Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e
Jeg la like gjerne ut prosjektet jeg driver med. Det er fullt av inline-JS og -CSS, ser totalt crappy ut i IE, har manglende altimg-tagger osv., men hovedpoenget er å vise hvordan jeg tenker å bruke AJAX. :)

 

Se her. (Kun "meldinger" fungerer).

6467408[/snapback]

 

Hold det oppdatert, for må neste følge med på hvordan det går videre :)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Hold det oppdatert, for må neste følge med på hvordan det går videre :)

6467786[/snapback]

Roger that. ;) Problemet er bare at jeg ikke aner hvor jeg skal starte. Hva er det viktigst å få på plass først? Forøvrig trenger jeg jo et navn på prosjektet, noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar

It's Better Learning, Vikinglearn :p

Nei, aner ikke. Gode navn er som oftest ganske vanskelig å komme på, og dukker gjerne opp en eller annen gang under utviklingen.

Av det som er viktig å få på plass er vel brukerkontoer og fag temmelig viktig... Eventuelt database/themes/og sånt hvis du ikke har kommet dit enda.

Lenke til kommentar

Hadde jo vært genialt å få i hop en skikkelig samling Vikingscripts. Navnet er jo intet annet enn genialt, så why not :)

 

VikingHotOrNot, VikingCMS, u name it :D

 

 

EDIT: Nei! Ikke iLearn! Værsåsnill spar meg for flere iTing!

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
EDIT: Nei! Ikke iLearn! Værsåsnill spar meg for flere iTing!

6468574[/snapback]

:wee:

My thoughts exactly. Uansett finnes det allerede et firma som tilbyr slike tjenester som har registrert iLearn.net, så da har det toget gått. Og godt er det.

 

Edit: Aight, nå har Ueland og PT fått overbevist meg om å la prosjektet mitt bli en del av Viking-opplegget. Så får jeg bøffe litt back-end-kode fra Vikingboard også, så slipper jeg mye arbeid selv. :innocent:

 

Noen som har noen gode ideer til navn som inkluderer "Viking"?

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Litt seint ute med med det kansje, men:

Aldri bruk ajax og javascript kun for å bruke det med mindre det er for å lære.

Aldri prøv å vis hva du kan gjøre, gjør heller det du skal.

6468761[/snapback]

Nå begynner jeg å bli lei av å svare på dette. Grunnen til at jeg bruker AJAX er at det senker lastetiden drastisk, noe som er viktig for slike systemer. Slapp av, jeg skal ha en JS-fri versjon av systemet.

 

FTP-program: Core FTP fungerer fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...