Gå til innhold

AoC Collector's Edition og preorder-kampanje!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det står ikke noe om at Funcom har sagt at Absoluttspill skal få de bonusene på siden deres hvert fall?

 

Vi fikk det i nyhetsbrevet, og jeg regner med at de kun velger å gå ut med bekreftet informasjon?

 

 

Jeg har hvert fall aldri opplevet noe som helst tull med Absoluttspill.no, er virkelig fornøyd med den nettbutikken, så jeg velger da å tro at de har fått noe informasjon fra Funcom eller noe slikt ja :)

 

Jaja, jeg får trøste meg med at jeg sannsynlig klarer å komme meg til EBGames såpass tidlig den 20. Mai, at jeg får startet noen timer før postet hadde ankommet med spillet sendt fra Absoluttspill.no :p

 

 

Er det noen som aner om hvordan 20. Mai blir?

Er det sånn at de åpner alle servere og slikt med engang?

 

Eller er den en global start til et fastsatt klokkeslett?

De fleste pleier jo å kjøre med et fastsatt klokkeslett, som for eksempel at alle kan begynne å spille fra klokken 16:00 for eksempel :)

 

Kjekt å vite, så jeg vet om det er noe vits å stresse bort til Stovnersenteret tidlig på morran :p

Lenke til kommentar
Etter (de fleste) andre MMORPG-spill å dømme vil selv account creation bli en treg og ekkel prosess, og du vil ha flaks om du kommer deg noe sted før kvelden / natta.

 

Dog har noen spill gitt meg positive overraskelser på det punktet :)

 

 

Forhåpentligvis blir det ikke så alt for ille, da det sikkert ikke er alle som har forhåndsbestilt.

Så det blir ikke den massive rushet verken den 20 eller 23, på grunn av spillerne er litt splittet opp,

noen starter den 20. Mai, andre den 23. Mai :)

 

Men uff ja, siden kommer sikkert til å være passe sirup :p

Så det kanskje best å komme seg bort til EBGames så tidlig så mulig, og prøve å komme seg før det verste rushet :p

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at Absolutt spill får denne pakka med mount,etc...

Dette er vel kun en Norsk nettbutikk?

Virker usansynelig at en liten nettbutikk skal få en så eksklusive avtale som kun de største kjedene har fått til nå...

War Mammuten er jo eksklusiv til EBGames/Gamestop og Rhino`en har jeg sett en annen stor nettkjede få så hva skal da Absoluttspill få?

Lenke til kommentar

En helt vanvittig rimelig pris på Collector's Edition av Age of Conan!

Må virkelig bøye meg i støvet, Funcom slår virkelig på stortromma! :D

 

 

Men nå er ikke War Mammot eller 8slot inventory belt en del av Collector's Edition pakken da, men bonusen du får av å forhåndsbestille spillet :)

Så det vil du også få om du forhåndsbestiller standard, men uansett. Når CE koster så lite som 469, så ser jeg ingen grunn til å bestille standard :)

Du får jo en noen veldig praktiske in-game items via Collector's Edition, samt greit med snacks opp selve boksen, noe som gjør den virkelig verdt de ekstra 100 - 150kronene!

 

 

Men nå stusses det litt over dette her med at Absoluttspill reklamerer for at du får "War mammot og 8slot inventory belt" av og forhåndsbestille fra dem. For i følge en del kilder skal War mammot og Killer Rhino mountene, samt deres respektive inventory belts (ja, beltene følger sammen med ridedyrene) skulle være eksklusive bonuser for EBGames, Gamestop og GamePlanet.

Hvor EBGames og Gamespot var de eneste butikkene som skulle tilby / gi War mammot + mammot inventory belt, og GamePlanet den enste til å tilby / gi Killer Rhino + rhino inventory belt.

 

Så folk frykter at Absoluttspill har tatt seg litt vann overhode, og begynte å reklamere med disse bonusene litt vell tidlig.

Og at det fort ikke er tilfelle at disse bonusene fåes via å forhåndsbestille fra dem.

Så om du ønsker å være sikker på å få en War mammot osv.. Så vil jeg anbefale deg å gå til din nærmeste EBGames butikk og holde av en standard eller Collector's Editon (alt ettersom hva du ønsker), for da er du sikret disse bonusene.

 

Det er nok bedre å avvente litt, og se om faktisk Funcom kan bekrefte at disse bonusene også skal tilbys fra Absoluttspill.

 

 

Selv har jeg bare strålende erfaringer med Absoluttspill, så jeg ville ha blitt veldig overrasket om de har klart å ta seg vann over hode.

Men ting tydet jo på at War mammot og mammot inventory belt skulle eksklusivt være bonusene du fikk av å forhåndsbestille fra EBGames eller Gamestop.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at Absolutt spill får denne pakka med mount,etc...

Dette er vel kun en Norsk nettbutikk?

Virker usansynelig at en liten nettbutikk skal få en så eksklusive avtale som kun de største kjedene har fått til nå...

War Mammuten er jo eksklusiv til EBGames/Gamestop og Rhino`en har jeg sett en annen stor nettkjede få så hva skal da Absoluttspill få?

