Gå til innhold

Hvilken konsoll passer meg best?


-Makaveli-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Støtter virulence på denne, kjøp konsollen flest av vennene dine har eller den du synes har best håndkontroll. Slossespill benytter seg vel i hovedsak av DPAD-en til spilling, og da tror jeg en Playstation vil trekke det lengste strået. Xbox 360 sin DPAD er pinlig unøyaktig å bruke.

Lenke til kommentar

Til fighting spill vil jeg si at Playstation er overlegen. D-paden pluss knappeoppsette gir en meget fin og presis kamp, så lenge du holder hodet kaldt selvfølgelig.

 

D-padne på X360 føler jeg sitter alt for dårlig plassert (som om de klasket den på i siste liten) samt den føles ufattelig billig og nærmest sklir under tommelen.

 

For ikke å glemme at Playstation har et litt bedre utvalg av slåssespill enn det X360 har. Derfor vil jeg anbefale den. Men det er dog min mening og erfaring, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Han der kommer vel til å kjøpe en fighting stick uansett når han spiller nesten bare slåssespill.

 

360 har DOA4 ute nå, og billig. PS3 har ikke Tekken 6 enda og fortsatt en stund til det kommer ut. Og skal ikke se bort ifra at det kommer til 360 ganske raskt etterpå, akkurat som med VF5.

 

VF5 på 360 har også online spilling, noe PS3 versjonen ikke har.

 

Så valget er ganske enkelt, 360 er best for deg. Hvis du kjøper PS3 idag så har du ikke et eneste slåssespill å spille utenom VF5, som er bedre på 360.

 

På 360 har du i alle fall VF5 og DOA4 nå.

 

Dragon Ball Z har jeg ikke mye peiling på, men tror det er et Naruto spill på 360. Er ikke det noe lignende?

Lenke til kommentar
Morsomt hvordan slike tråder kan starte fint og balansert, helt det kommer en mesterkokk og søler det til. Man skal ikke bastant påstå at noe er best for noen. Det sier seg jo selv at dette ikke er noe du kan vite helt sikkert.

 

360 er jo så klart det beste valget nå, hva er problemet ditt? Han lurer jo på hvilken konsoll som passer best for han.

 

Er PS3 med VF5, som mangler online, det beste for han akkurat nå fremfor 360 med VF5 og DOA4? Prøv å vær litt mer nøytral du.

 

Om han vil ha PS3 pga Tekken 6 når det kommer ut så vet han vel det selv.

Lenke til kommentar

Mesterkokk: Du glemte Tekken 5..? Og selv om et spill ikke er ute nå, betyr det ikke at det ikke er lurerere å kjøpe konsollen nå. Det er jo ikke sikkert han har tenkt å kjøpe enda en konsoll i løpet av året.

 

Det blir vel strengt tatt en avveining på hva han liker best av Tekken og Dead or Alive.

Lenke til kommentar
Mesterkokk: Du glemte Tekken 5..? Og selv om et spill ikke er ute nå, betyr det ikke at det ikke er lurerere å kjøpe konsollen nå. Det er jo ikke sikkert han har tenkt å kjøpe enda en konsoll i løpet av året.

 

Det blir vel strengt tatt en avveining på hva han liker best av Tekken og Dead or Alive.

 

Tekken 5 er jo en PS2 port. Jeg gikk utifra at han hadde PS2 og/eller Xbox fra før.

Per idag så er 360 helt klart det beste valget for en som "kun" spiller fightere.

 

For 2500kr kan han få 360, DOA4 og VF5. PS3 og VF5 vil koste 4500 minimum. Og da finnes det ikke mer i sjangeren heller.

 

SC4 kommer på begge. Street Fighter 4 kommer til begge. Det eneste PS3 har i fremtiden som 360 ikke har er Tekken 6. Og det skal vel mye til at det ikke kommer til 360 også litt senere.

 

Eneste grunnen til å velge PS3 over 360 for en som liker fightere er hvis man MÅ ha tekken 6 når det kommer ut og ikke bryr seg om penger og ikke vil ha DOA4.

 

Dette er fakta, ikke noe annet.

