Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid irritert meg over hvor dårlig It's Learning er, og har lenge gått med tankene på å lage et eget, liknende system basert på AJAX. Nå fikk jeg lyst til å prøve meg ut, og dette ble resultatet (ikke overraskende ser det helt forferdelig ut i IE, men i Firefox og Opera funker det fint):

post-26420-1152506141_thumb.png

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Har pønske litt på en liten idé her ikveld. Trenger krass kritikk. Hvordan jeg kan få en bedre overgang fra tapeten til lista, for eksempel. Bare sleng med munnen.

 

- Fikse snorene så de ikke ser så pixlete ut

- Smusse bildet litt ned

-

6464007[/snapback]

 

Det ser ut som polariod bildet er 2x3 meter nå. Enten gjør bildet litt mindre, eller en annen type ramme, eller gjør tarpeten større, eller du kan blure bakgrunnen for at bildet skal se ut som det står nærmere kameraet. (Hvis det ikke er meningen at bildet skal se så stort ut altså.)

 

Dahl: Ser veldig bra ut!

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd.

6464490[/snapback]

Og hvor mange millioner betalte de for dette? Det tekniske arbeidet alene er jo elendig.

6464636[/snapback]

Mener du eWay systemet vårt?

6464640[/snapback]

Mener koden bak f.eks forsiden. Er en blanding av html og xhtml sendt som text/html. Validerer ikke. Er en blanding av store og små bokstaver i html-tagene (detalj).

Lenke til kommentar
Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd.

6464490[/snapback]

Og hvor mange millioner betalte de for dette? Det tekniske arbeidet alene er jo elendig.

6464636[/snapback]

Mener du eWay systemet vårt?

6464640[/snapback]

Mener koden bak f.eks forsiden. Er en blanding av html og xhtml sendt som text/html. Validerer ikke. Er en blanding av store og små bokstaver i html-tagene (detalj).

6464655[/snapback]

Corporate-siter validerer ikke. Sånn er det bare. Schibsted.no er uansett drevet at tre CMS'er så koden blir nok ikke så hyggelig - dessuten er det Flash på siden så valideringen hadde nok stoppet der uansett, med mindre utviklerne hadde hacket litt. Men, når man jobber med slike nettsider er ikke validering noe som blir tenkt på engang.

Lenke til kommentar
Corporate-siter validerer ikke. Sånn er det bare. Schibsted.no er uansett drevet at tre CMS'er så koden blir nok ikke så hyggelig - dessuten er det Flash på siden så valideringen hadde nok stoppet der uansett, med mindre utviklerne hadde hacket litt. Men, når man jobber med slike nettsider er ikke validering noe som blir tenkt på engang.

6464671[/snapback]

Tror jeg på.

 

En annen ting. Jeg får hele tiden følelse av at siden ikke tegnes opp skikkelig. Det har med alle de 6px(?) "luft"-kolonnene + et par horisontale striper. Jeg assosierer det f.eks. med NextGenTels hjemmekontor sett i Opera:

 

post-72576-1152519429_thumb.png

Lenke til kommentar
Jeg har alltid irritert meg over hvor dårlig It's Learning er, og har lenge gått med tankene på å lage et eget, liknende system basert på AJAX. Nå fikk jeg lyst til å prøve meg ut, og dette ble resultatet (ikke overraskende ser det helt forferdelig ut i IE, men i Firefox og Opera funker det fint):

6464352[/snapback]

Hva bruker du AJAX til? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...