Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg foreslår at når det blir laga en tråd om webrelaterte saker,så blir de innleggene som ikke hanler om dette dvs plateselskap osv enten flyttet eller slettet .

6553436[/snapback]

Det blir dem vel stort sett også..?

Er vel ikke spesielt ofte det går OT i de vanlige trådene her i WDS-delen..?

 

Webcafèen er jo et unntak, her er det jo ment at det skal være litt OT..

Lenke til kommentar
Har sittet lenge og snakket med Apple i dag ang. reklmasjon på en Ipod. Hatt den 1,5 år og den vil ikke koble seg til pc'en, blir så varm at man ikke kan holde i den og hvis den står lenge i dockingstasjonen lukter den heftig svidd. Får bruke den andre jeg har og kjøpe en Nano når jeg får lønn  :(

6553374[/snapback]

Er ikke videre imponert over Apple sin reklamasjonsordning.

Hadde en iPod som hadde batteritid på en time ellerno, ble sendt til Nederland for "service", fikk igjen samma greia, og dem mente det var normalt.

Snakk om å betale for merket på utsiden, og noe jalladilldall inni.

Lenke til kommentar

Men helt seriøst. Apple skal følge norsk forbrukerkjøpslov, og der har du faktisk minimum 2 års reklamasjonstid. Om Apple nekter å la deg reklamere etter 1.5 år, er det bare å ta kontakt med forbrukerombudsmannen. Fyren har allerede et par tusen høner å plukke med Apple fra før. :)

Lenke til kommentar
EvoZ - så ikke kjøp enda et produkt fra samme leverandør da, vel.

6553688[/snapback]

Sant nok, men jeg har ikke funnet noen produkter fra andre produsenter som jeg liker designet og "oppsettet" på. Med fare for å gå for offtopic: noen som vet om noe bra?

 

Grunnen til jeg tenkte på Nano var egentlig fordi den har relativt stor kapasitet til å ikke være harddiskbasert, da det er harddisken som er problemet nå.

 

Problemet med reklamasjon er at det er vanskeligere å få gjennom enn garanti. Garantien dekker stort sett alt, i mens reklamsjon er "en iboende svakhet i kjøpsøyeblikket". Man må også bevise at det en slik svakhet og ikke bruksfeil. Der jeg jobber får vi gjennom rundt 80% av reklamasjonene, noe som er ganske høyt i forhold til mange andre butikker. Det har mye å si hvordan butikkene legger det frem for leverandøren.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Tja, iPod er vel ikke designet for å vare mer enn ett år uansett, så du kan jo ikke akkurat forvente noe annet. Creative sine spillere er ganske så bra, er fornøyd med min Zen Sleek. Denne er harddiskbasert, men har enda ikke hatt noen nevneverdige problemer med den. Brukerinterfacet er også ganske likt iPod sitt, så det er ikke spesielt vanskelig å gå fra en iPod til en Creative-spiller.

Lenke til kommentar

Min ipod har vart i godt over to år nå. Har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt. Batteritida er nå på rundt 7 timer, oppgitt batteritid er 8 timer.

 

Man må også bevise at det en slik svakhet og ikke bruksfeil.
Nei, det skal antas at det er en produktfeil til det motsatte er bevist. Det husker jeg nemlig fra ØKI-en i fjor! :)
Lenke til kommentar
Min ipod har vart i godt over to år nå. Har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt. Batteritida er nå på rundt 7 timer, oppgitt batteritid er 8 timer.

 

Man må også bevise at det en slik svakhet og ikke bruksfeil.
Nei, det skal antas at det er en produktfeil til det motsatte er bevist. Det husker jeg nemlig fra ØKI-en i fjor! :)

6554311[/snapback]

Trodde det kun var på garanti jeg?

Lenke til kommentar

Uttalte meg nok litt for skråsikkert,

Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art.
Inntil 6 måneder, altså.
Lenke til kommentar
Digg med nye skjermer, ja. Spesielt hvis du har slitt med en dårlig en tidligere.. sRGB da, i presume?

 

Edit: Som jeg håper på at disse blir støttet av Opera og FF. Slipper å loke med manuell kerning på overskrifter og sånn.

6555723[/snapback]

 

Har ingen aning på om den støtter sRGB, men det vil uansett være mange hakk opp i forhold til min gamle 21-tommers CRT fra Dell. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...