Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg begynte vel en gang med FrontPage Express på barneskolen faktisk. FPE og Kvasir-søk etter "free gifs" og "free midi" var en ufeilbarlig oppskrift på den perfekte hjemmeside. :wee:

For å ikke glemme Comic Sans MS og marquees!

6548451[/snapback]

 

Husker det som det var i går. Netscape Composer, gif's, og hele pakken når jeg skulle lage klassens hjemmeside i 4. klasse (skoleåret 1997-1998). To år senere mekket jeg min første "selvmekkete" hjemmeside, med håndskrevne tabeller og kodesuppe. home.no/jorgis, tror jeg det var da. :p

Lenke til kommentar
Jeg var innom Frontpage Express en liten tur selv, men gikk raskt tilbake til notisblokk igjen, da jeg oppdaget at programmet ødela HTML-koden min. (Som forøvrig ikke spilte noen rolle, siden koden var såpass håpløs i utgangspunktet.)

6548637[/snapback]

 

Hugsar eg vart irritert på Dreamweaver på grunn av det same. Ikkje at eg på den tida skreiv mykje kode sjølv, men kvar gong eg laga lenker eller nye tabellar i koden min i Dreamweaver, skulle programmet absolutt ha inn ein tabulator eller fem uten at eg forstod kvifor. Blei irritert av å måtte tilpasse all "tabbing" sjølv i koden etterpå.

 

Første bruk av CSS var noko så enkelt som å ha 1px svart border rundt eit element. Blei brukt svært flittig, inline-stilisering på alle element som skulle ha det sjølvsagt. Hadde lagra linja i eit .txt-dokument så eg skulle hugse det heile :)

 

BORDER-TOP: 1px SOLID BLACK; BORDER-LEFT: 1px SOLID BLACK; BORDER-RIGHT: 1px SOLID BLACK; BORDER-BOTTOM: 1px SOLID BLACK; :)

Lenke til kommentar

Husker jeg pleide å lage tabelloppsettet i Frontpage (den hadde en slik "penn" som man kunne tegne opp tabellene med) for så å gå over i Dreamweaver. Da følte jeg meg proff.

 

______________

 

 

Sitter på jobben nå. Null kunder, 27.6 grader innendørs og ser på "Ozzy Osbourne: Live at Budokan" på en utstillingstv. Heldigvis kun 50 minutter igjen.

Lenke til kommentar
Sitter på jobben nå. Null kunder, 27.6 grader innendørs og ser på "Ozzy Osbourne: Live at Budokan" på en utstillingstv. Heldigvis kun 50 minutter igjen.

6548833[/snapback]

 

Er på jobb eg òg. Ingen kundar her heller, men eg har det iallefall passe kjølig her inne til tross for eit par-og-tjue grader ute. Jobber i butikk på et kjøpesenter, så det skulle vel ellers berre mangle :p

 

Sit ved PCen og les forum. Har ingen musikk å høyre på her heller, tok av ein eller anna grunn ikkje med meg noko musikk frå bilen inn, og kan ikkje gå frå butikken når eg er aleine heller. Heldigvis berre 50 min att ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...