Gå til innhold

Lommemannen endelig tatt! Ingen offentliggjøring av navn eller bilde i tråden tillatt


Anbefalte innlegg

...som han da mener er mindre alvorlig sammenlignet med f.eks. å sprenge en to år gammel jente ved samleie.

Helt enig. Og svin som gjør slike grusomme ting får sjeldent om aldri navnet sitt blåst opp på denne måten. De skal beskyttes og få hemmelige adresser osv. Nei den gjengse nordmann har liten om ingen rettsforståelse i det hele tatt. Og dette er mennesker som blir kalt inn i jurier. Skremmende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke for å være helt kemboprippen heller, men burde ikke tittelen endres? Altså, den antar at man faktisk har fanget lommemannen, noe som (som det har blitt diskutert) ikke er stadfestet som sikkert forbi rimelig tvil ennå. Kan godt hende at de har tatt feil mann.

Og angående Staff: jeg har reagert litt på noe av det han har sagt i sammenhengen, men det er drøyt å ønske han noe galt. Igjen, han har ikke brutt loven med det han har sagt, og selv er jeg villig til å dra ytringsfriheten ganske langt før man skal begynne å straffe folk for å misbruke den.(f.eks lengre enn det som Tore Tvedt ble dømt for).

 

Nå har de jo gått ut med at de har DNA-bevis som knytter ham til en del saker. DNA lyver ikke. I tillegg fant de bukser uten lommefor, samt teip til å ha i lommene. De har ikke tatt feil.

Lenke til kommentar
Nå har de jo gått ut med at de har DNA-bevis som knytter ham til en del saker. DNA lyver ikke. I tillegg fant de bukser uten lommefor, samt teip til å ha i lommene. De har ikke tatt feil.

 

Jeg må bare kommentere en ting. Hvordan ser teip til å ha i lommene ut? Er dette teip du må bestille spesielt? Eller mener du at de fant teip, f.eks gaffateip?

Lenke til kommentar
Staff eråpenbart ond. Han ble misbrukt som 12 åring og ble homofil på grunn av det.

 

OK. Han er ond, og årsaken er at han ble homofil som følge av misbruk i barndommen.

 

Jeg er bare glad for at du ikke kommer til å klare å bli jurist.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Greit at man unngår at bilder kommer ut, siden det faktisk kan gjøre at han ikke kan dømmes for så mye.

 

Men hva navnet angår så minner situasjonen mye om "nobody talks about the elephant in the room"

 

So, let's leave the room!

:D

Lenke til kommentar

Medfølgende video inneholder sluttscenen fra M (Fritz Lang, tysk film fra 1931). Jeg anbefaler alle å se selve filmen, men for de som hater svart hvitt så er finaleminuttene storslagen og høyst aktuelt for dette temaet. Så videoen inneholder stor spoiler.

 

Det som har skjedd:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Barnemorderen er blitt fakket av de kriminelle i byen og de tenker å dømme han. Han er skyldig, uten tvil, bare så et er klart. Han innrømmer egen skyld også.

 

 

Så kan hver og en prøve å finne en person som de selv anser som mest lignende seg selv. Lett å peke ut hvem som best representerer Staff i hvert fall. :)

 

Filmen kan lastes ned hos archive.org, en interesseorganisasjon for slike gamle kulturperler. Slike filmer er fine å se for de som på et par timer ønsker å få presentert nyanser relatert til problemstillinger rundt slike saker og er trolig mer underholdende måte enn det å stange mot hverandre i en diskusjonstråd. Har jo også den tidligere anbefalte To Kill a Mockingbird. :)

Lenke til kommentar
Jeg heller sterkt til at det ville vært rensligere og ryddigere med full identifisering av den siktede i «Lommemannen-saken», enn den krampaktige anonymiseringen vi har opplevd hittil, sier førsteamanuensis Lars Røssland ved Institutt for informasjons- og medievitenskap til bt.no.

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...