Gå til innhold

Skuffende av Multicom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hadde jeg bare lest dette før jeg også gikk i fella og bestilte varer fra Multicom (MultiCon, som i multisvindel)...

 

Har skrevet en lang epost til de, så skal bli artig å se hva jeg eventuellt får til svar...

 

Hei..

 

Vil først og fremst fortelle dere at jeg er meget godt fornøyd med prissettingen av varene i deres nettbutikk, hvertfall denne gangen når det gjaldt varen jeg skulle ha.

 

Det jeg ikke er like godt fornøyd med er den store differansen mellom lagerstatus og leveringstid som dere opererer med. Søndag 25/10-09 rett rundt klokken 23:00 bestilte jeg deres vare xxx til en meget fordelaktig pris. Samtidig som dere var de rimeligste på markedet som hadde dette produktet på lager. Eller dere oppgir at dere har det på lager. Oppgitt lagerstatus ved bestilling var 5 stk. Ordrenummer på denne bestillingen er: xxxxxxx.

 

Så blir jeg bedt om å bestille et til av samme vare på vegne av en bekjent den 27/10-09, lagerstatus ved dette bestillingstidspunktet var 1. Dere oppgir da å ha 1 stk av denne på lager to dager senere.

 

I dag 29/10-09 er status på den første bestillingen jeg gjorde fortsatt Bestilt, ikke sendt. Og jeg undres litt over hva problemet er og hvorfor denne ikke er sendt. Ringer dere og får høre at sentrallageret deres er tomt for denne varen men forventer å få inn ny forsyning 30/10-09. Forventer, som i at ingenting er garantert. Så skal varen sikkert sendes fra sentrallageret til deres avdeling i Åmli, hvorpå dette skal pakkes om og sendes ut til meg som deres endelige kunde. Håper at jeg ikke tar feil i gangen her? Korriger meg gjerne om jeg tar feil. Eller gjør dere som enkelte andre av deres konkurrenter og sender varene direkte til kunde fra sentrallageret?

 

Dette vil si at mest sannsynlig vil ikke varen jeg har bestilt bli sendt fra sentrallager til dere før mandag 02/11-09, og med et par dagers postgang ankomme dere 04/11-09. Så skal dere pakke om og sende videre til meg, dere sender pakken påfølgende dag 05/11-09 og to dagers postgang tilsier at jeg først vil motta varene jeg har bestilt lørdag 07/11-09. Altså 14 dager etter at jeg plasserte ordren hos dere. Dette er uforholdsmessig lang leveringstid på en vare dere oppgir at dere har på lager.

 

Bestilte noe annet hos en konkurrent av dere i går, og allerede under en time etter at ordren var plassert fikk jeg mail med sendingsnummeret på pakken, og klokken 11 i formiddag var pakken innlevert på postterminal.

 

For min del er det for sent å kansellere ordren jeg har hos dere, i og med at det allerede har gått forholdsmessig lang tid siden ordren ble plassert. Men dersom det er slik at dere opererer med lagerstatus på varer plassert på fjernlager, og statusen på varer derfra ikke blir oppdatert i realtime burde dere vurdere å nedjustere antallet dere oppgir å ha på lager slik at kunder som har list til å bruke dere som leverandør faktisk får varen sendt til seg etter 1-3 dager, og ikke etter 10 dager som jeg er redd jeg kommer til å oppleve i dette tilfellet. For jeg vil gjerne være ærlig med dere å si at leveringstid betyr mye for oss som er kunder i dagens samfunn. Og jeg som kunde forventer nesten å kunne motta en vare som er oppgitt til å være på lager innen 3-5 dager.

 

Orden jeg plasserte hos dere sist, ordre xxxxxxx, her var fortsatt varen oppgitt til å være på lager. Men nå var lagerbeholdningen deres oppgitt til å være 1. At dette skjer da, med dobbeltbestilling av varer fra to eller flere butikker fra samme fjernlager kan jeg skjønne. Men i og med at dere oppgir å ha 5 stk av en vare på lager 25/10-09 og 1 stk av samme vare den 27/10-09. Da forventer jeg nesten at denne varen faktisk var på lager hos dere 25/10-09.

