Gå til innhold

D300, Innkjøp av vertikalgrep. Evt også linse.


Anbefalte innlegg

Trådstarter har nok bommet litt på tokina-referansen sin.. disse gamle 80-200 F2.8 AT-X objektivene gikk ikke akkurat for 2-3k nye, men ligger på rundt 2-3k i dag brukt, i forhold til 5-8++k for en brukt nikkor 80-200 F2.8.

Du får også det du betaler for, men tokinaen har ingen store ulemper optisk, og er meget solid bygget - eneste aberet med min Tokina AT-X SD AF 80-200 F2.8 er igrunn at den er litt soft vid åpen (men fin på F4), og at AFen bråker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trådstarter har nok bommet litt på tokina-referansen sin.. disse gamle 80-200 F2.8 AT-X objektivene gikk ikke akkurat for 2-3k nye, men ligger på rundt 2-3k i dag brukt, i forhold til 5-8++k for en brukt nikkor 80-200 F2.8.

Du får også det du betaler for, men tokinaen har ingen store ulemper optisk, og er meget solid bygget - eneste aberet med min Tokina AT-X SD AF 80-200 F2.8 er igrunn at den er litt soft vid åpen (men fin på F4), og at AFen bråker...

Du var ikke eneste referanse, så...

Lenke til kommentar

To digresjoner til;

 

1. Har det noe å si hvis noen av batteriene i grepet er 2300mAh og noen 2700mAh? F.eks 4 av hver.

 

2. Er det store kvalitetsforskjeller på mellomringer til makro? Ser noen på ebay som går billig, men her i byen koster fullt sett ca 2500,-. Ligger jo ting ute på nettet til 200,-(t.o.m 50,-). Klarer liksom ikke å se hvor kvalitetsforskjellen skal være da det ikke er optikk i de. Eneste er hvis ringene er skjeve, og lyset da ikke kommer ned i brønnene på brikken. Er dette mulig? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
To digresjoner til;

 

1. Har det noe å si hvis noen av batteriene i grepet er 2300mAh og noen 2700mAh? F.eks 4 av hver.

 

2. Er det store kvalitetsforskjeller på mellomringer til makro? Ser noen på ebay som går billig, men her i byen koster fullt sett ca 2500,-. Ligger jo ting ute på nettet til 200,-(t.o.m 50,-). Klarer liksom ikke å se hvor kvalitetsforskjellen skal være da det ikke er optikk i de. Eneste er hvis ringene er skjeve, og lyset da ikke kommer ned i brønnene på brikken. Er dette mulig? Hva mener dere?

 

2300mAh har kortere levetid (hver ladning varer kortere) enn 2700 mAh, slik jeg har forstått.

Lenke til kommentar
1. Har det noe å si hvis noen av batteriene i grepet er 2300mAh og noen 2700mAh? F.eks 4 av hver.
Spørs på batteriene, men det kan ha det. Jeg ville unngått det, eller i hvert fall sørget for å lade batteriene lenge før de svakeste begynte å gå tomme. Du kan risikere å skade batteriene, selv om jeg tror batteriprodusenten overdriver risikoen litt.
Lenke til kommentar
2. Er det store kvalitetsforskjeller på mellomringer til makro? Ser noen på ebay som går billig, men her i byen koster fullt sett ca 2500,-. Ligger jo ting ute på nettet til 200,-(t.o.m 50,-). Klarer liksom ikke å se hvor kvalitetsforskjellen skal være da det ikke er optikk i de. Eneste er hvis ringene er skjeve, og lyset da ikke kommer ned i brønnene på brikken. Er dette mulig? Hva mener dere?

 

Gå for Kenko sitt sett på tre ringer - du får det hjem på eBay for ca 1000 kroner. Dette er ett sett med, som sagt tre ringer, på hhv 12,20 of 36mm. Du beholder da AF, selv om man ikke bruker det i 99% av tilfellene, så er det greit å ha den ene %.

 

Her er ett bilde jeg har tatt med Sigma 105mm og alle 3 mellomringene montert.

 

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=22...2069&size=l

 

og ett kun med 36mm extra,

 

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=21...6949&size=l

Lenke til kommentar
Hvor får man tak i MH-21 og BL-3? Link til en som selger begge deler (på lager) ?

MH-21 er jeg usikker på, men BL-3 er utsolgt på verdensbasis, og derfor ser du at de få du finner på Ebay f.eks. går for vanvittige summmer. Har sett fastpris på 99$ og veiledende er 35$.

 

Kan vel være noen som har, men jeg har ikke funnet noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...