Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Hvor kommer denne "ut med n00bza"-innstillingen fra?

Jeg kan bare prate for meg selv, og her er det sånn jeg føler det:

 

I den siste tiden har en del nye folk fått øynene opp for WDS. Jeg vet ikke hvorfor, men sånn er det. Og en del av dem kunne vi fint klart oss uten, (skal ikke nevne nick). Det er folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på. Eventuelt bare tuller, og det kan virke som det eneste målet dems er å lage mest mulig kvalme. Se den tråden om ny logo til programmer.no for eks.

 

Det var nettopp dette som fikk meg til å slutte å poste i resten av forumet.

 

Det best er som polecat sier å bare overse det, men det er vel begrensa hvor lenge man orker det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK GUTTER: (for det er vel ingen aktive jenter her?)

 

da sier vi at vi skal fra nå av skal WDS bli bedre! :woot:

Det er lett å si det... Men faktum er jo at 70% av problemet er folk som bare kommer innom og så skal ut igjen... folk som forlanger en side med frekk CS-haXx0r-14tiZz oppførsel og forlanger en side uten å spørre pent engang fordi "Min cLaN gotz 56 idlere på iRc kaNalen"

 

(Nå er kanskje ikke akkurat disse CS-folka det vanligste problemet men håper dere skjønner tegninga)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte et utsagn fra den ikke så ukjente Eric Meyer kunne være nyttig å få med her:

 

    I use HTML 4.01 Transitional, so clearly there wouldn’t be an XML prolog. Even if I used XHTML, there wouldn’t be one, since its presence triggers quirks mode in IE6/Win—thus the 100% agreement among the surveyed sites on its absence.

 

    So why HTML instead of XHTML? Because there continue to be no major advantages to valid XHTML over valid HTML, which is what I strive to attain. In some sense, there are disadvantages, albeit of a minor variety—I find trailing slashes on empty elements and the lack of attribute minimization to be annoying. If I’d learned XHTML first, I’m sure I wouldn’t care about them, and would wonder why HTML was deficient in those areas. Since I taught myself HTML when the cutting edge was HTML 2.0, I have some fairly deeply ingrained habits that cause me to lean toward HTML. I also have a decade’s worth of documents that I don’t really feel like trying to convert to XHTML just so I can claim big markup geek bragging points. Sure, there are tools that will do it for me. Then I’d have to go back and check to make sure the tools didn’t mangle anything.

 

    I’ve gotten the occasional critical e-mail about this over the past couple of years, chastising me for not being a role model in this area. I like to think that I am. I’m trying to show, by example, that there’s nothing wrong with using HTML 4.01 as long as you’re using it correctly. If you HTML is valid, you’ll have no more trouble converting it to a ‘pure’ XML format than you will if XHTML is your starting point. So I stay with HTML, and probably will for some time to come.

Lenke til kommentar
Tror jeg sier meg enig med Eric.. Skal mye til for å overbevise meg såpass at jeg konverterer til XHTML uansett. Må dog innrømme at jeg muligens ikke har satt meg så veldig veldig godt inn i hva XHTML går ut på, da.

XHTML er nesten heilt likt HTML, men har en litt strengare syntaks.

F eks må alle tagger vere lowercase, alle tagger må avsluttast osv..

 

Dessuten - XHTML høyrest bedre ut enn HTML :woot:

Lenke til kommentar
http://www.home.no/purify/twistedpure.org.jpg

 

Meninger? Evt. noen som har lite å gjøre og har lyst til å kode den. :p

Synes rødfargen brukt kanskje var litt "blass". Hva med å gjøre denne rødfargen litt mørkere?

Ville også ha hatt informasjonen om lenkene i en annen farge, mørk grå f.eks, for å skille dette litt ut.

 

Liker forøvrig mitt domeneforslag bedre. :cool: Har du bestilt twistedpure.org?

Lenke til kommentar
http://www.home.no/purify/twistedpure.org.jpg

 

Meninger? Evt. noen som har lite å gjøre og har lyst til å kode den. :p

Synes rødfargen brukt kanskje var litt "blass". Hva med å gjøre denne rødfargen litt mørkere?

Ville også ha hatt informasjonen om lenkene i en annen farge, mørk grå f.eks, for å skille dette litt ut.

 

Liker forøvrig mitt domeneforslag bedre. :cool: Har du bestilt twistedpure.org?

Som PoleCat sier så synes jeg også du burde ha forskjellig farger på meny og info om hver link... ellers synes jeg den type meny er ganske elegant.

 

Fonten du har brukt på teksten passer ikke med logoen (logoen er ikke like skarp)

 

Har du prøvd å bytte ut den lyse blåfargen med en lys lys gråaktig grønnfarge? (det blir ofte en fin kontrast, men ikke alltid... vet ikek hvordan det blir på denne siden)

 

Rødfargen på menyen og ©-teksten var litt for oransje tror jeg... prøv å få den litt mer rød, som der det står Hatebreed...

 

Ellers en flott side, pent bilde i header.. (noe orginal plassering av logo og tittel på en så stor header... vet ikke helt om det hadde blitt bedre å fått den litt mer på det gylne snitt...)

Lenke til kommentar
http://www.home.no/purify/twistedpure.org.jpg

 

Meninger? Evt. noen som har lite å gjøre og har lyst til å kode den. :p

Har ikke så mye å utsette, men hva med å gjøre jordbæret og kremen litt mer blurry?

Og fonten du har brukt til Hatebreed-overskriften syns jeg ikke er smooth nok i forhold til resten av designet, den er litt for kantete for min smak.

 

Men ellers syns jeg det var nydelig, fikk lyst på jordbær nå ... ;)

Lenke til kommentar

PoleCat, skal se om jeg får fikset det med menyen, tror fort at det kan bli bedre. Rødfargen skal forsterkes, da spesielt i footer og på menyen.

 

Angående domenet, så er det 5-6 websider som heter purified.xxx, derfor kan sider fort forveksles osv. I'm going for the safe one. ;)

 

Prowl, "Fonten du har brukt på teksten passer ikke med logoen (logoen er ikke like skarp)"? Skjønte ikke helt det der.

 

Jordbæret er et bilde med lyseblå bakgrunn, og jeg orker ikke å skjære ut bæret, med mindre det er mange flere enn deg og Mr. Berg som ikke liker fargen. Selv liker jeg den.

 

Enig med footer og meny-teksten, skal forrødes.

 

Har slitt litt med plassering av logoen og teksten i header, får se på det.

 

atrax, tja, kan prøve å blurre jordbæret litt, men da blir det ikke fullt så "rent" lenger. Angående det du sier om h1, så er jeg enig, men stor tekst uten AA i PhotoShop blir slik. Ordner seg i HTML/CSS-versjonen.

 

Takk for respons. :woot:

 

Vel, updated: http://www.home.no/purify/twistedpure.org.jpg

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Noen som vet hva som skjedde med gfx.no prosjektet?

Tror mange av oss mista litt lysta etter det som skjedde med tjcombo i mars her.. Iallfall jeg.

Det der med at ingen ble enige om hvordan type design det skulle bli på siden?

Nja.. Kan ikke si det.. Var vel heller mer tjcombo som ble litt furten etter at jeg, dunestar og noen andre kom med litt kritikk på designforslaget hans.

 

 

Jeg har forøvrig veldig lyst på en slik portal som det GFX.no skulle bli! Håper det blir noe av det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...