Gå til innhold

Lommemannen endelig tatt! Ingen offentliggjøring av navn eller bilde i tråden tillatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1539456.ece

 

Lynsjemobben ute av kontroll. Dette er konsekvensene. Nå er det fare for at enda flere uskyldige blir dratt ned i gjørmen.

 

Way to go!

 

Sånn sett utenom eksempelet ditt, er vel ikke litt indrejustis bare å forakte vel? Alltid la tvil komme tiltalte tilgode selvfølgelig, men den dagen folk kommer unna for at ingen tar affære, synes jeg prisen for en etisk korrekt rettstat blir litt høy.

 

"You can do it! Cut his fucking head off!" http://www.script-o-rama.com/movie_scripts...am-sandler.html

Skjønte ikke helt hva du mener, men det er OK at uskyldige blir hengt ut i jakten på den ekte gjerningsmannen?

Lenke til kommentar
Jo, det er det samme. Jeg kjenner mange heterofile nerdegutter som ikke får seg noe. De må pent finne seg i å sitte og runke.

Jeg er uenig, de kan i verste fall kjøpe seg et ligg.

Poenget er at de ikke får seg noe. De kjøper seg ikke sex heller. De lever uten.

 

Forstått?

 

Du trenger ikke heve stemmen.

 

Poenget mitt er fortsatt at jeg ikke synes det er det samme.

 

Forstått?

Lenke til kommentar
Mener du å si at du ikke kan oppnå seksuell tenning bare ved å bruke fantasien din?

 

Forøvrig er det nok av lovlige bilder av halvnakne eller til og med nakne barn over alt.

 

Hvis du snakker til meg, hvor har jeg sagt det?

 

For å vrenge spørsmålet: Skjønner du at enkelte svake sjeler en gang i løpet av livet får ønsker om å utøve legningen sin?

 

Edit: Jeg er overhodet ikke ute etter å lange ut mot pedofile, jeg synes egentlig kun synd på dem. Det må være grusomt å måtte leve hele livet uten å få seg et lovlig ligg.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar
Lurer på om Dotten og Spenol endrer oppfatning etter at tiltale blir tatt ut? Eller etter dom i tingretten? Er han helt uskyldig til høyesteretts kjæremålutvalg avviser anken? I så fall kommer han til å være uskyldig i mange år fremover..

 

Min oppfatning er at det ikke er min jobb å dømme mannen. Min jobb er å opptre som en sivilisert borger og la de rette instanser gjøre jobben sin. Det er de som har den nødvendige innsikten og kompetansen, ikke meg. Min jobb er å ikke bidra til å sabotere for denne prosessen. :)

Lenke til kommentar

Brenn heksene! Brenn heksene!

 

Hvis vi bare brenner heksene blir alt bra i samfunnet vårt, akkurat som det var i Edens hage!

 

Jeg har en venn som har stor akademisk interresse i Lommemannen. Hans studiefelt? Folkloristikk.

 

Det er det dette er. En god gammeldags heksejakt.

 

Ja, overgrep mot barn kan være noe av det verste som finnes. Det kan ødelegge liv. Og det kan ofte lede til at de overgrepne selv en gang blir overgripere. Helt avskylig.

 

Men det forandrer ikke alle de myter, alt det mediahysteri, og all uvitenhet rundt temaet. De fleste som skriker høyest er ofte folk som ikke engang vet hva "pedofili" er. Hvis folk hadde orket å sette seg inn i temaet hadde veldig mye av hysteriet død ut, fordi enn hvor ille det er så er det ikke verdt å komme med dødstrussler mot folk som faktisk har satt seg inn i temaet og har andre meninger om det, som man så skje med Staff nå igjen(Det samme skjedde i 1996).

 

For det å komme med drapstrusler mot folk med andre meninger, det er rimelig barbarisk.

 

Men det er vel kanskje tryggere å sitte på sin høye hest med ubegrunnete påstander om at "de fleste pedofile går ut og voldtar barn", istedet for å faktisk innse at problemet er langt mer komplisert og dypere enn det som passer for heksebrenning.

Lenke til kommentar
Den opprinnelige påstanden var:

 

"Det er kansje lov å være pedofil, men de fleste pedofile sitter ikke hjemme i sofaen å ser på tegnefilmer. De oppsøker barna som gjør det."

 

Dette er selvsagt en forkastelig og ubegrunnet påstand. Det er dere som gjør dette til et ordspill.

 

Forkastlig og ubegrunnet påstand ja, at det er vi som gjør det til et ordspill nei. God kveld.

Lenke til kommentar
Si hva dere vil om hvordan media og enkelte mennesker reagere, men i sakens kjerne er det snakk om en mann som gjennom flere tiår har systematisk missbrukt små barn meget grovt. Er på tide at enkelte våkner opp.

Jeg er klar over hva saken handler om. Som oftest virker det som det er de som er minst klar over hva saken handler om som skriker høyest. Kanskje det er på tide med litt selvrefleksjon istedet for å si til andre at de må våkne opp. Er du helt sikker på at du er våken selv?

 

Lommemannen trenger ingen forsvarere her på forumet. Han har allerede en meget habil forsvarer i retten. Slik han har rett til enn om han er skyldig eller ei. Men det finnes mange mange her i tråden, og i den hysteriske reaksjonen over hele landet, som har ytret meninger som ikke kan forsvares verken moralsk eller på noe som helst faktisk grunnlag.

Lenke til kommentar
Den opprinnelige påstanden var:

 

"Det er kansje lov å være pedofil, men de fleste pedofile sitter ikke hjemme i sofaen å ser på tegnefilmer. De oppsøker barna som gjør det."

 

Dette er selvsagt en forkastelig og ubegrunnet påstand. Det er dere som gjør dette til et ordspill.

 

Forkastlig og ubegrunnet påstand ja, at det er vi som gjør det til et ordspill nei. God kveld.

Det er strengt tatt en forkastelig og ubegrunnet påstand. Og så vidt jeg vet kommer aldri påstanden din til å bli begrunnet på noe rasjonelt grunnlag, siden det ikke finnes fakta til å støtte den med. Så vidt jeg vet så har undersøkelser vist at er det de aller færreste med pedofile tendenser som faktisk begår overgrep. I tillegg er det ekstremt høy selvmordsstatistikk blant folk med pedofile tendenser. Mest sannsynlig ikke fordi de vil heller død enn å begå overgrep, men heller fordi det kanskje er bedre å dø enn å vite at man vil leve ensom hele livet. Det burde likevel si noe om situasjonen.

 

Det er utrolig typisk at alle diskusjoner om pedofili blir om til prinsipielle krangler uten et snev av fakta, der alle som ikke er med på heksejakten blir skjøvet til side som galninger eller ekstremister hvis de er heldige, eller selv mistenkeligjort hvis de er uheldige. Dette er faktisk rimelig forkastelig.

Lenke til kommentar
Lurer på om Staff's advokathonorar betales av den formuen som en gang skal deles ut i oppreisning til ofrene.. Håper ikke det

 

Ikke nok med at folk ønsker å nekte Staff å si hva han mener for å forsvare sin klient, er det nå også galt at vedkommende betaler for å ha et forsvar? Håper ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...