Gå til innhold

- Homofili er synd og bør kureres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje homofili rett og slett er naturens måte å si at nå har vi nok mennesker her ;p

Det er tull, siden homoseksuell atferd og homofili finnes over alt i naturen ellers.

 

 

Fordi hvis jeg kjenner på det selv.

Din påstand var:

 

"Da er det noe feil oppi huet."

 

Om det er noe "feil oppi huet" er ikke noe man bare KJENNER. For å komme med en slik påstand må man ha noe helt konkret å vise til. Ellers blir det:

 

"Jeg liker ikke brunost. Derfor føler jeg at det er feil å spise brunost. Spiser man brunost er det noe feil oppi huet."

 

 

Som sagt, hvordan ville det gått om alle var homofile?

Hvordan ville det gått om alle hadde sex kun for rekreasjonens del? Hvordan ville det gått om alle brukte prevensjon hele tiden?

 

Jeg har allerede påpekt at homofile individer og homoseksuell atferd er helt vanlig i naturen. Det har til og med en funksjon, som for eksempel å knytte bånd for å styrke gruppen, eller å ha noen til å ta vare på avkommet.

 

Mener du at det ikke er noe i kroppen, feil eller ikke feil, som avgjør om vi blir homo eller hetero?

Jeg mener ingenting. Jeg etterspør noe annet enn fordomsfullt pisspreik.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg er forsker eller har noen som helst utdanning innenfor dette feltet, men jeg prøver meg likevel: Homofili er ikke forårsaket av verken kromosomfeil eller genfeil, slik f.eks. Downs og Huntingtons syndrom er. All forskning jeg har lest peker på at seksuell orientering er styrt av hormoner, uten at man har greid å kartlegge hva som gjør mennesker og dyr homofile. Genfeil kan spores hos både mennesker og dyr, det kan ikke homofili, men det opptrer likevel hos alle dyreraser. Jeg synes på grunnlag av det at homofili fremstår som et helt naturlig fenomen som forekommer hos alle raser selv uten at det er noe galt. Er ikke da homofili 100 % naturlig? Det er ikke arvelig, men har overlevd så lenge mennesker har levd, kanskje homofili er en instinktiv reaksjon på overbefolkningen?

 

 

Det du altså sier er at homofili er ett valg? Du forstår vel såpass at om homofili ikke ligger i genene så er det ett valg man tar? Så kan man jo spekulere i om alle valg man tar er genetisk også da, slik deterministene tror. Hvis det ikke er ett valg eller genetisk så er det kun sykdom som står igjen, altså en "sinnsykdom". Det er vel bred enighet om at homofili ikke er en sinnslidelse, de som kjemper for de homofiles rettigheter hevder også at det ikke er ett valg - da gjenstår kun gener. Hvis du er født sånn, så er det genene dine som gjør at du er født sånn, dette trodde jeg var barnelærdom, men det ser ut til at mange her ikke har fått med seg det.

 

Om homofili er naturlig eller ikke er egentlig irrelevant. Opium, fluesopp, fleinsopp og skorpiongift er alle naturlige, men neppe å anbefale å spise. Hva betyr egentlig naturlig? Betyr det skapt av naturen? Pedofili er også naturlig. Jeg synes pedofile er syke i hodet, de er kanskje det også, men de har også sin legning. Er man født pedofil? Er man født heterofil? Det er vel egentlig ingen som vet dette sikkert, men jeg er av den oppfatning at dette styres av gener. Jeg valgte ikke å være heterofil, jeg bare oppdaget at snurrebassen oppførte seg merkelig når jeg så en jente en gang. Jeg opplevde ikke den samme virkningen sammen med gutter. Jeg valgte altså ikke det ene eller andre bevisst på egen hånd, det var noe innebygd som gjorde at det ble sånn.

 

Homofile har det sikkert på samme viset. Enten de tenner seksuelt eller forelsker seg første gangen i en av samme kjønn. Det bare skjer uten at de plutselig bestemmer seg for at de skal "kjøre i feil fil".

 

Trenger man å kurere homofili? Jeg mener at det ikke er nødvendig(om det er mulig) da homofile som gruppe ikke skader noen. Om en homofil voldtar noen så er det ikke på grunn av legningen at denne voldtekten skjer. Alle homofile jeg kjenner og har hatt kontakt med har generelt sett vært hyggeligere enn de fleste heterofile jeg kjenner. :)

 

Pedofile og zoofile missbruker barn eller dyr hvis de velger å leve ut sin seksualitet. For meg er det ikke noe prinsipielt galt i at voksne tenner på barn eller at mennesker tenner på dyr, selv om jeg synes at det er avskyelig at voksne missbruker barn og at folk faktisk har sex med dyr. Slike folk må vi gjøre noe med.

