Gå til innhold

AMDs toppkort testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, nvidia har gjort et helt idiotisk valg når de ikke gav Intel fri SLI lisens.

Tenkt på alle som kanskje hadde vurdert GeForce skjermkort, til og med SLI om P35 / X38 / X48 hadde støttet det.

Dumt å dumt, dem gjorde det pga dem konkurerer med intel med sitt eget chipset sikker mange som kjøper nforce pga sli muligheten.

Ja intel chipset med sli hadde vert det beste.

Lenke til kommentar

"its lead over the 8800 Ultra is slim in those resolutions and it's even behind NVIDIA in 1680x1050 with filters enabled!"

 

"We need to look at the performance in comparison to the closest competition for this video card, a single GeForce 8800 GTX. In every game except Half Life 2: Episode 2, the GeForce 8800 GTX delivered higher framerates."

 

 

kek..

 

Blir vel kanskje litt bedre med drivere. Personlig ville jeg heller

kjøpt 2x8800GT til samme/billigere pris.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
Ja, nvidia har gjort et helt idiotisk valg når de ikke gav Intel fri SLI lisens.

Tenkt på alle som kanskje hadde vurdert GeForce skjermkort, til og med SLI om P35 / X38 / X48 hadde støttet det.

 

Nå er det sikkert mange som ikke skaffer seg ett GeForce kort i det hele tatt,

på grunn av mangelen for SLI muligheter senere.

 

Kan ikke skjønne annet enn at nvidia taper store penger på det.

Og personlig velger jeg heller Intel brikkesett og AMD / ATI skjermkort,

fremfor ustabile og varme nForce brikkesett.

 

nForce2 var bra i sin tid, etter det har det gått heller dårlig med nvidia og hovedkort syntes jeg. Ikke spesielt fornøyd med mitt nForce680i kort.

 

Da sitter du jo bare igjen med en SLI mulighet. Intel Skulltrail

 

Er garantert mange som hadde kjøpt Sli løsninger dersom disse hadde vært tilgjengelig for Intel plattformen. Og det er klart at ATI er det selskapet som i dag tjener på å være den eneste med en to-kort løsning for Intel baserte chipset / MOBOs.

 

Den interessante biten rent strategisk er at jo lenger Nvidia opprettholder lisensavgifter for SLI på Intel plattformen og Intel nekter å betale, jo mer kommer ATI på banen med sin Crossfire løsning. Samtidig er det også garantert at Nvidia til syvende og sist må gi seg og at de da kommer til å tape inntekter på bortfall av MOBO salg / chipset. Er vel dette amerikanerne definerer som "caught between a rock and a hard place"...

 

Ettersom ATI nå har definert Crossfire som så strategisk viktig i sin videre utvikling, de har allerede sagt at neste generasjons toppkort kommer til å være en 2 core løsning på en PCB, vil det være naturlig at Crossfire driver støtte bedres betraktelig fremover. Hvis ikke, så driter de i alle fall ordentlig på draget... :!:

Lenke til kommentar
"its lead over the 8800 Ultra is slim in those resolutions and it's even behind NVIDIA in 1680x1050 with filters enabled!"

 

 

kek.. etter 8mnd greier ATi/AMD å slå Nvidia med ca 7% ytelse. Og har ingen sjanse

om man aktiverer AA/AF.

 

Den interessante biten oppe i dette er at heller ikke Nvidia klarer å komme opp med ett enkelt stående kort på 20 måneder som klarer å slå 8800-serien. Neste generasjon kommer ikke før til sommeren / tidlig høst, og da er også ATI klare med sitt neste generasjon toppkort. Om dette klarer å henge med i svingene er jo en helt annen ting...

 

Sier noe om hvor gode 8800-serien er / har vært...

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar
"its lead over the 8800 Ultra is slim in those resolutions and it's even behind NVIDIA in 1680x1050 with filters enabled!"

 

 

kek.. etter 8mnd greier ATi/AMD å slå Nvidia med ca 7% ytelse. Og har ingen sjanse

om man aktiverer AA/AF.

 

Den interessante biten oppe i dette er at heller ikke Nvidia klarer å komme opp med ett enkelt stående kort på 20 måneder som klarer å slå 8800-serien. Neste generasjon kommer ikke før til sommeren / tidlig høst, og da er også ATI klare med sitt neste generajson toppkort. Om dette klarer å henge med i svingene er jo en helt annen ting...

 

Sier noe om hvor gode 8800-serien er / har vært...

 

 

nvidia har jo kommet med rev2 av forskjellige kort.