Endret av Mesterkokk
Lenke til kommentar
Fakta er vel at du kan få spillene på en konsoll som koster 1890 kr på Elkjøp og Lefdal

 

Nettopp.

 

Man kan kjøpe den beste versjonen av VF5 og DOA4 . Eller PS3 som bare har VF5 (uten online spilling) for omtrent dobbel pris. Så får man selv avgjøre hvor viktig Tekken 6 er og hvor realistisk det er at det ikke kommer til 360 også.

 

Synes det er rimlig drøyt at visse personer anklager meg for å søle til tråden når jeg ikke har gjort annet enn å legge fakta på bordet.

Lenke til kommentar

Vel kjøper man en PS3 av den eldre versjonen kan man samtidig som man spiller de som er ute nå kose seg med de eldre PS2 fighting spillene.

 

Personelig liker jeg ikke X360 kontrollen til slåssespill, mye grunnet at D paden føles veldig slarken og "billig", i tillegg til at den er unøyaktig og du vet liksom ikke helt hvor den peker. Jeg har aldri vært den store fanen av å spille slåssespill med analog stikker heller og elsker å bruke D paden når jeg spiller fightingspill. Synes det blir mer presist og enkelt å gjøre comboer.

 

Man trenger dog ikke være så innmari bastant om at X360 er best, det er mulig å legge inn sin mening på en litt mindre brautene måte.

 

Jaja, fikk faktisk lyst å spille Tekken nå så får fyre opp PS2en som har samlet litt Wii støv (smaksatt med X360 støv) i det siste og bare dælje løs på noen tekken force soldater.

Lenke til kommentar

Ville selv gått for 360, da Tekken ikke interesserer meg og fordi den er billigst. Ergo taper jeg ikke annet enn Darth Vader-versjonen av Soul Calibur IV. Kommer litt an på hvor mye du er villig til å betale, og om du takler 360-kontrollen.

 

Eventuelt kan du skaffe deg en brukt Dreamcast med Soul Calibur og SF3: Third Strike :p tidenes beste slossespill for min del.

Endret av RevX
Lenke til kommentar
Tekken 5 er jo en PS2 port.

Det er ikke samme versjonen. Samt at PS3-spillet har online-støtte, noe du gjør et poeng ut av for VF5 på 360.

 

Det er 99% samme spillet. Blir som å skulle argumentere at Ninja Gaiden Sigma er et nytt spill.

 

Men greit, PS3 og VF5 i dag for 4500kr er det lureste valget da. Hvem bryr seg om flere tilgjengelige spill og billigere priser?

Lenke til kommentar
Personelig liker jeg ikke X360 kontrollen til slåssespill, mye grunnet at D paden føles veldig slarken og "billig", i tillegg til at den er unøyaktig og du vet liksom ikke helt hvor den peker. Jeg har aldri vært den store fanen av å spille slåssespill med analog stikker heller og elsker å bruke D paden når jeg spiller fightingspill. Synes det blir mer presist og enkelt å gjøre comboer.

 

De som spiller fighting spill litt seriøst spiller jo som regel med arcade sticks så kontroller argumentet er ganske tynt.

Uansett kan dpaden lett fikses hvis man absolutt vil ved å file litt ned på den. Eller kanskje den har blitt bedre i det siste hva vet jeg.

Lenke til kommentar
De som spiller fighting spill litt seriøst spiller jo som regel med arcade sticks så kontroller argumentet er ganske tynt.

Uansett kan dpaden lett fikses hvis man absolutt vil ved å file litt ned på den. Eller kanskje den har blitt bedre i det siste hva vet jeg.

 

Men nå er det vel ikke alle som gidder å investere i en arcade stikke for å spille fighting spill og det er vel i første omgang slik man må tenke mener jeg.

Lenke til kommentar
Men hvis han har nytte av de andre tingene på PS3 så er det et mye bedre valg.

Prisen på PS3 er billigere enn 360 hvis du ser hva som følger med. Også koster Live penger og da.

 

Men det kommer også an på hvilken kontroll han liker best osv.

 

Og HD kabel koster penger med PS3, headset følger ikke med, kontrolleren rister ikke osv...

 

Nå spurte han om slåssespill til konsoller så da forholder jeg meg til det, ikke alt mulig annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...