Gå til innhold

Fettforbrenning + utholdenhet = ellipsemaskin?


Anbefalte innlegg

Så, treningsopplegget mitt nå er sånn at jeg tar utholdenhetstrening og styrketrening annenhver dag. For noen uker siden ble det både for kaldt og for glatt til å jogge ute, men heldigvis, utholdenhetstreninga fant sin redning i søstera mi sin ellipsemaskin, hun bruker den aldri uansett.

 

Etter noen tips en venn av mora mi fikk på et treningsstudio, bruker jeg en halvtime på denne maskinen, de 10 første minuttene på middels motstand, 15 på hard, og de 5 siste på middels igjen. Det jeg lurte på, er dette bra utholdenhetstrening/fettforbrenning? Noen forbedringer? Burde jeg bare droppe det, stålsette meg, og begynne med jogging igjen?

 

Takk for svar=)

 

PS: Treningsstudio er ikke et alternativ, da jeg er blakk for tida. Og om jeg hadde hatt penger, hadde jeg hatt andre ting å bruke dem på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder utholdenhetstrenings, så er vel ellipse det beste du kan gjøre. Du trener masse muskler i kroppen, får i gang både beina og armene. Jeg trente det bestandig før og det er helt topp! Både moro og bra. Er nå dessverre på treningssenter der de ikke har ellipse, og har for liten plass til å kunne kjøpe en også :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fordi? Nei det dreier seg vel om dette med tyngdekraft og fysikkens lover og regler. :)

 

Det er mer fysisk krevende og bære fram sin egen kroppsvekt enn å stå og snurre på en maskin med beina plantet i bakken. Akkurat som at man forbrenner mer ved å løpe i oppoverbakke enn på flatmark.

 

ikke et vondt ord om ellipsemaskinen, men den er ikke like effektiv som løping enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...