Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aaaah, I remember those days :) Husker til og med tida før det! Den tida det liksom var Pirhana som rula forumet, og jeg var en liten sopp som kom med noe halvgreier sånn en gang i blant :)

 

Jeg har inntrykk av at en del av det som har skjedd, er at kommersialiteten (eller hva jeg skal si) har steget mens kvaliteten har sunket. Den gjennomsnittelige WDS-Forum-brukeren er nok ikke like flink som før. Jeg skal ikke komme å klage på det, for alle er jo ikke flinke med én gang. Jeg har nemlig også laget svarte frames-websider med paint-grafikk en gang. En av dem ligger faktisk på nettet enda, men jeg nekter å oppgi addressen :p Jeg lagde den når jeg var sånn ca 11 år, tror jeg.. Kvaliteten og innholdet er dertil.

 

Håper at folk etter hvert vil gi seg med å kreve gratis arbeid. Håper også at de på forumet som kanskje ikke er like gode som andre fortsetter med webdesign og blir bedre etter hvert.

 

 

PS: Etter dere folka har begynt å bruke samme avatar, ser jeg ikke forskjell på dere :p Kan dere ikke legge en liten-versjon av deres "egen" avatar nederst i hjørnet eller noe? ;)

Lenke til kommentar

PC det var det jeg også mente får en stund siden, det er en av grunnene til at jeg ikke er her lenger.

mimmrer til bake på gode gamle dager :love::p

Hukser også når pirhana "eide" denne delen

 

Edit: har også lurt på hvor det ble av ham.. Noen forslag?

Endret av $k$
Lenke til kommentar

Oki, jeg kan ikke si meg helt a jour med hva som skjer i WDS, men sånn som jeg ser det (på oversikten over de 30 siste trådene, eller hvor mange det er), finner jeg ikke èn tråd som krever noe gratis, spør uhøflig om hjelp eller kverrulerer unødvendig. Annet enn Jonas i IE-artikkel-tråden og en til som fastslår at IE er den beste browseren.

 

Hvor kommer denne "ut med n00bza"-innstillingen fra?

Lenke til kommentar
PoleCat, hadde du giddet å linke til det verste eksempelet?

 

Ønsker å få en pekepinn på hvor alvorlig dette er...

Jeg liker ikke å henge ut noen, håper du forstår det.

 

(Har forøvrig skiftet avatar, tror jeg fikk sagt hva jeg mente i mitt inlegg her forleden.)

 

PM sendt.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Mer vekt på retningslinjene til WDS-brukeren? Nytt forum?

God idè. Kanskje en utvidelse av min egen tråd kunne gjort seg.

 

Det største problemet er derimot å folk til å faktisk lese og ta dette til følge, noe vi vel kan si har feilet stygt til nå.

 

 

En oppfordring til alle (som også HalTan har prøvd å påpeke flere ganger):

 

Overse foran det å provosere.

Lenke til kommentar

Må svare eg også, ja... Forumet er ikkje det det engang var. Husker for lenge sida, det var tider det. Det var den tida når Pirhana og Designerus var "dei store".. Etterkvert forsvant begge desse to, vår kjære Pirhana har heldigvis komt tilbake, though. Designerus er nok tapt for alltid.

 

Nye folk kom, en god del med masse å tilføye forumet. Vår lille "community" vokste, og alle var glade. Så en gang i blant ville folk ha litt hjelp, og det skjedde faktisk at han/ho fikk et design servert i tråden - ferdig koda og allting, rett og slett fordi noken av oss var veldig glad i å designe, og gjorde det for morro.

Så begynte folk å mase om å få folk til å lage design til seg, og fikk selfølgelig negativ respons. No begynner WDS forumet å bli ødelagt. Etter ei stund går heldigvis dette over, og vi har ikkje sett akkurat dette på ei stund trur eg. Heldigvis.

 

Men, etterkvert som tida har gått, har vi blitt veldig mange her i forhold til "før" - "famillien" har vokst, men vi har desverre sett en del folk som berre har ødelagt, med dårlige holdninger, frekk oppførsel osv..

 

Vi har sett en del Ripping av andre sine sider, vi har sett litt patetiske småunger som maser om ditt og datt, samt litt forskjellig. Nei, eg nevner ikkje navn.

 

Etterkvert har desverre en del folk dabba av litt, av oss "orginale" WDSere, desverre. Eg er ikkje en av dei, men HalTan har jo forlatt os heilt, og PoleCat har vert mindre aktiv i det siste. Kommer ikkje på fleire eksempel.

 

Mitt egentlige poeng er: Kvaliteten på WDS har gått nedover, nedover, og no ligger vanvittig langt under det det starta som. Uheldigvis.

 

Forhåpentligvis kan en del prøve å holde en litt meir moden holdning enn før (ja, eg også). Kanskje vil "orginalfolka" bli meir aktive/returnere, og kanskje vil kvaliteten til en forandring gå oppover?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...