 

Selv om homofili er unormalt, altså at det ikke følger normen, så trenger vi da vel ikke å blande oss borti hva homofile gjør så lenge de holder seg innenfor loven? Det er ikke forbudt å være homofil heldigvis. Det sies jo at man har klart å kurere pedofile. Derfor vil jeg anta at man også kan kurere heterofile og homofile for deres legning også. Hvis legningen er genetisk så vil man vel ikke kunne kurere dette med psykologi? Det jeg egentlig vil frem til tror jeg er at ingen vet nok om hva som styrer våre tenningsmønstre til å si noe som helst om dette sikkert. Alt vi diskuterer her er egentlig våre personlige oppfatninger av dette er, noe som forsåvidt er greit, men ikke fremstill det som at DU sitter på sannheten enten du hater homofile eller kjemper for homofile.

 

Selv holder jeg en knapp på at homofili er genetisk akkurat som at heterofili er det. Hvis man antar at heterofili er normalen da sex mellom to av forskjellig kjønn er nødvendig for å reprodusere seg(jada, det finnes arter hvor det kun finnes hunner osv) så må man kunne anta at homofili er ett avvik. Hvis dette avviket ikke stammer fra miljø, noe vi ikke har noe grunnlag for å tro siden barn som bor hos homofile ikke har større sjanse for å bli homofil enn de som bor hos heterofile foreldre, så må det nesten være genetisk.

 

Det var vel noen som nevnte at homofili ikke kunne være genetisk siden barn av homofile da måtte bli homofile eller at to tvillinger måtte være homofile. De fleste som kan litt om genetikk vet at det ikke er så enkelt. Noen gener er dominante og overstyrer andre gener. Noen sykdommer kommer av mutasjoner. Noen arvelige genetiske defekter føres ganske enkelt ikke videre. Vi kan fortsette slik i det uendelige for å forklare hvorfor homofili, om det er genetisk, ikke føres videre eller ikke føres videre til alle barna til en som er homofil. For alt vi vet så kan det være en sinnsykdom selv om de fleste forskere er enige om at det ikke er en sinnsykdom.

 

Alt dette er vel egentlig off topic siden spørsmålet er om homofili er en synd og bør kureres. Svaret på dette er veldig enkelt. Nei, homofili er en synd og de homofile skal steines. (Hvis man skal se dette fra ett kristent syn selvsagt.) Nå er ikke jeg tilhenger av at religiøse tullinger skal styre hvordan vårt samfunn skal fungere så jeg sier at jeg synes homofili er helt greit jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg forstod han slik at tilførsel av hormon styrer hvilken type kjønn barnet ender opp med. Tilførselen av testoseron/østrogen fra den gravide en viss tid ut i svangerskapet er bestemmende for kjønnet.

 

:)

Lenke til kommentar

Man kan lese seg ihjel på Wikipedia, men det er veldig utenfor fokus for denne tråden, som skulle være hvorvidt homofili er synd.

Siden Jesus selv sa at alle reglene fra det gamle testamentet ikke lenger gjaldt, og han aldri sa noe selv om homofili er det trygt å gå ut fra at homofili er A-OK for kristendommen.

Jødedommen og Islam derimot, kan kalle det en synd så mye de vil.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality...al_explanations

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvordan kan du si det?

 

Du kan jo prøve å lese mine argumenter for dette i posten rett over her. Den er ganske lang så det burde være vanskelig å overse den. Her vil du få presentert argumenter for hvorfor jeg finner det sannsynlig at homofili styres av genene. Du er kanskje for lat til å lese den siden den er så lang. :)

 

Usjamei, nå var du streng ... :yes:

 

Tok å leste den nå, og fant ingen feil ... dessverre :p

 

Stemmer med de teorier jeg har lest. Fosteret er kjønnsløst frem til 6-8 ukersstadiet, men med kvinnelige hovedtrekk (mannen har melkekjertler og brystvorter). Så tilføres guttefosteret testoseron,

som igjen påvirker kroppen til å danne mannelige kjønnsorganer, 

og et mannelig "operativsystem. Feil mengde testoseron medfører "feil" preferanse

selv om kroppen biologisk sett er riktig.

