konkurranse kan vi vente oss en hærlig oppgradering fra Nvidia som gjør 8xxx serien til steinalderteknologi :whistle:

Den oppdateringen kommer ikke noe fortere uansett hvilket kort AMD hadde stilt opp med.

Enkelte folk her skjønner bare ikke at man trenger minst 18 månder mellom så store oppdateringer. Det er ganske komplisert å designe hardware og drivere til en brikke på over 1000 millioner transistorer.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Ja, nvidia har gjort et helt idiotisk valg når de ikke gav Intel fri SLI lisens.

Tenkt på alle som kanskje hadde vurdert GeForce skjermkort, til og med SLI om P35 / X38 / X48 hadde støttet det.

 

Nå er det sikkert mange som ikke skaffer seg ett GeForce kort i det hele tatt,

på grunn av mangelen for SLI muligheter senere.

 

Kan ikke skjønne annet enn at nvidia taper store penger på det.

Og personlig velger jeg heller Intel brikkesett og AMD / ATI skjermkort,

fremfor ustabile og varme nForce brikkesett.

 

nForce2 var bra i sin tid, etter det har det gått heller dårlig med nvidia og hovedkort syntes jeg.

Ikke spesielt fornøyd med mitt nForce680i kort.

 

 

Da sitter du jo bare igjen med en SLI mulighet.

Intel Skulltrail

 

du gir jo selv svar på hvorfor nvidia beholder sli-lisens for seg selv. hvis alle mener som deg at nvidia brikkesett er ræva, så er jo sli trekkplasteret. forøvrig hadde jeg en HK med nforce4U gjennom flere oppgraderinger. den første BIOS-versjonen var noe ustabil, men etter det så er det det mest stabile jeg har hatt!

Lenke til kommentar

Det er jo flott at ATI/AMD kommer på banen med noe nytt, og brukbart. Saken er bare den, at fra mitt personlige synspunkt, er det fullstendig meningsløst å si ting som "gruser all motstand" og sånt noe.

 

De tester IKKE en enkelt GPU mot en enkelt GPU, her tar de ett kort med to GPUer for å i det hele tatt være i nærheten av ytelsen til 8800 Ultra. For meg er det ingen konkuranse dette her, det er bare en major League PR-stunt.

 

Skulle testen vært rettferdig, slik at begge produsentene hadde samme utgangspunkt med hensyn til antall GPUs hadde saken vært en helt annen, MEN, og det er ett stort men; Prisen på dette kortet er rett og slett perfekt akkurat nå, fordi det tvinger Nvidia til å senke prisen yttereligere for å være konkuransedyktig.

 

Men at ATI er kongen av ytelse, Det er bare tull. Er jo logisk at ett kort med to GPUs vil være raskere enn ett men en.

 

Nei, God Bedring.

Lenke til kommentar
Når AMD gir konkurranse kan vi vente oss en hærlig oppgradering fra Nvidia som gjør 8xxx serien til steinalderteknologi :whistle:

Den oppdateringen kommer ikke noe fortere uansett hvilket kort AMD hadde stilt opp med.

Enkelte folk her skjønner bare ikke at man trenger minst 18 månder mellom så store oppdateringer. Det er ganske komplisert å designe hardware og drivere til en brikke på over 1000 millioner transistorer.

 

 

vel, inntil nylig så var det ikke snakk om 18 måneder! 800gtx ligger enda i nærheten av ytelsestronen, og innen det kommer noe nytt fra nvidia, så har det ligget på toppen i 1 og 1/2 år. det er usedvanlig lenge. tidligere var det stort skille mellom ytelse med ca 6 mnders mellomrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...