Gå til innhold

Skuffende av Multicom


Anbefalte innlegg

Jeg har handlet endel fra Multicom siste året og det står jo klart og tydelig på sidene deres at det kan ta inntil 5 virkedager fra varen er på lager til den sendes og det har stemt ganske bra for min del.

 

Har du dårlig tid så er det kun nettbutikkene med eget lager som kan sende kjapt. F.eks Komplett eller Netshop.

 

Joda, det er så vidt jeg kan se umulig å skille mellom hva som ligger på fjern- og lokalt lager. i en oversikt som feks prisguiden blir framstillingen av lagerstatus direkte villedende. På samme måte forutsetter jeg at alle priser i prisguiden er gitt i NOK.

 

 

Nær sagt alle webshopkommentarene til Multicom dreier seg om leveringstid.

se selv: https://prisguiden.no/shop_review.php?sh...&act=review

 

Poenget er; prisguiden bør skille mellom lokalt lager og fjernlager.

 

 

hda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvorfor folk i det hele tat bestiller fra multicom når man vet det er mye "made in garasjen " løsninger som kommer derfra. hva er vitsen med og utsette seg selv for faren for at det kan gå galt. er folk virkelig så gjerrig at de regner med det går veldig bra bare for og spare en hundrelapp?Wake Up

Lenke til kommentar

bestillte varer tidlig på torsdag, fortsatt status "bestillt, ikke sendt".

ikke imponert...

 

vet det ikke er lang tid, men når det står at alt er på lager, så bør det ikke gå lengre tid enn 1 dag før det ihvertfall er pakket, ser at stort sett alle andre butikker pakker ting i løpet av dagen når de har det på lager.

men, jeg har ingen stor grunn til å klage, enda ...

Lenke til kommentar
bestillte varer tidlig på torsdag, fortsatt status "bestillt, ikke sendt".

ikke imponert...

 

vet det ikke er lang tid, men når det står at alt er på lager, så bør det ikke gå lengre tid enn 1 dag før det ihvertfall er pakket, ser at stort sett alle andre butikker pakker ting i løpet av dagen når de har det på lager.

men, jeg har ingen stor grunn til å klage, enda ...

 

Problemet er at de IKKE har noe lager......de bestiller bare hos sine leverandører og du må vente til de får det før de sendes til deg.

Lenke til kommentar

da burde det stå på varen man bestiller.

så lenge det står at de har det på lager er det natturlig å tenke at de faktisk har det på lager og ikke har det tilgjengelig hos en eller annen levrandør...

vurderer å kansellere ordren hvis den ikke kommer i orden i løpet av morgendagen, gidder ikke vente i uker på hardware,

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hehe, Multicom HAR elendig leveringstid!

 

MEN, dem leverer til ganske ok priser og varene jeg har mottatt her er alltid av relativt grei kvalitet.

 

Bestillte en Clevo D900 aka. Kunshan D900 og fikk den nesten 3mnd etter bestilling. Joda, ikke veldig akseptabelt. Men for et dyr jeg fikk!

 

Når det gjelder behandlingen av kunder og forespørsler på det meste har jeg aldri hatt noe problem så lenge eg holder meg saklig og har en grei undertone. Enkleste du kan gjøre er å ringe annenhver dag og purre! HUSK, er du en drittsekk vil folk behandle deg som en!

 

Om jeg vil anbeafale Multicom til andre, antagelig ikke! Om jeg kommer til å bruke Multicom igjen, helt sikkert så lenge jeg ikke trenger det jeg bestiller neste dag.

 

Når det gjelder "på lager" merkingen deres, er dette faktisk helt lov. Det står ikke definert hvilket lager det er plassert på, så om Multicom vil kan dem plassere på lager på sydpolen for den saks skyld!

 

Alt i alt, om KUN Multicom har varen har du ikke noe valg. Ønsker du noe mere stabilt (ikke sikkert, for Multicom leverer faktisk selv om dem er trege) så velg en av de mere kjente og gamle nettbutikkene. Komplett.no er vel den nettbutikken jeg alltid har kunnet regne med rask levering og enkle oppgjør om det skulle være noe problem. Men igjen, det skulle bare mangle etter så mange år som nettbutikk!

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Vare: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36140%3br:pg

 

 

Ordre dato: 27.08.09

Faktura dato: 03.09.09

Motatt dato: 09.09.09

 

Synest det kommer litt dårlig frem at leveringsiden er så lang..

