Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Begynner lovlig sent å planlegge ferien i år og derfor trenger jeg litt hjelp..

 

Jeg har ferie i juli og jeg lurer derfor på hvor jeg kan reise billigst til utenfor europa fra Bergen. 

Jeg ønsker ikke charter eller land hvor jeg må besøke en ambassade for å få visum. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan finner man billigste tur-retur reise til Bangkok fra Tromsø om reisetid ikke er nøye?

 

Jeg kunne tenke meg å dra fra Tromsø til Bangkok rundt månedskifte Oktober/November og dra fra Bangkok til Tromsø ca. starten av desember/midten av desember.

 

 

Har med andre ord ingen dato som passer bedre enn andre, men vil gå for det aller billigste jeg kan finne i den perioden. Det viktigste er egentlig at jeg ikke drar til Asia i regnperioden og er hjemme 1-2 uker før julaften. Finnes det søkemotorer som lar deg finne slikt eller må man manuelt sitte og trykke dato for dato?

Lenke til kommentar

Hvordan finner man billigste tur-retur reise til Bangkok fra Tromsø om reisetid ikke er nøye?

 

Jeg kunne tenke meg å dra fra Tromsø til Bangkok rundt månedskifte Oktober/November og dra fra Bangkok til Tromsø ca. starten av desember/midten av desember.

 

 

Har med andre ord ingen dato som passer bedre enn andre, men vil gå for det aller billigste jeg kan finne i den perioden. Det viktigste er egentlig at jeg ikke drar til Asia i regnperioden og er hjemme 1-2 uker før julaften. Finnes det søkemotorer som lar deg finne slikt eller må man manuelt sitte og trykke dato for dato?

Momondo gir vel en god indikasjon på om du bør skifte dato.

 

Ellers ikke fra TOS, men denne gir deg i alle fall en antydning om hvilke dager du bør sjekke over en lengere periode:

http://www.flybilligst.com/index.php?o=OSL&d=BKK&r=menu

Lenke til kommentar

Prøvde Momondo.

Vil du si 4970 kr med Norwegian er billig hvis man drar 9. November til Bangkok fra Tromsø og har retur den 13. Desember?

Er litt vanskelig når prisene for retur endrer seg med engang man endrer avreise-dato.

Har egentlig mest lyst på en direkterute og kortest mulig reisetid i tillegg til at det skal være billigst.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Prøvde Momondo.

Vil du si 4970 kr med Norwegian er billig hvis man drar 9. November til Bangkok fra Tromsø og har retur den 13. Desember?

Er litt vanskelig når prisene for retur endrer seg med engang man endrer avreise-dato.

Har egentlig mest lyst på en direkterute og kortest mulig reisetid i tillegg til at det skal være billigst.

 

 

Hvis du ser på Norwegians lavpris kalender, så er deg ingen priser pr idag fra Oslo som er under 1800 i pris noen vei, og legg på en tusenlapp ekstra fra Tromsø (som jeg ikke har noen formening om er bra eller dårlig, men tenker umiddlebart at 500 hver vei ikke er så ille? Er vel tross alt et stykke fra Tromsø til Oslo ;) ) så er denne prisen ganske bra spør du meg da. Men klart, det er sikkert noe å spare inn med å kombinere flyselskap til og fra internasjonale huber, men hvor mye du evt kan spare er vanskelig å si, kanskje ingenting. Jeg vil si bra pris :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Via Monondo og diverse andre søkemotorer, men ikke rett fra flyselskapene...

 

Jakarta fra 3600,-

Også andre destinasjoner i sørøst er billige

 

Salgsperiode: ?

Reiseperiode: november - desember

 

Disse reisebyråene tar vanligvis noen hundrelapper i gebyr for betaling med kredittkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Via Monondo og diverse andre søkemotorer, men ikke like billig rett fra flyselskapene....

 

Toronto fra 2690,-

 

 

Salgsperiode: ?

Reiseperiode: august - september

Også bra priser fra Stavanger og Bergen.

 

Disse reisebyråene tar vanligvis noen hundrelapper i gebyr for betaling med kredittkort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fra  diverse søkemotorer...

 

Quebec City fra 3010,-

 

Salgsperiode: ?

Reiseperiode: september-juni

 

Dette skal være en severdig by som vanligvis ikke dukker opp blant de i Canada er billigst å reise til. Pass på at mange av turene som kommer opp har overnattinger under reisen og at det er kaldt til langt ut på våren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...