Gå til innhold

Skuffende av Multicom


Anbefalte innlegg

Jeg har handla to ganger hos Multicom og det har gått bra, men jeg har kanskje vært heldig?

 

Sikkert ingenting "galt" med Multicom sånn jevnt over - de har jo generelt veldig gode tilbakemeldinger/karakterer. Men lagerstatusen bør man åpenbart ta med en klype salt. I det minste greit å ha i bakhodet om man vil ha rask levering. 

 

Jeg bestilte i allefall klokken 1500 hos Netshop i går (dvs. for sent til at de klarer å sende samme dagen). I dag klokken 1100 fikk jeg sporingsnummeret på pakken! 

 

 

Sånn skal det gjøres.  :new_woot:

 

Kjenner godt til lagerstatus som ikke stemmer. Det er skikkelig frustrerende, derfor har jeg blitt mer en komplett.no-mann. De gir god servis, kort leveringstid, krangler aldri om kundens rettigheter, og lagerstatus har stemt til nå. Men sikkert noen som har dårlig erfaring med dem også :D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestilte en "Multicom Xishan M770"

Det var 28.10.2009

 

1 måned og 16 dager etterpå (idag), ikke no.. og BTW prisen for akkurat samme spec er gått ned ~500 KR og jeg har allerede betalt, og jeg er redd for og kanslere grunnet:

Tilvirkningskjøp:

Alle Multicom PC-er (både stasjonære og bærbare) produseres kun på bestilling og etter dine spesifikasjoner. Kjøp av disse produktene regnes derfor som tilvirkningskjøp jf. Angrerettslovens §16 første ledd. Butikken gis her rett til dekning av kostnadene påført for utført arbeid og medgåtte materialer dersom benyttet angreretten etter bestilt av disse produktene.

 

Kostnaden dekker produksjon, installasjon og testing før utsendelse fra Multicom samt demontering av PC-en etter den er kommet tilbake. Kostnad vil være mellom kr. 800,- og kr. 1.200,- inkl. mva. og trekkes normalt fra beløpet som blir utbetalt til kundens konto ved behandling av returen.

help :cry:

vil bare si fra at jeg fikk laptopen igår - VAR F*** PÅ TIDE!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Fint jeg fant denne tråden nå... Jaja, hva skal man gjøre når ingen andre har varen din på lager og du må ty til multicon som det så fint kalles. Tror jeg satser på og purre vær dag til jeg får den. Kan anbefale, cdon, komplett, pixmania og netshop. Styr unna amentio! Purret 3 ganger så de virkelig fikk rævkjørt seg og sendte med express over natten samma dag. Noen i det store media norge burde virkelig ta en sak om nettbutikker og leveringstider. Skulle egentlig vært forbudt og oppgi uriktig informasjon som lagervare osv..

Lenke til kommentar

Hvis du leter godt i gamle tråder her i forumet, så finner du lignende opplevelser med så og si alle forhandlere. Og finner du ingen, så betyr ikke det at den og den forhandleren er feilfrie - det betyr bare at ingen har giddet å sette seg ned og skrive om sine opplevelser.

 

Jeg har handlet varer hos nettbutikker så og siden den dagen de ble "oppfunnet" - og har måttet vente på varer fra alle. Eller fått feil vare sent. Eller fått mangelfull service. Men fra de fleste av dem har jeg også fått god service, og ting har blitt sent i tide. Jeg har grunn til å gi både ros og pepper til så og si samtlige butikker eller nettforhandlere som driver med datautstyr i dette landet. That's life - ingen er feilfrie, og jeg har ikke noe grunnlag for å påstå at noen er merkbart bedre enn andre - så lenge vi snakker om nogenlunde seriøse butikker.

 

Jeg tror du skyter deg selv i foten dersom du mener at du ut i fra slike tråder som denne (og særlig når de er såpass gamle) kan fastslå at den og den forhandleren bør unngås, eller at den og den er god ...

 

Morsomt at du anbefaler Pixmania, forresten. Er det en nettbutikk som har fått mange uheldige kunder på nakken, så er det vel dem.

 

"På lager" ... betyr for de fleste (alle?) forhandlere at varen ligger på et fjernlager. Du finner knapt noen nettbutikk som har et eget "lager i butikken", for å si det sånn. Alle forhandlere er avhengige av at fjernlageret og de folkene som jobber der, gjør jobben sin. Og forresten, de fleste nettforhandlerne benytter seg av nøyaktig de samme fjernlagrene, og ofte er disse helt selvstendige bedrifter - de er forhandlernes forhandlere, på en måte. Står det "ikke på lager" på nettsiden, så betyr det - eller skal bety, får vi vel heller si - at varen ikke er på fjernlageret for øyeblikket. Ting kan ta tid fra alle forhandlere, og du kan også få feilvare eller ting som ikke virker fra alle. Ofte er ikke engang dette noe som de enkelte forhandlerne har noen kontroll over - de er også avhengig av sine leverandører igjen, som igjen må stole på de store importør-lagrene eller produsentene ... Den informasjonen de gir deg, er således bare en videreformidling av informasjon som de har fått fra høyere oppe i kjeden. Osv, osv.

Jeg vil hevde, ut fra egen erfaring, at andelen ris og ros skal fordeles nogenlunde likt mellom de seriøse forhandlerne.

 

Ellers, lykke til.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

"På lager" ... betyr for de fleste (alle?) forhandlere at varen ligger på et fjernlager. Du finner knapt noen nettbutikk som har et eget "lager i butikken", for å si det sånn. Alle forhandlere er avhengige av at fjernlageret og de folkene som jobber der, gjør jobben sin. Og forresten, de fleste nettforhandlerne benytter seg av nøyaktig de samme fjernlagrene, og ofte er disse helt selvstendige bedrifter - de er forhandlernes forhandlere, på en måte. Står det "ikke på lager" på nettsiden, så betyr det - eller skal bety, får vi vel heller si - at varen ikke er på fjernlageret for øyeblikket.

Dette er helt feil.

 

Komplett har eget lager, Netshop har både eget lager og et fjernlager, men spesifiserer det om en vare ligger på fjernlageret. CDON har eget lager for musikk, film og elektronikk (bøker er på fjernlager, men det er da spesifisert med lengre leveringstid).

 

Forhandleren jeg jobber for, en liten forhandler i forhold til f.eks Komplett, har også eget lager. Det vil si at alt som står "på lager" ligger fysisk på eget lager. Min tidligere arbeidsgiver hadde også alt på eget lager når det sto som "på lager" på nettsiden. Det var selv om det var en bitteliten aktør i forhold til de større forhandlerne.

 

De eneste store jeg vet om, som hovedsaklig benytter fjernlager, er Amentio. Netshop forsøkte seg med en NetshopXXL-filial som også benyttet fjernlager mer aktivt enn den vanlige Netshop-siden, men de kuttet det ut ganske nylig.

Lenke til kommentar

FYFAEN! Nå var jeg forbanna!!!!! :realmad: :realmad: :realmad: Jævla Multicon svindlere!

 

Mail jeg fikk idag.

 

Hei

 

Jeg har nå vårt i snakk med vår innkjøpsansvarlige.

 

Han sier at denne varen dessverre hadde feil lagerstatus når du la inn ordren din, og at vi ikke har fått noen bekreftet leveringsdato enda.

 

Vi har fått en antatt leveringsdato i begynnelsen av april.

 

Beklager hendelsen og ulempen dette medfører.

 

Multicom burde vært bannlyst i norge! Jævla useriøse tullinger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...