Gå til innhold

Hvilken konsoll passer meg best?


-Makaveli-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja har jeg nektet at du ikke skulle kunne komme med nye kontrollere? Dog det var jo som du selv sa, en smakssak. Hva om trådstarter ikke vil like X360 kontrollen uansett hvordan D-paden er?

 

Jeg gikk forøvrig ut etter min egen smak og ga forslag etter det. Jeg liker ikke D-paden på min X360 kontroll og foretrekker mye heller D-paden på PS2 kontrollen, samtidig som jeg ikke helt liker plasseringen av analogstikkene på PS2 kontrolleren og foretrekker X360 kontrollen der. Men som du selv sa, en smakssak.

 

Men likevell forstår jeg ikke hvorfor du bastant må forsvare X360 så mye, kan du ikke bare la det ligge og la det være opp til trådstarter hva han selv vil foretrekke?

Lenke til kommentar
Ja har jeg nektet at du ikke skulle kunne komme med nye kontrollere? Dog det var jo som du selv sa, en smakssak. Hva om trådstarter ikke vil like X360 kontrollen uansett hvordan D-paden er?

 

Jeg gikk forøvrig ut etter min egen smak og ga forslag etter det. Jeg liker ikke D-paden på min X360 kontroll og foretrekker mye heller D-paden på PS2 kontrollen, samtidig som jeg ikke helt liker plasseringen av analogstikkene på PS2 kontrolleren og foretrekker X360 kontrollen der. Men som du selv sa, en smakssak.

 

Men likevell forstår jeg ikke hvorfor du bastant må forsvare X360 så mye, kan du ikke bare la det ligge og la det være opp til trådstarter hva han selv vil foretrekke?

 

Men du anbefaler jo PS3 NETTOPP på det som er en smakssak, at dpaden er "dårlig".

 

Du mener altså at dette problemet er så stort at det er verdt å anbefale PS3. Som kun har VF5 nå, utenom Tekken 5 på PSN, for minimum 4500kr fremfor 360 hvor man har DOA4 og VF5 fra ca 2500kr.

 

Ser du ikke hvor hårreisende det er? Hadde PS3 i det minste fått SC4 eller SF4 eksklusivt så kunne du kanskje hatt et poeng, men alt kommer jo til 360 også.

Lenke til kommentar

Mine anbefalinger er gjennomtenkt og jeg holder selvfølgelig fremdeles på min påstand om at PS3 er et godt valg for trådstarter basert på erfaringene mine gjort etter noen år med spilling på PS1 og 2 samt en bråte med timer på X360. Til fighting spill anbefaler jeg PS kontrollen anyday.

Lenke til kommentar
Mine anbefalinger er gjennomtenkt og jeg holder selvfølgelig fremdeles på min påstand om at PS3 er et godt valg for trådstarter basert på erfaringene mine gjort etter noen år med spilling på PS1 og 2 samt en bråte med timer på X360. Til fighting spill anbefaler jeg PS kontrollen anyday.

 

Prøv å hold deg litt mer objektiv i fremtiden da. At du ikke klarer å innrømme hvor tullete ditt argument er synes jeg er ekstremt svakt.

Lenke til kommentar

Nå bør du passe deg litt her, dine argumenter er ikke akkurat "rock solid" for den sags skyld heller, men her er det ikke snakk om hvem som har rett eller galt men å gi trådstarter et bilde på hvilken enhet han bør kjøpe og den meningen har jeg gitt han. At du ikke er enig får være opp til deg selv men ikke kom å leksjonere meg om objektiv og subjektiv mening for enkelte er mye mer subjektiv enn hva jeg overhode har mulighet til å være

Lenke til kommentar
Nå bør du passe deg litt her, dine argumenter er ikke akkurat "rock solid" for den sags skyld heller, men her er det ikke snakk om hvem som har rett eller galt men å gi trådstarter et bilde på hvilken enhet han bør kjøpe og den meningen har jeg gitt han. At du ikke er enig får være opp til deg selv men ikke kom å leksjonere meg om objektiv og subjektiv mening for enkelte er mye mer subjektiv enn hva jeg overhode har mulighet til å være

 

Hva er galt med mine argumenter? Jeg gir da et mye bedre bilde for trådstarter enn du gjør.

 

VF5 er bedre på 360. Fakta.

360 koster fra 1890kr, PS3 koster 4000kr. Fakta.

360 har DOA4. Billig. Fakta

VF5 er det eneste slåssespillet ute for PS3 nå, utenom en PS2 port av Tekken 5 DR på PSN. Fakta.