De har vell rett og slett drøyet med 9-serien sin, fordi det ikke har vært noen grunn til å komme med den.

nvidia har jo helt siden de lanserte 8-serien hatt fullstendig overtaket og kontrollen over toppkortene.

 

Hvorfor skulle de komme med 9-serien, bare for å slå sitt eget kort?

nvidia sitt svar på 3870X2 er / blir jo 9800GX2.

 

Så vil nvidia komme med sin 9-serie til sommeren, og vil da sikkert ha fullstendig overtaket igjen helt til AMD / ATI kommer med sin nye generasjon.

 

Jeg tror nok 9800GX2 gjør at nVidia tar over tronen igjen, men hva pris / ytelse angår er jeg heller skeptisk

Lenke til kommentar
Du glemmer da at du må ha et Nvidia chipset som 680i eller 780i, og så vondt er det vel ingen som vil seg selv. For referanser er det bare å ta en titt på EVGA sitt forum og/eller diverse tråder over på forumet til XS. Ikke mye lovord å hente der...

 

Og i tillegg kan det nevnes at EVGA sine NForce kort er regnet som de klart beste ...... :whistle:

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Skuffet skuffet skuffet og atter skuffet! :realmad:

 

ATi 3870 x2 er bare marginalt bedre, hvis ikke lik,et nVidia 8800 Ultra *med bare en GPU*

 

Det siste jeg trenger er en forlenget støvsugemaskin i kabinettet mitt.

 

Siden AMD kjøpte ATi, har ATi bare gitt meg en følelse: Skuffelser

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Skuffet skuffet skuffet og atter skuffet! :realmad:

 

ATi 3870 x2 er bare marginalt bedre, hvis ikke lik,et nVidia 8800 Ultra *med bare en GPU*

 

Det siste jeg trenger er en forlenget støvsugemaskin i kabinettet mitt.

 

Siden AMD kjøpte ATi, har ATi bare gitt meg en følelse: Skuffelser

 

Skuffet, marginalt bedre og 1700 billigere en ultra ......... ler

 

Prismessig er det jo 8800 gtx 3870 x2 konkurer mot

Lenke til kommentar
Skuffendet, ser også ut til at ATI fortsetter med tradisjonen med å ikke ha kort tilgjenglig i butikkene?. Om der er release på kortet da, regner nesten med det siden det hr kommet så mange tester.

 

Tror jeg hopper over denne...

 

Komplett har kort fra flere produsenter på lager.

Lenke til kommentar
Skuffet skuffet skuffet og atter skuffet! :realmad:

 

ATi 3870 x2 er bare marginalt bedre, hvis ikke lik,et nVidia 8800 Ultra *med bare en GPU*

 

Det siste jeg trenger er en forlenget støvsugemaskin i kabinettet mitt.

 

Siden AMD kjøpte ATi, har ATi bare gitt meg en følelse: Skuffelser

 

 

helt enig. Møkka kort.

 

 

Velkommen til klubben.

 

 

Skuffendet, ser også ut til at ATI fortsetter med tradisjonen med å ikke ha kort tilgjenglig i butikkene?. Om der er release på kortet da, regner nesten med det siden det hr kommet så mange tester.

 

Tror jeg hopper over denne...

 

Kortet kan fåes kjøpt i norske nettbutikker i dag. (ihvertfall hos komplett)

 

Synes det er lite overveide utsagn her. Hva er skuffende? At kortet som Osse påpeker yter like godt/litt bedre/litt dårligere (ut i fra applikasjon) til en gunstigere pris enn 8800Ultra. Ja det var VELDIG skuffende... Kan ikke se at nVidia selv har produsert noe som yter bedre ennå.. At kortet skuffer forventningene deres bør dere jo heller takke deres egen dårlige research for, hvis dere hadde overdrevne forventninger.

 

ler..

Lenke til kommentar

Er det mulig at Nvidia fanbois er enda værre enn AMD´s?....... For noen superintelligente og ikke minste veloverveide kommentarer lenger opp her...

 

Hvordan i all verden kan et kort som er mye billigere og bedre/like bra være ett skuffende møkkakort????

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Kortet kan fåes kjøpt i norske nettbutikker i dag. (ihvertfall hos komplett)

 

Ja det har de ) , merklig at de ikke reklamerer mer, måtte lete mellom listen.

 

Jeg tenker dog ikke på pris i forholdt til ytelse, skulle helst sett det dro fra litt mer skulle det vært intresant å kjøpe et.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...