 

Jeg skulle gjerne vist hva dere har å si i denne saken? Hvorfor oppgir dere at dere har varer på lager, når dere tydeligvis ikke har det? For jeg som forbruker og kunde hadde kanskje fortsatt valgt dere som leverandør selv om dere oppgir lagerstatus til forventet inn på lager 02/11-09, hvis dette var noe det ikke hastet med og dere hadde beste pris. Men hvis dette hadde vært noe det virkelig hastet å fa tak i, da hadde jeg som forbruker kanskje valgt å betale noe mer, men fått varen tidligere.

 

Jeg håper dere skjønner at jeg ikke er direkte misfornøyd med dere, men jeg må samtidig innrømme at jeg føler meg litt lurt i og med at jeg må vente ca. 14 dager på en vare andre leverandører hadde klart å levere på en tredjedel av tiden for 50-100 kr mer. Pris er ikke alt.

Lenke til kommentar

Multicom nå om dagen er forsåvidt greie nok så lenge man ikke trenger noe øyeblikkelig.

 

Men de innehar rekordene for hvor lenge jeg har måttet vente på en pc-komponent, både en som jeg/de gav opp å skaffe og en som dukket opp når jeg hadde glemt bestillingen. Jeg ventet litt mer enn 6 måneder på en 2x cd-brenner, som omsider dukket opp, for mange, mange år siden.

 

For et par år siden ventet jeg 9 måneder på en router som aldri dukket opp. Derimot var det fremskritt å spore, jeg fikk en mail etter 2 uker og etter 4 måneder med varsel om lang leveringstid. Etter i overkant av 9 måneder fikk jeg en ny forespørsel, og vi kom i fellesskap frem til at det kanskje var like greit å glemme den bestillingen...

 

Bra at jeg er en tålmodig sjel :!:

 

 

(Redigert etter at jeg sjekket mailhistorikken for den siste bestillingen, jeg husket litt feil med datoer).

Endret av Eremitten
Lenke til kommentar

Jeg har svært dårlig erfaring med multicom selv angående leveringstid. De brukte 3 måneder på min kunshin d900, som jeg avbestilte en måned før den ankom. Likevel ble den sendt til meg i postoppkrav, og ble tvunget til å betale 1900kr i "manufacturing costs" + inkassogebyr (nektet først å betale den). Kompisen min som bestilte sammen med meg fikk en maskin uten drivere til skjermkort og et webkamera som ikke funker. Dette var en maskin til 23 000. Maken til vimsete kundebehandling.

Lenke til kommentar

Denne tråden her må være svært pinlig for Multicom. Jeg bestilte et trådløst nettverkskort 22.10. Etter en 4-5 dager ringte jeg de i 20 min ca uten å få svar. Så jeg sendte de en mail og lurte på hvor i alle dager det var blitt av, i og med at det skulle være på lager. Fikk overraskende raskt svar på mail (7 min) om at det da måtte bestilles fra et eksternt lager (selvfølgelig) og at de forventet å få det inn på deres lager denne dagen. Nå 2.nov, nesten 2 uker senere er det enda ikke kommet. Er visstnok kommet på hovedpostsentralen her i byen idag, så har det vel imorgen. Greit at de er billige, men det er ikke verdt det når det tar så lang tid. Tommel ned.

Lenke til kommentar

En ting at varen de sier de har på lager faktisk ikke er der. Men da kunne de i det minste sendt en mail og sagt i fra om at de ikke får inn varen før x-antall dager.

 

Bestilte varer natt til onsdag forrige uke. Varene fra Komplett kom på fredagen. På mandag ringer jeg multicom for å høre hvor varene mine blir av. Får da høre at kabinettet ikke er på lager og måtte bestilles, skulle komme på tirsdag så det ble forhåpentligvis sendt da ble det sagt. Jeg gjorde det klart på telefonen at det var svært viktig at jeg fikk de varene så fort som mulig, men de er enda ikke sendt.