 

Du = PS3 er best kjøp pga dpaden. Og.. Tekken spill på PS1..??

 

Det er så patetisk som det kan få blitt. Du nekter bare å innrømme det fordi du vet du har driti på leggen.

Vil faktisk kalle det ekstremt fanboyish av deg. Noe som er ganske latterlig da du alltid prøver å fremstå som noenlunde nøytral.

 

Man kan få 3 ekstra 360 kontrollere for 600kr med bedre dpad hvis vedkommende finner den offisielle så dårlig. 1 ekstra PS3 kontroller koster minimum 400kr. Og 500-600 for den offisielle.

 

Skal man ha et par ekstra kontrollere så er det faktisk en del penger å spare her også. Og hvem vet, kanskje de er bedre enn PS3 kontrollerne...? *gisp*.

Lenke til kommentar

Selv om hans innlegg (mesterkokk) er skrevet på en provoserende måte, har han en del gode poenger. Synes også det er litt rart å anbefale PS3 fordi D-pad'en er dårlig på 360.. Det er ikke alle som bruker D-pad, og det finnes billige kontrollere på markedet med bedre løsning. Men samma det.

 

Trådstarter må stille seg spørsmålet: vil jeg ha den konsollen med best spillmuligheter i dag (X360), men heller gå til innkjøp av en bedre kontroll - eller vil jeg ha den konsollen som får Tekken-serien og som sannsynligvis kommer til å bli den konsollen med mest fighting games etterhvert. PS3 er en del dyrere.

I tillegg betyr det også noe om du har venner som spiller online. Da tar du den konsollen mest av vennene dine eier.

Lenke til kommentar

Til syvende og sist tror jeg trådstarter må velge om han vil ha DOA eller Tekken, hvilke håndkontrollere han liker best, hvor mye han vil betale og om han bryr seg om å få en Blu-ray spiller med konsollen eller ikke.

 

 

EDIT: Og hvilke konsoller vennene dine har som nevnt ovenfor.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Selv om hans innlegg (mesterkokk) er skrevet på en provoserende måte, har han en del gode poenger. Synes også det er litt rart å anbefale PS3 fordi D-pad'en er dårlig på 360.. Det er ikke alle som bruker D-pad, og det finnes billige kontrollere på markedet med bedre løsning. Men samma det.

 

Trådstarter må stille seg spørsmålet: vil jeg ha den konsollen med best spillmuligheter i dag (X360), men heller gå til innkjøp av en bedre kontroll - eller vil jeg ha den konsollen som får Tekken-serien og som sannsynligvis kommer til å bli den konsollen med mest fighting games etterhvert. PS3 er en del dyrere.

I tillegg betyr det også noe om du har venner som spiller online. Da tar du den konsollen mest av vennene dine eier.

 

Hvis du ikke likte å veive kontrollen rundt i rommet vil du da likt å spille Wii? Jeg liker ikke D-Paden på X360 kontrollen og dermed synes jeg av min personelige mening at spillgleden blir ødelagt. Jeg har selv kjent hvor kjedelig et spill kan bli om du bruker en styreform du ikke er komfortabel med eller ikke liker og dermed anbefaler jeg en konsoll med en styreform jeg ut fra min mening liker til disse typer spill som trådstarter var ute etter.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet og forumstyret å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en pm til den aktuelle moderator. Eventuelt p_report.gif moderatoren eller klag moderator inn for forumstyret på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

 

Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte.

 

Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet

Lenke til kommentar
VF5 er det eneste slåssespillet ute for PS3 nå, utenom en PS2 port av Tekken 5 DR på PSN. Fakta.

 

Kan rette litt på fakta-feilen din.

 

Tekken - Dark Resurection på PSN, er ingen PS2-port, det var en arcade perfect (!) port fra Namco Bandai sine Tekken: DR maskiner.

Akkuratt som PS3-versjonen av Sega's VF5 var arcade-perfect når den kom ut, og VF5 på 360 var arcade perfect med den siste versjonen av arcade-maskinene når det kom ut 1 år senere.

 

I etterkant av release har Tekken: DR blitt oppgradert og fått online-play, o.l.

Og når Tekken 6 kommer i år er den helt sikkert også arcade-perfect.

 

En ting å jeg viller tatt med i avgjørelsen er at om han skal ha Hori fighting stick o.l., så er PS3 sin hardware mye åpnere å letter å koble til, så den vil nok få endel mere slik hardware, til en billigere peng.

Og dersom det er evt. online-play han skal ha med, så er det gratis på PSN, istedenfor å betale abonemang som du må på XBox live, og det er heller ikke lett å avbestille live, dersom han ikke er en som gidder å holde abonemanget hele tiden.

