Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det var det jeg også trodde, men det funket ikke.

 

Edit: Fikk det til med en annen kode.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg går godt off-topic med å legge ut dette her, men jeg føler at folka i visuell kreativitet holder en alt for høy "jeg har lastet ned photoshop og er fjortiss"-faktor. Derfor -> Webkaféen here I come.

 

Jeg jobber med et gratisoppdrag for en minifestival her i høgget. De skal ha en plakat og noen flyers osv. Jeg gidder ikke å legge så alt for mye arbeid i det, og, ja... Det viktigste er i grunn at utseendet er fengende og et godt blikkfang.

 

Jeg har lagt meg på en symetri-linje, og prøver å få det hele til å være ganske sommerlig. Folka bak festivalen er veldig fornøyd, men selv synes jeg at det er en del ting som skurrer. Spesielt plasseringen og typografien på teksten nederst på plakaten synes jeg fungerer dårlig.

 

Musikken er forøvrig alt fra vise-aktig via pop til beinhart og bråkete.

 

Uansett -- respons! Funker det, eller funker det ikke?

 

post-21457-1152729266_thumb.png

Lenke til kommentar
Uansett -- respons! Funker det, eller funker det ikke?

 

Det funker - helt til infoteksten nederst. Resten er bra. :)

 

Er noe som skurrer i bunnen. Uoversiktlig er det første jeg tenker. "3 dager? Var det ikke to da?" Få infoen om billig mat med noe annet sted, så kanskje det blir bra.

Lenke til kommentar

Det ser ikke dumt ut det der, nei. Har du sjekket med trykkeri og sånn om fargeprofil and such, det er ganske viktig med tanke på at du får ønsket resultat.

 

Ellers tror jeg kanskje jeg ville valgt en annen font på teksten helt nederst, det passer liksom ikke helt inn... Alt i alt ganske bra, med tanke på at det ikke er lagt inn så mye arbeid i plakaten.

 

Edit: Infoen nederst om maten bør flyttes et annet sted, eller så bør du fremheve infoen om dagene bedre, slik at matinfoen ikke kan forveksles med en dag.. For nå ser det mer ut som det er tre dager, ikke to...

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Takk for hjelp, foks=)

 

Jibril: Heh, jeg har prøvd å prakke det inn i dem at jeg må få fargeprofiler undt so weiter. Dessverre har jeg ikke mottatt noen ting. Skal visst printes (ikke trykkes) på 120g blankt papir, jaja. Har overtalt dem til å kjøre gjennom et testeksemplar før de printer resten.

 

Jeg tror rett og slett jeg må leve med at det er slitt kårny ut i bunnen. Jeg orker ikke en startover på layout, og ingen av de to andre fontene er særlig leselige og/eller egner seg særlig godt til teksten der nede.

 

edit: bedre?

post-21457-1152754266_thumb.png

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

Den siste du viste her var helt klart best! To kolonner, med venstre kolonne justert flush right, og høyre kolonne justert flush left var bra! Kunne kanskje kjørt på med en litt høyere font-størrelse, men det funker slik det er nå også. Blir jo helt klart bedre når du får det ut på papir i forhold til hvordan det ser ut i lav oppløsning på skjerm :)

 

Er mange trykkerier som er helt elendige på dette med fargeprofiler o.l., men det har jo kanskje ikke så mye å si på slike "småting" som dette.. Hvis jeg lager trykksaker som flyers etc, bryr jeg meg heller lite om trykkeriet kjører samme CMYK-profil som meg, resultatet blir (som oftest) mer enn bra nok uansett. Men det kan helt klart være en fordel å få en aldri så liten proofing før du sender resten i trykken :)

Lenke til kommentar
Er mange trykkerier som er helt elendige på dette med fargeprofiler o.l., men det har jo kanskje ikke så mye å si på slike "småting" som dette.. Hvis jeg lager trykksaker som flyers etc, bryr jeg meg heller lite om trykkeriet kjører samme CMYK-profil som meg, resultatet blir (som oftest) mer enn bra nok uansett. Men det kan helt klart være en fordel å få en aldri så liten proofing før du sender resten i trykken :)

6481976[/snapback]

Kommer jo ofte an på størrelsen på jobben, kan fort bli dyrt om man skal begynne med fargestyring på en jobb med opplag på 20 plakater.. :)

Ikke er det en spesielt morsom jobb, heller.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Er mange trykkerier som er helt elendige på dette med fargeprofiler o.l., men det har jo kanskje ikke så mye å si på slike "småting" som dette.. Hvis jeg lager trykksaker som flyers etc, bryr jeg meg heller lite om trykkeriet kjører samme CMYK-profil som meg, resultatet blir (som oftest) mer enn bra nok uansett. Men det kan helt klart være en fordel å få en aldri så liten proofing før du sender resten i trykken :)

6481976[/snapback]

Kommer jo ofte an på størrelsen på jobben, kan fort bli dyrt om man skal begynne med fargestyring på en jobb med opplag på 20 plakater.. :)

Ikke er det en spesielt morsom jobb, heller.

6482494[/snapback]

Så klart det kommer an på jobben. Proofing er jo helt klart viktigere på opplag av f.eks. bøker på rundt 200 sider som skal ut i rundt 300 eksemplarer enn på plakater det skal ut 50 av. Og proofing er jo damn expensive også, så det er gjerne billigere å ringe trykkeriet en gang i blant under prosjektet for å få litt info i stedet.. Synes jeg da... :)

 

Edit: Blitt mye GPRS-kostnader hos meg i ferien også.. Faktisk brukt mer på GPRS/WAP/Whatever enn på SMS i Norge. Ganske så ille, egentlig, men slik går det når man sitter på en hytte uten noe særlig å gjøre pga. elendig vær, og man kjenner på seg at kaféens sidetall øker... :p

 

Edit2: Feature de må klare å implementere i Opera Mini 3 er tabs... Burde jo klare å få til en bra navigering på det, de har jo mange andre navigeringsmuligheter her nå.. Var ganske lei av å sitte der og ikke kunne gå inn på nye sider fordi jeg ville lese ferdig noe..

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Jess, Opera Mini 2 er ganske så genialt, en god del bedre enn versjon 1, men den har fortsatt et par bugs jeg irriterer meg over..

 

Carousel... Kan jo være litt kult hvis man f.eks. har noen bilder fra en tur som man skriver et innlegg om i bloggen sin, så kan man la den lille saken der vise bilder fra turen inline i artikkelen, slik at man slipper å mase med å bla frem og tilbake fra en galleriside til innlegget.

 

Hvis noen skjønte det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...