 

Amentio er om mulig enda verre. Der ble faktisk varene plukket på mandag, og jeg ble lovet to ganger over telefon at de skulle bli sendt i løpet av dagen.

Jeg får pakkesporing, men ingen pakke er levert, kun varsel. Jeg sender en lang mail om hvor dårlig det er, de beklager seg og lover å sende varene på tirsdag. Nå er klokka kvart over fire, og de er enda ikke sendt.

 

Dagen er jo ikke over, men jeg hadde håpet varene hadde blitt sendt før posten dro. Amatørmessig. Neste gang bestiller jeg fra noen andre, kanskje litt dyrere, men får i hvert fall varene innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Siste og første gang jeg bestiller fra Multicom - STYR UNNA!!!

 

Bestilte 23.11 en ny maskin: Multicom 745 Power Max med AMD Phenom firekjerners prosessor til den nette sum av kr 6100.-

 

1) Har tidligere bestilt varer hos komplett, Mpx, Amentio, Netshop, Pixmania, mfl og de fleste andre varehus i Norge med god erfaring.

 

2) Når jeg ringer komplett salg/ kundeservice får jeg opptattone! - er det mulig??? hos alle andre har de ihverfall en vennlig dame som sier "vennligst hold linjen så skal jeg finne en ledig medarbeider til deg"

 

2) Når jeg ringer og ikke får opptatt-tone blir jeg ventenede lenge eller venter så lenge at linjen blir brutt. Komplett og de andre svarer innen 30sekunder.

 

3) Når jeg endelig får svar sitter det en ny og for meg virker det som han har generell lite greie på pc og hardware. Elendig kundeservice, her blir de banket så ned i støvla av komplett.

 

4) Endte at jeg måtte ringe komplett og late som jeg skulle bestille derifra for å forsikre meg at Multicom gjorde riktig!!! :hmm:

 

5) Jeg bestiller via nett og når kundeservice hos Multicom gjør forandringer synes det ikke på "mine sider" på nett så vanskelig å se om vedkommende har gjort riktig.

 

6) Bestilte pc'en og ringe etter 3.dager fikk vite at ram, strømforsyning og noe var i rest og ventet fra kina, men viste ikke helt når det ville komme.

 

7) Vedkommende legger feil i ordre slik at jeg sitter med 2stk oprativsystemer, + noe rest pga ventet noe inn på lager.

 

8) Pc'en kommer i hus, den er elendig skrudd sammen. DVD'en hadde sklidd tilbake og en ledning hadde løsna. Måtte skru opp kabinettet og sette DVD på plass, feste en ledning + en skrue som mangler..

 

9) Siste gang jeg noensinne bestiller fra Multicom = Ordentelig møkkafirma, utrolig at de overlever i konkuranse med de andre seriøse "big five". - om jeg sparer en 20-kroning på vare er det helt irrelevant i forhold til ledeid og kundeservice.

 

10) Når Komplett nå i tilegg har pick-up point i oslo sparer man inn den lille differansen mht til frakt. Eneste positive var en grei spec på maskin og en såkalt "express" montering (med løse skruer) og en "bedre strømforsyning" men uansett alldri mer og de vil ikke overleve den harde konkurransen på 10kroners cut pr enhet. og Mest sansynelig gå konkurs innen noen få år om de ikke høyner både kvalitet, web-sider, logistikk og kundeservice...

 

 

Herved advart, hold dere langt unna!

Endret av zoomit
Lenke til kommentar

heia Multicom,

 

I dag fikk jeg en oppkravsending fra Multicom på programvare som jeg ikke hadde bestilt. Ringte "kundeservice" og ble sittende i 20min med ringesignal som til slutt bryter pga telefon ikke blir tatt. Prøver "support" og blir sittende på vent der og. Fint å bruke en halvtime på at de ikke har snøring eller "snurring" på lageret på Amli.

