Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Jeg syntes Facebook generelt har sugd siden dem åpna for tredjeparts applikasjoner. Blei jo bare rot alt sammen.

 

Tweet Tweet :love:

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Idioter eller horunger, samma ulla. De som inviterer meg til Texas Hold'em hver dag :)
Meg inviterer dem til Sell your friends. Blir så rørt jeg, hver gang jeg får en slik invitasjon :)

 

Men ja, eneste dette kan være nyttig for er jo hvis jeg skulle få lyst til å chatte med noen jeg ikke har på MSN. Det hender jo, men ikke akkurat ofte, og det er vel også ofte en grunn til at de ikke er i MSN-lista i utgangspunktet...

Lenke til kommentar

Jeg syntes Facebook generelt har sugd siden dem åpna for tredjeparts applikasjoner. Blei jo bare rot alt sammen.

Men det er mest pga. brukerfeil, samme grunn som at alt som har med datamaskiner og IT å gjere suger.

 

Applikasjonsgreia ved facebook er eit genialt konsept, men fullstendig misbrukt av både dei som lagar applikasjonane, og dei som brukar dei. I stor grad, i alle fall.

 

Mikael: Why ingen IM på jobb? I krisetilfeller burde jo web-messenger fungere heilt supert, vel?

Lenke til kommentar
Chat er unødvendig syns jeg også, men de legger nok slikt inn for å appelere til samme brukermasse som de som bruker appsene.

Folka bak Facebook er smarte. For å holde på brukermassen introduserer de gradvis nye ting. Når man tenker på hvor mange mennesker som er tilgjengelige på Facebook kontra andre steder, er chat en nyvinning. Det er nytenkende, nyskapende, og facebook-folka klarer å skape et nytt behov.

 

Hvordan skaper man nye produkter? Jo, man skaper først et behov. Sun vaskemidler lanserte nettopp oppvaskmaskinsrens. Er det et produkt som i utgangspunktet selger? Er det noe vi har brukt før, med tanke på at vi har oppvaskemaskiner i 40 år? Nei, ved hjelp av reklame på TV2 skaper Sun et behov hos folk hvor de tror at de må rense maskinen sin.

 

Det handler om foretninger og lønnsomhet. Om nyskaping og å våge. Jeg tror chat vil bli tatt i bruk og faktisk gjøre Facebook enda mer populært. En kommer i alle fall ingen vei med å være negativ.

 

Og takk og lov for at Facebook faktisk kan lage nettsider. Sammenlign det bare med visse avis-redaksjoner som på ignorant vis lager dårlige tjenester uten at brukerne vet bedre. Facebookbrukerne vet heller ikke bedre, men vi som vet blir tilfreds. På lik linje med at en bilentusiast priser en Ferrari like mye som er rik snobb uten peiling.

Lenke til kommentar

Sjølvsagt er det for å skape eit nytt behov hos folk og lokke fleire til å bruke Facebook. Dei som sit bak det heile er grådige mennesker som alle andre, og gjer alt for pengar til sjuande og sist. Supply and demand etc.

 

Sjølv om eg absolutt ser grunnen til at dei gjer det, betyr ikkje det at eg ikkje kan stille meg kritisk til det :)

Lenke til kommentar
Mikael: Hvorfor ikke IM på jobb?
Mikael: Why ingen IM på jobb? I krisetilfeller burde jo web-messenger fungere heilt supert, vel?

Må via en proxy, har ikke fått MSN (eller Trillian/aMSN) til å fungere gjennom den. Alle webmessengere jeg har prøvd er sperra.

 

En eller annen adminnazi i STFK som har sperra langt mer enn nødvendig. Føler seg vel kul, der han sitter og undertrykker ytringsfriheten. :)

Lenke til kommentar
Så lenge dei held seg unna at folk kan tilpasse sidene sine meg eigne fargar etc. så er eg eigentleg fornøyd.

Helt enig, bare det ikke blir som MySpace så er jeg fornøyd :)

 

Må via en proxy, har ikke fått MSN (eller Trillian/aMSN) til å fungere gjennom den. Alle webmessengere jeg har prøvd er sperra.

 

En eller annen adminnazi i STFK som har sperra langt mer enn nødvendig. Føler seg vel kul, der han sitter og undertrykker ytringsfriheten. :)

Jeg har satt opp det samme systemet på min jobb, ingen brukere får benytte MSN i nettverket vårt (utenom det som er i adminnettverket selvsagt, men dette er nesten bare IT avdelingen) grunnen er at det er mange mindre smarte brukere der ute som alltid klarer å få et eller annet teit virus.

 

Det har skjedd 2 ganger, den første gangen ble det printet ut 2 paller med papir som bare inneholdt random bokstaver. Den andre gangen knakk nettverket vårt sammen, og fabrikken sto stille i over 24 timer (siden alt er datastyrt). Så dere kan tenke dere at sjefene ikke liker det spesielt godt. Og bedriften taper ekstreme mengder penger når noe slikt skjer.

 

Derfor må vi slå hardt ned på det, men joda det er ganske teit.

Lenke til kommentar

Har en viss forståelse for at MSN er blokka. :) Men jeg synes ikke det hadde vært nødvendig å blokke webmessengerene, og jeg synes det er altfor mange nettsider som er sperra. Nettby, Blink, utorrent.com, bittorrent.com, alle gamblingsider, ++.

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar
To pallar papir, faktisk? Det er glatt eit tonn papir med tøyseutskrifter :p

 

Fabrikk? Kor du jobbar eigentleg?

Ekornes ASA i Sykkylven, som IT-lærling. Men om 2 uker har jeg status som SAP-konsulent :wee:

 

Har en viss forståelse for at MSN er blokka. :) Men jeg synes ikke det hadde vært nødvendig å blokke webmessengerene, og jeg synes det er altfor mange nettsider som er sperra. Nettby, Blink, utorrent.com, bittorrent.com, alle gamblingsider, ++.

Problemet er at de fleste webmessengere har mulighet til å sende filer og linker, og som dere vet så er det mange som lett blir lurt av slikt, dessverre.

Lenke til kommentar
Har en viss forståelse for at MSN er blokka. :) Men jeg synes ikke det hadde vært nødvendig å blokke webmessengerene, og jeg synes det er altfor mange nettsider som er sperra. Nettby, Blink, utorrent.com, bittorrent.com, alle gamblingsider, ++.

Problemet er at de fleste webmessengere har mulighet til å sende filer og linker, og som dere vet så er det mange som lett blir lurt av slikt, dessverre.

Jo, ok. I så måte blir kanskje ikke webmessengere noe bedre enn programmet MSN.

 

Ang sløsning med arbeidstid, synes jeg det er et dårlig argument. Man kan ikke ta fra folk verktøyet fordi de kan misbruke det.

 

Erfaringene ang sperring av Nettby er at mange elever bruker HTTP-proxier for å unngå sperringen. Disse proxiene er ofte veldig lugubre og utgjør en mye større trussel (når det kommer til adware og virus) enn harmløse Nettby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...