Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Sjekk ut: VG anno 1997 og Dagbladet anno 1996

 

Utdrag fra vg sin gamle kildekode.

 

<table><tr><td width=390 VALIGN=TOP>


20.12.96<P>

<LI><A HREF="/vg/psssst/jens.html">LES OGSÅ DAGENS ONLINE-INTERVJU!</A><P>

<LI><a href="25ekte.html">Ekte playboyer pynter med plast</a><p>
<H1>STEVNEMØTE MED EN EKTE PLAYBOY</H1>


<CENTER><I>Av<A HREF="/vg/avdelinger/feature/mgodoe.html"> MARIAN 
GODØ</A></I></CENTER><P>

<B>Sett av dagen til et <a href="/vg/psssst/jens.html">et stevnemøte</a> med Norges mest 
velkledde sjarmør.</B><P>

 

Skremmende dårlig, og ikke en gang nå i 2006 har det krøpet til korset og ansatt kompetente webdesignere...

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen gode ideer til hvordan jeg kan gjøre designet til prosjektet mitt finere? Jeg har lagt til noen farger, men står helt fast på hva jeg skal gjøre videre. Jeg trenger også en farge til å markere hvilken fane som er aktiv. Designet skal minne om Vikingboard sitt, og forum.vikingboard.com sitt.

 

Se her for nyeste versjon (Vikingschool er bare et kodenavn, og som vanlig fungerer kun "meldinger").

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Da er jeg nesten ferdig med nye krast-sider. Er takknemlig for kritikk og påpeking av feil (mye fram og tilbake mellom maskiner, flash-drives og krast.no, så ting som egentlig er fikset på har kanskje blitt borte)!

Bestillingsskjemaet mangler, det skal ordnes snart.

 

Har også et problem, hvis dere ser på de engelske sidene media, nyheter, biografi og kontakt er de venstrestilt i IE. Dessuten mangler den røde bakgrunnen på bildene. Noen som vet hvorfor? Css og html er, såvidt jeg kan se, identisk både på engelsk og norsk versjon.

 

krast.no - nytt design

 

@ Dahl: Hva med å legge inn en oransjfarge et sted? Den gjør mye av designet på vikingboard-sidene.

Lenke til kommentar
Hva med der hvor påloggingsinfoen er? Altså slutten av den blå stripa? Og flytte innholdet der litt lenger mot venstre, så det blir blått etter det oransje igjen. Hvis du skjønner hva jeg mener.

6475800[/snapback]

Skal prøve meg ut. :)

 

Angående Krast-siden: Fin side, men velg en annen skrifttype. Jeg kunne også tenkt meg en litt større meny. Forøvrig burde du la bildene som kommer opp i bakgrunnen ved hover lastes før selve hover-effekten. Den letteste metoden jeg kan komme på er å bruk en divisjon og sette den til display:none. 45 KB tar nemlig tid å laste.

 

Forøvrig skrives det "Krasts offisielle hjemmeside".

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Noen som har noen gode ideer til hvordan jeg kan gjøre designet til prosjektet mitt finere?

6475334[/snapback]

 

Først og fremst ville jeg ha utnyttet plassen bedre -- f.eks ved å trekke navigasjon opp i "headeren", gjøre denne lavere og å legge innlogget-infoen over "headeren" for å unngå at det blir trangt.

 

I forhold til vikingboard-designet er det en del forskjeller -- spesielt med tanke på typografi og fontvalg.

 

Du har valgt Trebuchet MS, mens vikingboard bruker arial, så vidt jeg kan se. Det enkleste for å få ting til å ligne mer vil være å bytte font til Arial. (som også er en penere font, imo)

 

Vikingboard har også brukt avrundede hjørner, mens dine er helt vinkelrette. Dette er vel også noe du kunne endret?

 

Gah: Slenger bare opp en mock-up av hva jeg mener.

post-21457-1152673178_thumb.png

 

Edit: Forresten -- hadde vel vært en idé at siden justerer seg ut i bredden på lik linje med header? (evt at den får fast bredde, selvsagt)

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

Valg av skrifttype og slikt er kun midlertidig. Designet var bare noe jeg kastet sammen for å få et inntrykk av hvordan det ville se ut (det er også derfor kodinga er regelrett møkk). Forslaget ditt var helt topp, takk så mye for det! Skal se hva jeg kan få fikset.

 

Edit: Kan du forresten fikse en bakgrunn liknende den du viste på mock-upen? Jeg har nemlig ikke PS på den maskinen jeg sitter på nå.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Noen som har noen gode ideer til hvordan jeg kan gjøre designet til prosjektet mitt finere? Jeg har lagt til noen farger, men står helt fast på hva jeg skal gjøre videre. Jeg trenger også en farge til å markere hvilken fane som er aktiv. Designet skal minne om Vikingboard sitt, og forum.vikingboard.com sitt.

 

Se her for nyeste versjon (Vikingschool er bare et kodenavn, og som vanlig fungerer kun "meldinger").

6475334[/snapback]

I IE og 1024x768 (avansert skjerm på jobben :D ) ser det rart ut.. PNG funker ikke, og siden er for bred, vertfall på "Meldinger".

Hadde disse Ny Melding, Send/Motta osv knappene gått nedover istedenfor bortover, så hadde det hjulpet. :)

Lenke til kommentar

Haha, kom på en ting: Hvis du bruker hack'en (CSS) for å få PNG til å virke i IE, så blir den en mellomting mellom back- og foreground. Man kan ikke merke teksten, men bildet kommer bak teksten :D

 

Kan jo så klart være jeg som gjorde noe galt :ermm:

 

EDIT: Leif er dum...

Endret av Judofyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...