 

Sjekk her

 

EB/Gamestop er har ikke netbutikk i europa så Funcom må gi slike bonuser til flere selskaper en dem. I norge får altså Absolutspill.no den.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at Absolutt spill får denne pakka med mount,etc...

Dette er vel kun en Norsk nettbutikk?

Virker usansynelig at en liten nettbutikk skal få en så eksklusive avtale som kun de største kjedene har fått til nå...

War Mammuten er jo eksklusiv til EBGames/Gamestop og Rhino`en har jeg sett en annen stor nettkjede få så hva skal da Absoluttspill få?

 

Sjekk her

 

EB/Gamestop er har ikke netbutikk i europa så Funcom må gi slike bonuser til flere selskaper en dem. I norge får altså Absolutspill.no den.

 

 

Altså, nå stiller jeg store spørsmålstegn ved det faktum at Absoluttspill reklamer for disse bonusene.

Også gir du meg en link til nettsiden deres, hvordan skulle det overbevise meg da?

 

Det jeg stiller spørsmålstegn ved er jo at det ble uttalt at EBGames og Gamestop skulle ha eksklusive rettigheter på War mammot og mammot inventory belt, og at GamePlanet skulle ha eksklusive rettigheter på Killer Rhinoe og rhino inventory belt, og at kanskje Absoluttspill har misforstått noe og begynt å reklamere litt for tidlig, før de har fått noen bekreftende informasjon fra Funcom ;)

 

 

Hva i allverden skal liksom en link til nettsiden hvor Absoluttspill reklamerer for disse tingene hjelpe?

Står jo ingenting bekreftende på den siden om at Funcom virkelig har bekreftet dette?

 

 

EDIT:

 

Det blir jo litt som om jeg skulle si "Pappa sier at julenissen fins", "hvordan kan du vite at det er sant?", "fordi pappa sier det".

 

 

Men uansett, jeg har vell aldri vært mer fornøyd med en norsk nettbutikk enn Absoluttspill.no :)

Så jeg velger å tro og håpe de faktisk har fått klartsingnal fra Funcom om dette her, men Absoluttspill har ved tidligere anledninger også begynt å reklamere om slike ting en smule for tidlig. Akkurat som når jeg sendte dem en mail om de skulle selge Lord of the Rings Online Collector's Edition, og de sa de skulle få inn noen av de ja. Og noen dager etterpå dukket den opp på nettsiden deres så jeg forhåndsbestilte. Også noen uker senere forsvant den igjen, og jeg fikk refundert pengene mine på grunn av Codemasters hadde visstnok ikke listet de som en utgiver av Collector's Edition, så de fikk ingen.

 

Lukter jo mye av det samme her.

Så jeg er bare litt skeptisk, utifra hva jeg har hørt om War mammot og Killer Rhino bonusene.

Hadde jo dog vært flott om en norsk nettbutikk kunne tilby Killer Rhino isteden, for jeg har mer lyst på en slik enn en mammut :p

 

 

Kan virke som at vi har et par gretne gubber her som motvillig har bestilt hos EBgames fordi de trodde de var de eneste med tilbudet :]

 

Er ikke gretten, prøver bare å advare folk før de kanskje brenner seg på bålet ;)

 

Jeg er fornøyd med å ha avholdt hos EBGames, det er jo samme pris, jeg får hentet spillet før det hadde kommet i posten da Absoluttspill.no uansett, så ja :)

 

For de som har bestilt Collector's Edition, som neppe vil komme nedi postkassa, så vil dere jo få en henteseddel for å hente pakken på posten, og den er gjerne litt sein, så jeg vil tippe at den ikke er i postkassa før 21-22 mai, om du ikke printer den ut fra nettet og henter da. Uansett, det å måtte vente på posten, for så å dra til postkontoret for å hente den er jo for min del minst like stressende som å dra til EBGames og hente spillet klokken 10:00 :p

 

Så siden spillet ikke kostet meg noe mer fra EBGames, så har jeg ingenting å angre på :)

Jeg forsøker bare å ytre til naturlig skepsis til det faktum at Absoluttspill.no kanskje reklamerer for noe de faktisk ikke kan tilby.

 

Jeg syntes det hadde vært flott om de faktisk tilbyr disse bonusene, ettersom det gjør det mye lettere for alle i guildet mitt å få forhåndsbestilt, så flere av oss for en mammut mount, som er en fordel i seige combat :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Hele posten din er gjennomsyret av misunnelse, bitterhet og anger. Kan du ikke bare akseptere at du gjorde en tabbe med EBgames, og gi faen i å komme med apekattargumenter for at du ikke gjorde det?

hva? leste du posten eller er du bare ute etter å krangle? herregud.. oppfør deg som folk når du diskuterer.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
For de som har bestilt Collector's Edition, som neppe vil komme nedi postkassa, så vil dere jo få en henteseddel for å hente pakken på posten, og den er gjerne litt sein, så jeg vil tippe at den ikke er i postkassa før 21-22 mai, om du ikke printer den ut fra nettet og henter da

 

På hvilken måte er dette en ulempe? Det er bare å printe ut hentelappen fra nett / ha med pakkenummer og legitimasjon så får man ut lappen. Snarere er det et stort pluss for folk som bor langt unna EBgames, f.eks oss i Trondheim, som må reise i timesvis til Ålesund TO ganger for å få tak i spillet.

