Gå til innhold

Din definisjon av ordet "soss"


Anbefalte innlegg

Dette har jeg egentlig lurt på lenge, hva mener folk når de slenger ut ordet "soss", som beskrivelse av en person? Er jeg en "soss", er du en "soss"?

 

Ser dette blir slengt rundt i diverse tråder, og personene har som oftest litt forskjellig oppfattning av var ordet betyr, og ser det oftest blir brukt som et negativt ladet ord.

 

Og i tillegg, hva er forskjellen på en "soss" og en "snobb"?

Endret av Homme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har jeg egentlig lurt på lenge, hva mener folk når de slenger ut ordet "soss", som beskrivelse av en person? Er jeg en "soss", er du en "soss"?

 

Ser dette blir slengt rundt i diverse tråder, og personene har som oftest litt forskjellig oppfattning av var ordet betyr, og ser det oftest blir brukt som et negativt ladet ord.

 

Og i tillegg, hva er forskjellen på en "soss" og en "snobb"?

 

Det jeg oppfatter soss som er en person som går med klær til flere tusen kroner plagget, og kjører dyr Mercedes. Får alt han peker på av foreldrene sine aka pappagutt.

Lenke til kommentar

Snobber/sosser ser jeg på som synonymer. Mulig jeg tar feil da. Men for meg er sossene sånne dagdrivere som ikke kan annet enn å svi av penger, og det verste er at de er stolte over det. De har ikke lært en dritt av det harde arbeidet til foreldrene og er bare en skam for familien.

 

Men unge, rike mennesker som viser at de tar et skikkelig tak for familiebusinessen får min respekt.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Er litt sossete jeg, ja.

Men vi er ikke rik akkurat... Kjøper klærne mine selv for penger jeg ar jobbet for. Har fast jobb to dager i uka.

 

Wannabe soss heter det :)

 

Kler meg i de klærne jeg liker, og bruker de hud/hår-produktene som gjør at jeg ser bra ut.

Vil ikke si jeg er så wannabe soss akkurat :p

Og btw, grunnen til at jeg har den definisjonen på en soss (ser bort fra rike foreldre) er at alle som kler seg slikt og bruker slike produkter osv blir kalt soss av nerdene, emoene og de vanlige folkene, pluss at vi ("sossene") kaller hverandre sosser for moroskyld :p Har alltid vært sånn her jeg bor så har på en måte vokst opp med den definisjonen på en soss.

 

Sorry hvis det ble litt dårlig formulering...

Endret av Baggypants
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...