 

Så er det noe som sier meg at sikkelig hardware og pc'er får du ikke hos noen som i tilegg selger:

 

post-204349-1259345762_thumb.jpg

 

:eek:

Endret av zoomit
Lenke til kommentar

Jeg angrer også på og bruke multicom.no, besilte en PSU der den 20/11. Stod at den var på lager, fortsatt ikke blitt sendt. Sendte mail og klagde, så viste det seg at det faktsik var på fjernlager. Dårlig info på den sida, og treig leveranse. Nei vettu ka, aldri igjen..Aldri.. Møkka sjappe.

 

 

 

Og ordtaket derers på julegave tilbudene jeg nettopp fikk i mail. "Bestill julegavene dine på nett!!"

 

Mhm! hvis du vil ha de til neste jul kanskje...

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Du kan ikke stole på at varen er på fjernlager heller. Bestilte nettopp varer derfra, og fikk det først etter 2,5 uker. Viste seg at det de reklamerte med var på lager i virkeligheten bare var ubekreftet inn til leverandør (dvs det de kaller fjernlager).

 

Og selvsagt ingen info til deg som kunde om dette, du får det bare om du maser på salgssupporten.

 

Så moralen er vel å holde seg unna dersom man ikke har veldig god tid.

Lenke til kommentar

Flott at jeg bare har tatt i bruk Komplett og Netshop.

 

Komplett sender varene samme dag som man bestiller(før posten kjører), og sender gjerne en ny vare uten spørsmål dersom den du får er defekt(mus, dvd-brenner etc).

 

Har bare gode erfaringer fra Komplett og Netshop, men har flere ganger holdt på å bestille fra Multicom. Vises nå at jeg gjorde et goldt valg å la være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte en "Multicom Xishan M770"

Det var 28.10.2009

 

1 måned og 16 dager etterpå (idag), ikke no.. og BTW prisen for akkurat samme spec er gått ned ~500 KR og jeg har allerede betalt, og jeg er redd for og kanslere grunnet:

Tilvirkningskjøp:

Alle Multicom PC-er (både stasjonære og bærbare) produseres kun på bestilling og etter dine spesifikasjoner. Kjøp av disse produktene regnes derfor som tilvirkningskjøp jf. Angrerettslovens §16 første ledd. Butikken gis her rett til dekning av kostnadene påført for utført arbeid og medgåtte materialer dersom benyttet angreretten etter bestilt av disse produktene.

 

Kostnaden dekker produksjon, installasjon og testing før utsendelse fra Multicom samt demontering av PC-en etter den er kommet tilbake. Kostnad vil være mellom kr. 800,- og kr. 1.200,- inkl. mva. og trekkes normalt fra beløpet som blir utbetalt til kundens konto ved behandling av returen.

help :cry:

Endret av Hans_Henrik
Lenke til kommentar

Nå ga jeg også opp Multicom.

 

De skrev at de hadde alle varene jeg bestilte på lager (50+), men etter 6 dagers venting og ingen reaksjon/endringer på ordre-status valgte jeg å kansellere hele bestillingen.

 

Totalsummen ble omlag 5% dyrere hos Netshop, men da med litt bedre RAM. Av erfaring pleier de å sende innen 1 dag.

 

Ut i fra hva jeg kan lese her er ikke lagerstatus på Multicom mye å stole på.

Lenke til kommentar
Jeg har handla to ganger hos Multicom og det har gått bra, men jeg har kanskje vært heldig?

 

Sikkert ingenting "galt" med Multicom sånn jevnt over - de har jo generelt veldig gode tilbakemeldinger/karakterer. Men lagerstatusen bør man åpenbart ta med en klype salt. I det minste greit å ha i bakhodet om man vil ha rask levering. 

 

 

Jeg bestilte i allefall klokken 1500 hos Netshop i går (dvs. for sent til at de klarer å sende samme dagen). I dag klokken 1100 fikk jeg sporingsnummeret på pakken! 

 

 

Sånn skal det gjøres.  :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...