 

Og er også verdt å merke seg at han kan spille japanske spill på PS3, og SNK Playmore og slike firma som tradisjonellt pumper ut slåss-spill i klassen under VF5, Soul Caliber og Tekken, vil sannsynligvis konsentrere seg om PS3 og/eller Wii, siden denne genren sitt viktigste marked ligger i østen.

Lenke til kommentar
VF5 er det eneste slåssespillet ute for PS3 nå, utenom en PS2 port av Tekken 5 DR på PSN. Fakta.

 

Kan rette litt på fakta-feilen din.

 

Tekken - Dark Resurection på PSN, er ingen PS2-port, det var en arcade perfect (!) port fra Namco Bandai sine Tekken: DR maskiner.

Akkuratt som PS3-versjonen av Sega's VF5 var arcade-perfect når den kom ut, og VF5 på 360 var arcade perfect med den siste versjonen av arcade-maskinene når det kom ut 1 år senere.

 

I etterkant av release har Tekken: DR blitt oppgradert og fått online-play, o.l.

Og når Tekken 6 kommer i år er den helt sikkert også arcade-perfect.

 

En ting å jeg viller tatt med i avgjørelsen er at om han skal ha Hori fighting stick o.l., så er PS3 sin hardware mye åpnere å letter å koble til, så den vil nok få endel mere slik hardware, til en billigere peng.

Og dersom det er evt. online-play han skal ha med, så er det gratis på PSN, istedenfor å betale abonemang som du må på XBox live, og det er heller ikke lett å avbestille live, dersom han ikke er en som gidder å holde abonemanget hele tiden.

 

Og er også verdt å merke seg at han kan spille japanske spill på PS3, og SNK Playmore og slike firma som tradisjonellt pumper ut slåss-spill i klassen under VF5, Soul Caliber og Tekken, vil sannsynligvis konsentrere seg om PS3 og/eller Wii, siden denne genren sitt viktigste marked ligger i østen.

 

ehm, tekken 5 DR arcade er laget på Namco's system 256 board, noe som er ps2 hardware med dobbelt ram. så det er en ps2 port. det er akkurat samme spillet som er på ps2 bare med 2 nye figurer lagt til. har man tekken 5 på ps2 så er det veldig liten grunn til å kjøpe det.

 

ja psn er gratis. betyr det at man kan spille vf5 online der? ja live koster penger, men man har i alle fall muligheten til å spille vf5 online hvis man vil. med voice chat. på en mye bedre online tjeneste. doa 4 også.

 

vanskelig å avbestille live et argument også nå?

 

hva har det å si om ps3 eventuelt skulle få flere typer arcade sticks? dette er ikke annet enn synsing uansett. jeg tviler på om ps3 i fremtiden vil få særlig billigere eller bedre for den saks skyld arcade sticks enn DOA4 sticken som har vært ute i over 1 år allerede. den er så bra som de blir.

 

i dag ble også det nyeste dragon ball z spillet annonsert, kommer til både 360 og ps3. så der falt vel enda et argument.

 

og jeg tror det er mer sannsynlig at snk og lignende som lager 2d fightere kommer til å slippe dem på xbla og psn i fremtiden da de vil nå mange fler brukere på den måten enn spillene deres vanligvis gjør. og om de ikke gjør det så betyr ikke det at 360 ikke vil få dem.

 

og det viktigste av alt, 360 kan kjøpes for 1690 nå.

Endret av karnov
Lenke til kommentar
ehm, tekken 5 DR arcade er laget på Namco's system 256 board, noe som er ps2 hardware med dobbelt ram. så det er en ps2 port. det er akkurat samme spillet som er på ps2 bare med 2 nye figurer lagt til. har man tekken 5 på ps2 så er det veldig liten grunn til å kjøpe det.

 

Vell, hadde ikke PS2 versjonen, Tekken 4: Evolution eller noe slikt var det siste jeg hadde på PS2.

Men Tekken DR på PS3 har jeg, og det var native 1080p, 60 fps, og så helt fantastisk ut, og kostet meg 90 kroner. Ikke verst for akkuratt samme spillet som var på PS2, som dere sier.

Til sammenligning klarte bare DoA4 720p 60 fps, på ny kraftig maskinvare, og jeg syntes det så dårligere ut, enda det er basert på kjempe-kraftig 360-hardware iforhold til PS2-hardwaren dere sier at Tekken kommer fra.

Har lest på nettet at det kom en slags snik-oppgradering på platinum versjonen, men har ikke anelse om det stemmer.

