Gå til innhold

Skuffende av Multicom


Anbefalte innlegg

Er i ferd med å bygge ny pc om dagen, og delene er kjøpt fra flere nettbutikker blandt annet Multicom.

Siden jeg bestillte fra hele fire nettbutikker brukte jeg tid på å finne hvor hver enkelt vare var billigst, og hvor den faktisk var på lager.

En av varene var en Samsung DVD brenner som jeg først hadde bestillt hos Netshop, men varen var kun på "fjernlager" som betyr at netshop ikke kunne sende brenneren med en gang.

Derfor bestillte jeg varen i stedet fra Multicom til en litt høyere pris, fordi de hadde den på lager.

Dette var på lørdag for en uke siden.

 

Dagene gikk og jeg fikk delene fra de andre nettbutikkene, men ikke ett ord fra multicom.

Så ringte jeg dem på Onsdag, og de forklarte at DVD brenneren var på "et eksternt lager" og måtte sendes.

De sa at brenneren skulle være hos dem samme dag eller senest dagen etter.

Torsdag kom og gikk, og fortsatt ingen sendingsnummer.

 

Fredag ringte jeg dem igjen og da sa de varen var forsinket fra lageret, men at de skulle få inn varen, og sende hele orderen samme dag.

Nå på Lørdag har jeg fått sendingsnummer, men posten sier bare "mottat data om sending" som betyr at pakken enda ikke har havnet i postens system.

 

Siste gang jeg handler fra den butikken i alle fall.

Har de i det heletatt lov til å merke varene som "på lager" når de i virkeligheten ikke er det?

Nå sitter jeg med halve pcn i biter rundt meg, mens Multicom sitter på hovedkortet og harddiskene.

 

 

 

Hilsen angrende kunde :(

Endret av Framerate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest akkurat samme historie her på forumet for ikke lenge siden. Lang leveringstid på "lager"varer. Holder meg unna Multicom hvis leveringstid har noe å si og stort sett ellers også. Jeg kaller det useriøst.

 

Om det faktisk er lov å skrive at det er på lager kunne jo vært interessant å vite. Akkurat det samme som at elprice.no skriver "sendes innen 24 timer" men i realitetet kan det ta mye mye lengre tid. Det er jo rett og slett løgn å drive slik. Gidder dog ikke å slå opp i loven og starte en sak mot de, jeg holder meg bare unna slike møkkasjapper. Samt informerer de rundt meg om hvordan det er.

Lenke til kommentar

Bestilte bærbar PC den 8 januar, idag sjekket jeg multicom og logget meg inn for å spore opp pakken og siden sier "ikke sendt", /sigh.

 

Har sendt mail til dem, og vil avbestille om den ikke er sendt i løpet av dagen.

Leveringsdager 1-5 stemmer nok ikke hos dem, 1-5 uker kan være mer sannsynlig.

 

Komplett, mpx, netshop er til å stole på, psdata for den saks skyld også.

 

Multicom ftl.

Lenke til kommentar

Da var endelig pakken fra multicom kommet.

Spurte dem pent sist jeg ringte om det var mulig å endre sendingsmåten til "hjem på døren" for at det skulle gå litt fortere, og jada det var gjort på et par tastetrykk fikk jeg beskjed om.

 

Skulle nesten til å si det var bra service, men da pakkespuringen var oppdatert viste det seg at de ikke hadde endret noe.

Derfor måtte jeg vente enda en dag.

Men altså, nå har jeg fått hentet pakken, en uke og fem dager etter den ble bestillt, og en uke etter alle de andre pakkene var kommet frem.

 

DVD spilleren har jeg funnet ut er forbannet eller noe slikt.

Det var den som forsinket det hele, og nå får jeg ikke installert windows pga at den er sata.

HK produsenten har ikke engang sendt med drivere, så nå blir pcn enda mer forsinket.

Men, men det er vel bare slikt vi kan regne med i denne bransjen, eller?

 

Edit: Note to self: Ikke skriv innlegg når jeg er irritert :p

Endret av Framerate
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

En god venn av meg bestilte en Bærbar, Kunshan 570+. Han sendte mail til dem og lurte om alle delene til pcen var på lager, fikk svar at de var det. Det hadde gått en uke, sendte mail igjen, spurte om Pcen var bygget ferdig, svaret var at de hadde ikke ennå begynt å bygge den ennå, og grunnen ble ikke beskrevet.. Han har sendt flere mail, har ikke fått svar ennå. Dette er nå, i 2009 august. Etter 1 år, samme drit. leveringstid er elendig.

 

 

ALle som vil ha Pcen sin raskt, HOLD DERE UNNA MULTICOM!!!!

Lenke til kommentar

Har akkuratt samme problem som vennen din HProslan, bestilte pc fra multicom, for snart 2 uker siden, og har ikke hørt noe fra dem, sendte mail der jeg spurte om de hadde alle delene og om de skulle sende pcen snart, fikk svar om at alle delene var på lager, men de hadde vist ikke begynt å bygge pcen ennå, fikk heller ingen forklaring på hvorfor de ikke hadde gjort noe..... Dette er nok siste gang jeg handler hos Multicom

Endret av brucelee.will
Lenke til kommentar
En god venn av meg bestilte en Bærbar, Kunshan 570+. Han sendte mail til dem og lurte om alle delene til pcen var på lager, fikk svar at de var det. Det hadde gått en uke, sendte mail igjen, spurte om Pcen var bygget ferdig, svaret var at de hadde ikke ennå begynt å bygge den ennå, og grunnen ble ikke beskrevet.. Han har sendt flere mail, har ikke fått svar ennå. Dette er nå, i 2009 august. Etter 1 år, samme drit. leveringstid er elendig.