 

Det står jo at varen skal sendes innen 5 dager. Men da tenker jeg litt at 5 dager, det er om alt går galt og lageret står i brann... men her tok jeg feil gitt :)

Endret av oljones
Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med Multicom, men har ikke kjøpt mye derfra. et fine er at man kan velge å få små ting under 300kr sendt som A-post. Det har blitt sendt samme dagen de gangene jeg har gjort det. Kjekt når man ikke vil betale 100kr+ i frakt for minnekort/usb-pendrives e.l., og i tillegg ha det raskt. Ellers er det jo litt dårlig hvis de ikke kan sende ting direkte fra grossistlagrene de bruker. Det gjør Amentio, de har heller ikke eget lager. Vanlig fraktpris, men kommer i fire-fem ulike pakker, direkte fra leverandørene.

Lenke til kommentar
Vare: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36140%3br:pg

 

 

Ordre dato: 27.08.09

Faktura dato: 03.09.09

Motatt dato: 09.09.09

 

Synest det kommer litt dårlig frem at leveringsiden er så lang..

 

Det står jo at varen skal sendes innen 5 dager. Men da tenker jeg litt at 5 dager, det er om alt går galt og lageret står i brann... men her tok jeg feil gitt :)

 

ser ut til at de satser på å sende på ca 5 dager.

artig at jeg bestillte masse saker fra ps.no, som allerede er sendt, har den antagelig i morgen

bestilte en ting fra multicom samtidig, regner med at jeg har den i midten/slutten av neste uke...

Lenke til kommentar

Jeg må selv innrømme at jeg har delte meninger om multicom når det gjelder leveringstider.

 

Bestilte en del utstyr ifra dem sommeren 2008, som det var helt fryktelig lang leveringstid på (alle varene var på lager, og ble "plukket" fort). Hele leveringen tok 12 dager fra alt var ferdig plukket. Dvs, den siste pakka brukte 12 dager. Kom 3 kolli fra dem på 3 forskjellige datoer.

CPU og RAM kom etter bare 3 dager, mens disker, hovedkort og mus etter 8 dager, og selve kabinettet kom først etter 12 dager.

 

Men I sommer så røk roccat kone musa mi. Tok kontakt med Multicom på support mail. Fikk beskjed om å sende inn musa. Sendte denne på en Tirsdags formiddag (10-11 på morgen ifra Halden), og på fredag samme uka så lå det hentelapp i postkassa når jeg kom hjem fra jobben.

Dette syns jeg gikk utrolig fort.

 

Mulig lang leverings tid kommer ann på grossisten som dem bruker?

 

Uansett, for min del, + på rask support, - (minus) på generell leveringstid av varer.

Lenke til kommentar

ikke for å kapra tråden men ser andre har nevnt forskjellige ting som ikke er helt ontopic. :p

jeg bestilte ps3 fra siba i forrige uke, har ikke hørt noen ting uten om en liten mail at de hadde fått bestillingen. på sida deres står det ingenting.

 

så ringte jeg igår og snakte med en kundebehandler, og hun sa at jeg ikke kunne kansellere bestillingen, selv om de enda ikke hadde fått ps3en på lager og ingenting er jo sendt eller gjort. kan dette her stemme?

 

Ontopic: bestilte fra multicom fra mangen år siden og da gikk det iaffal fint.

Lenke til kommentar
ikke for å kapra tråden men ser andre har nevnt forskjellige ting som ikke er helt ontopic. :p

jeg bestilte ps3 fra siba i forrige uke, har ikke hørt noen ting uten om en liten mail at de hadde fått bestillingen. på sida deres står det ingenting.

 

så ringte jeg igår og snakte med en kundebehandler, og hun sa at jeg ikke kunne kansellere bestillingen, selv om de enda ikke hadde fått ps3en på lager og ingenting er jo sendt eller gjort. kan dette her stemme?

 

Ontopic: bestilte fra multicom fra mangen år siden og da gikk det iaffal fint.

 

Så lenge ikke varen er sent har du på din fulle rett til å kansellere/heve ordren/kjøpet

Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angrerett. du har 14 dagers angrerett fra pakken er mottatt.

Lenke til kommentar

Er det vanlig at Multicom bruker lang tid på å sende?

 

Bestillte KINGSTON 16GB MICROSDHC CLASS 2 FLASH CARD (SDC2/16GB) den 8/9.

I dag (15.9) er den ikke sendt enda. I tilegg har prisen gått ned imellom tiden.

Jeg betalte 429,- + 85,- i frakt.

Nå koster den 399,-

 

Er ikke dette en smule rart? Betaler heller noen kroner ekstra i fremtiden om dem skal bruke så mye tid.

Har bestillt flere minnekort fra Komplett og der har de komt etter 3-4 dager. I tilegg klarer de å sende dem per brevpost. Dvs mye billigere frakt.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...