 

ja psn er gratis. betyr det at man kan spille vf5 online der? ja live koster penger, men man har i alle fall muligheten til å spille vf5 online hvis man vil. med voice chat. på en mye bedre online tjeneste. doa 4 også.

 

Du har muligheten til å spille til å hoste egne spill på din egen konsoll sålenge du betaler for det den månden (forutsatt at det ikke er problemer med XBL).

Den samme muligheten gjelder for VF5 på 360.

På PS3 fikk vi VF5 ca. ett år tidligere, men vi fikk ikke muligheten til å kjøpe online spilling, da de utelot å gjøre noe med VF5 til PS3 når 360-versjonen kom.

 

Tekken: DR har satt standarden på PS3, det kjøper du bare en gang, og om du vil spille online mot andre så slipper du å betale for det senere.

Og Sega ser nok på Tekken som en større utfordrer til fight-spill tronen enn DoA, som egentlig bare har flotte ristende pupper going for seg. :-/

 

vanskelig å avbestille live et argument også nå?

 

Avbestillings-funksjonen jeg har sett, var at det kom opp på skjermen at du måtte ringe ett telefon-nummer for å kanselere..

Ble brukt 40 minutter i telefonen for å avbestille abonemanget.

 

Ikke ett viktig argument som er viktig for de aller fleste som skal ha 360, og føler at det er fint å betale 500 i året for å få lov å hoste spill på konsollen sin, men for en som skal hovedsakelig bruke konsollen til sloss spill, kan det isåfall være greit å ha i tankene.

 

hva har det å si om ps3 eventuelt skulle få flere typer arcade sticks? dette er ikke annet enn synsing uansett. jeg tviler på om ps3 i fremtiden vil få særlig billigere eller bedre for den saks skyld arcade sticks enn DOA4 sticken som har vært ute i over 1 år allerede. den er så bra som de blir.

 

Vell, tror de fleste liker bedre VF-sticken til 360 enn DoA-sticken, er endel forbedringer der. Ikke bare for å få knappene på rett plass at så mange mod'et Real Arcade Pro 2, fra PS2, diaogonal-stickene var også rimelig sløv.

Tror de aller fleste VF-spillere på 360 hadde kjøpt Real Arcade Pro 3 hvis de kunne. :-/

 

og jeg tror det er mer sannsynlig at snk og lignende som lager 2d fightere kommer til å slippe dem på xbla og psn i fremtiden da de vil nå mange fler brukere på den måten enn spillene deres vanligvis gjør. og om de ikke gjør det så betyr ikke det at 360 ikke vil få dem.

 

Jepp, men XBLA har litt flere minimums-krav til utviklerene som Sony ikke er så nøye på, f.eks. maks størrelse på spill og lignende.

Men det jeg egentlig tenkte mest på er at det ligger grusomt mange spill fra PS1 generasjonen til SNK Playmore alene på japanske PSN, som du kan spille på PSP og PS3.

Mens XBLA har en port fra siste NeoGeo verjon, kanskje.

Eneste som er litt irriterende er at for å handle i Japan må han kjøpe ett slikt PSN-kort fra japan, for å sette penger på den Japanske kontoen, men det er det kanskje verdt for en som bare skal ha slåss-spill.

Går vell kanskje også ann å bruke visa dersom du holder deg under 5$-grensa og unngår adresse sjekk, hver gang du putter penger i wallet'en.

Blir vell ett par av de som kommer over til USA og Europa også etterhvert.

 

og det viktigste av alt, 360 kan kjøpes for 1690 nå.

 

Det er vell egentlig Elite du skal anbefale evt. 360-kunder, er det ikke?

Eller har de begynt å oppgradere billigversjonene til å overleve lenger enn ett par månder også nå?

Har sluttet å følge med på det der, er veldig triste saker.

Kjøp den dyreste og nyeste xbox'en du finner om du velger xbox..

De andre modellene er bare ett tidspørsmål om når ryker.

Menmen, 1690 ser flott ut, og ingen røde ringer i bokføringen. :)

Lenke til kommentar

Veit ikkje heilt om eg skal si meg enig i at DOA4 ser dårligere ut men;)

Er ein stund siden eg har spillt verken det eine eller andre da.

 

MS har vel introdusert nytt chipsett og lavere strømforbruk på samtlige SKU`s såvidt meg bekjent, men at konsollen lider av dasskvalitet det kan vel ingen nekte for.

 

 

EDIT: Noen som har idè om Arcade utgaven inne på Lefdal/Elkjøp er av nyere typen med nytt chipsett? :huh:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...