 

 

ALle som vil ha Pcen sin raskt, HOLD DERE UNNA MULTICOM!!!!

 

Bestilte samme PC torsdag for to uker siden og fikk den på den kommende mandagen. Spurte også om hvor lang tid det ville ta til den var leveringsklar og fikk svar 1 uke + posten.

Lenke til kommentar

Bare og holde seg unna Multicom genereldt, de er ikke kjent for og være medgjøerlig når problemer oppstår, Jeg har en drøss med venner som har dårlig erfaring fra de. Handler man hos Komplett derimot, så ordner ting seg nesten alltid, og de har et godt rykte. Husker for noen år siden at Multicom ikke ga seg på en argumentasjon før de kom på TV!!! tv2 Hjelper deg, DET er latterlig altå. nei Multicom kan bare pakke sekken og dra

Endret av linser
Lenke til kommentar
Bare og holde seg unna Multicom genereldt, de er ikke kjent for og være medgjøerlig når problemer oppstår, Jeg har en drøss med venner som har dårlig erfaring fra de. Handler man hos Komplett derimot, så ordner ting seg nesten alltid, og de har et godt rykte. Husker for noen år siden at Multicom ikke ga seg på en argumentasjon før de kom på TV!!! tv2 Hjelper deg, DET er latterlig altå. nei Multicom kan bare pakke sekken og dra

 

Det med bærbaren, så det tar da enda en uke + posten da :( det blir 2 uker + posten. Mye venting

 

 

Komlett er fint når noe blir ødelagt :) Har god erfaring med dem. Hadde for eksempel en router som ble ødelagt, fikk en ny ruter i posten. Den ble ødelagt igjenn etter noe tid, også hadde de ikke flere av den typen. Så jeg fikk alle pengene jeg hadde betalt for routeren tilbake, som jeg igjenn kjøpte en annen router fra dem. og den funker fortsatt :)

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Har fått mail fra multicom i dag, de skal begynne å bygge pcen min, som jeg bestilte for 2 uker siden. Fikk også vite at det tar 5 virkedager dager å bygge kushan m570, det vil si at de skal være ferdige med å bygge den fredag neste uke eller noe sånt, og siden posten ikke sender den på lørdager og søndager blir den sendt ut på mandag. Pakken får jeg på torsdag.

 

Er veldig skuffet, trengte en laptop så fort som mulig, derfor ringte jeg multicom før jeg bestilte den (finne ut hvor lang tid det tar å få den tilsendt), i følge dem skulle det ta 1-2 uker, jeg ender opp med å vente 4 uker =(

Endret av brucelee.will
Lenke til kommentar
Har fått mail fra multicom i dag, de skal begynne å bygge pcen min, som jeg bestilte for 2 uker siden. Fikk også vite at det tar 5 virkedager dager å bygge kushan m570, det vil si at de skal være ferdige med å bygge den fredag neste uke eller noe sånt, og siden posten ikke sender den på lørdager og søndager blir den sendt ut på mandag. Pakken får jeg på torsdag.

 

Er veldig skuffet, trengte en laptop så fort som mulig, derfor ringte jeg multicom før jeg bestilte den (finne ut hvor lang tid det tar å få den tilsendt), i følge dem skulle det ta 1-2 uker, jeg ender opp med å vente 4 uker =(

 

 

Det der er jo mer enn tragisk. jeg hadde hevet kjøpet i prinsipp og så kjøpt den hos Komplett istedenfor,, jeg har fortsat til gode og høre noe bra positive ting om det multicom greiene

Lenke til kommentar
(...) men ikke ett ord fra multicom(....)Siste gang jeg handler fra den butikken i alle fall(...)

 

Har identisk erfaring som deg med Multicom, bestillte en sak som de "hadde" på lager, en uke gikk før ordren ble plukket. Dårlig.

 

Har handlet på netshop, komplett og mpx tidligere, denne "flørten" med Multicom kommer aldri til å gjenta seg.

 

hda

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en del ting hos Multicom tidligere og har egentlig bare positive erfaringer. Nå bestilte jeg en OCZ Throttle 32GB minnepenn for noen dager siden og den står som "plukket, men ikke sendt". Kjedelig...

 

På en annen side kan det være en grunn til at ting tar lang tid. For alt vi vet kan halve staben være slått ut av svineinfluensaen. *oink oink* :)

Lenke til kommentar

Multicom har ikke noe eget lager, og det dem har er meget begrenset. Derfor står det vel også tilgjengelig på antall, og ikke lager.

 

Så om du har flere enn en ting i din ordre, må de få det til seg selv først før de kan pakke og sende det til deg.

 

Enkelte varer og ordre med en vare kan derimot komme direkte fra grossit noen ganger.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Jeg har handlet endel fra Multicom siste året og det står jo klart og tydelig på sidene deres at det kan ta inntil 5 virkedager fra varen er på lager til den sendes og det har stemt ganske bra for min del.

 

Har du dårlig tid så er det kun nettbutikkene med eget lager som kan sende kjapt. F.eks Komplett eller Netshop.

Lenke til kommentar
lurte på en ting til, virker som multicom folka ikke kan skireve helt, fikk en mail hvor det sto:

 

 

"Ja, da får PC til bygging. Din ordre er endret igjen til bestilt ikke, sendt nå."

 

Det er ikke så lurt "å kaste stein når man sitter i glasshus" !

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...