Lenke til kommentar
Det du altså sier er at homofili er ett valg? Du forstår vel såpass at om homofili ikke ligger i genene så er det ett valg man tar? Så kan man jo spekulere i om alle valg man tar er genetisk også da, slik deterministene tror. Hvis det ikke er ett valg eller genetisk så er det kun sykdom som står igjen, altså en "sinnsykdom". Det er vel bred enighet om at homofili ikke er en sinnslidelse, de som kjemper for de homofiles rettigheter hevder også at det ikke er ett valg - da gjenstår kun gener. Hvis du er født sånn, så er det genene dine som gjør at du er født sånn, dette trodde jeg var barnelærdom, men det ser ut til at mange her ikke har fått med seg det.

 

Jeg sier ikke at homofili er et valg, nei. Les posten min en gang til, du.

 

Om du tror at det kun er genene som bestemmer hvordan du blir, så tar du feil.

 

Nei, sykdom er ikke det tredje og siste alternativet etter gener og valg. Jeg tror jeg nevner hormoner flere ganger i posten min.

 

Og det er mer enn at du bygges opp etter genene dine som skjer i fosterlivet. Det er bl.a. annet også tilførsel av hormoner, og flere forskere mener at disse hormonene styrer fosterets legning. Dette er ikke barnelærdom. "Hvis du er født sånn, så er det genene dine som gjør at du er født sånn," er altså langt ifra korrekt.

 

Det finnes flere tvillingpar hvor den ene er heterofil og den andre er homofil. Det er et godt bevis på at legning ikke er genbestemt. Basta.

Lenke til kommentar
Det du altså sier er at homofili er ett valg? Du forstår vel såpass at om homofili ikke ligger i genene så er det ett valg man tar? Så kan man jo spekulere i om alle valg man tar er genetisk også da, slik deterministene tror. Hvis det ikke er ett valg eller genetisk så er det kun sykdom som står igjen, altså en "sinnsykdom". Det er vel bred enighet om at homofili ikke er en sinnslidelse, de som kjemper for de homofiles rettigheter hevder også at det ikke er ett valg - da gjenstår kun gener. Hvis du er født sånn, så er det genene dine som gjør at du er født sånn, dette trodde jeg var barnelærdom, men det ser ut til at mange her ikke har fått med seg det.

 

Jeg sier ikke at homofili er et valg, nei. Les posten min en gang til, du.

 

Om du tror at det kun er genene som bestemmer hvordan du blir, så tar du feil.

 

Nei, sykdom er ikke det tredje og siste alternativet etter gener og valg. Jeg tror jeg nevner hormoner flere ganger i posten min.

 

Og det er mer enn at du bygges opp etter genene dine som skjer i fosterlivet. Det er bl.a. annet også tilførsel av hormoner, og flere forskere mener at disse hormonene styrer fosterets legning. Dette er ikke barnelærdom. "Hvis du er født sånn, så er det genene dine som gjør at du er født sånn," er altså langt ifra korrekt.

 

Det finnes flere tvillingpar hvor den ene er heterofil og den andre er homofil. Det er et godt bevis på at legning ikke er genbestemt. Basta.

 

Hormoner er også en del av genetikken. Hormonbalansen i kroppen endrer seg livet igjennom hvis du ikke var klar over det. Hvordan hormonbalansen oppfører seg er genetisk.

 

Hvis du hadde lest posten min så hadde du sett at jeg forklarte nettopp dette med arv, men du overså selvsagt det i iveren.

 

For å sitere meg selv.

Det var vel noen som nevnte at homofili ikke kunne være genetisk siden barn av homofile da måtte bli homofile eller at to tvillinger måtte være homofile. De fleste som kan litt om genetikk vet at det ikke er så enkelt. Noen gener er dominante og overstyrer andre gener. Noen sykdommer kommer av mutasjoner. Noen arvelige genetiske defekter føres ganske enkelt ikke videre. Vi kan fortsette slik i det uendelige for å forklare hvorfor homofili, om det er genetisk, ikke føres videre eller ikke føres videre til alle barna til en som er homofil.
Lenke til kommentar

Tja, om man er homofil eller ikke, er vel mye samme som om man liker kjøtt eller fisk. Rock eller klassisk. Hund eller katt. Noen liker man og noe liker man ikke. Noe er man tiltrukket av og noe ikke. Liker man blonde eller brunetter? Er det noe galt med deg om du liker rødhårete jenter, og tenner på de? Ganske idiotisk diskusjon egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...