 

Hva i allverden skal liksom en link til nettsiden hvor Absoluttspill reklamerer for disse tingene hjelpe?

Står jo ingenting bekreftende på den siden om at Funcom virkelig har bekreftet dette?

 

Er det slik at man må ha APPROVED BY THE MIGHTY FUNCOM © ® TRADEMARK TRADEMARK for å ha kredibilitet? Jeg setter min lit til god gammeldags redelig markedsføring og tillit til folk, fremfor å automatisk stille meg på bakbena mot enhver tenkt trussel.

 

Akkurat som når jeg sendte dem en mail om de skulle selge Lord of the Rings Online Collector's Edition, og de sa de skulle få inn noen av de ja. Og noen dager etterpå dukket den opp på nettsiden deres så jeg forhåndsbestilte. Også noen uker senere forsvant den igjen, og jeg fikk refundert pengene mine på grunn av Codemasters hadde visstnok ikke listet de som en utgiver av Collector's Edition, så de fikk ingen.

 

Det er vel knapt et argument at de hevdet å kunne ta inn et par CE av et annet spill, for så å gi bæng i det. Rent forretningsmessig er det ikke fordelaktig å bare ta inn få versjoner, så jeg kan forstå det om de følte at fortjenesten var for lav. I dette tilfellet er det snakk om stort volum av et ettertraktet produkt, og bonuser som på ingen som helst måte har blitt GARANTERT et par kjeder. Siden absoluttspill foreløpig virker som den eneste leverandøren av AoC:CE er det bare rett og rimelig at de får bonuser å lange ut også, med tanke på hvor spredt befolkningen i Norge er.

 

Enn du? Har du tenkt å tilføre diskusjonen noe, Christeven?

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke å bli så voldsomt aggressiv.

Det er da bare en liten diskusjon vi har her, trenger jo ikke å ta helt av.

 

Jeg fatter ikke hvorfor du skal krangle med meg om hva JEG mener er best for MEG av å forhåndsbestille fra EBGames og Absoluttspill.no

Jeg er jo fullstendig klar over at mange ikke har noen EBGames i nærheten, og jeg sa jo også at jeg håpet at det stemte at Absoluttspill tilbyr disse bonusene, slik at andre kan få muligheten til å få disse.

 

Hvorfor skal du begynne å krangle om det?

Jeg sa at det er lettere for meg å hente spillet på EBGames, enn at jeg skulle ha bestilt det fra Absoluttspill.no

Og at jeg ikke har noe angre på ettersom at det ikke koster noe mer fra EBGames enn Absoluttspill.no, hvorfor skal du blandet inn alle andre i det argumentet?

Jeg forsvarte meg bare imot dine "du er sjalu og bla bla bla" helt usaklige utsagn.

 

Og attpåtil nevner jeg under det argumentet at jeg syntes det er flott at folk får muligheten til å bestille fra Absoluttspill.no. Så du snakker om at mine argumenter ikke holder mål :roll:

 

 

Og hele argumentet ditt med "APPROVED BY THE MIGHTY FUNCOM © ® TRADEMARK TRADEMARK" faller for sin egen usaklighet.

Jeg stiller meg skeptisk til at Absoluttspill.no tilbyr disse bonusene, og det har jeg da min fullerett til?

Og når noen kommer med en link til absoluttspill.no sine egne sider, som liksom skal få meg overbevist at de virkelig har fått et klartsignal for disse bonusene, så må vell jeg få kommentere at det ikke hjelper stort at de har annonserte det på sine sider, fordi det er jo nettopp det jeg sitter her å diskuterer om ;)

Lenke til kommentar

Jeg reagerte fordi det kom en bølge av elitisme og kvalmende skepsis med én gang de som bestilte hos EBgames fant ut at andre også ville føre tilbudet de trodde de var alene om.

 

Det er greit nok at du nevner at du synes det er flott, men måten du avslutter omtrent hver paragraf med en smiley og måten du formulerer setningene dine på, får meg til å lese mellom linjene og gjøre min egen tolkning av posten din. Og den Julenisse-retorikken din var helt på jordet, derfor tok jeg meg den friheten å svare med samme mynt.

 

Og jeg krangler ikke om det - jeg uttrykker min mening om retningen tråden har tatt.

Lenke til kommentar
Kan også forhåndsbestille collectors edtion hos Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346655
Ved forhåndsbestilling mottar du spillet 20. mai. Og War Mammouth er in-game item.

Koster 549,- så er nok ikke det billigste alternativet.

 

Nydelig, selv om det ikke er billig er jo komplett.no veldig greie når det gjelder hvordan man vil sende pakken. Sikkert bare 30kr i porto om man velger vanlig brevpost. Da får man jo spillet rett i postkassa og slipper å ta turen ned til posten ( 10minutters tur (for meg) jeg gjerne står over selv i hvert fall). Komplett.no er jo også noe av det tryggeste man kan komme borti når det gjelder netthandel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...