Gå til innhold

- Homofili er synd og bør kureres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
homofili er naturens egen måte å begrense artsveksten på

Hvor har du det fra?

 

Tvert imot. Homofili og homseksuell atferd er faktisk positivt for en gruppe hvis man ser på naturen. Sex mellom individer i en gruppe - også av samme kjønn - bidrar til å senke aggressjonsnivået og styrke samholdet i gruppen. Dessuten vil homofile individer som kun tenner på eget kjønn kunne ta seg av andres avkom (fordi de ikke får selv) så flere vokser opp, og dermed styrker flokken.

 

Synd det er så stor motstand for å prøve dette! Det er som alle ting; når man lurer på hva man skal gjøre, spør deg selv: What Would The Monkeys Do?

Lenke til kommentar
Dessuten vil homofile individer som kun tenner på eget kjønn kunne ta seg av andres avkom (fordi de ikke får selv) så flere vokser opp, og dermed styrker flokken.

Må bare påpeke ut at det er svært, svært få, eller finnes nesten ikke, eksklusivt homofile, heterofile eller bifile for den saks skyld. Dette er antagelse som mange begår ettersom seksuelle legninger og roller har blitt fremstilt slik i løpet av de siste hundreårene. Noe av problemet er at vi antar at vårt språk og våre lingvistiske definisjoner alltid passer perfekt til å beskrive verden rundt oss, deriblant menneskelig seksualitet som egentlig er ufattelig komplisert og kan ikke settes i fastlåste eksluderende båser.

Lenke til kommentar
Dessuten vil homofile individer som kun tenner på eget kjønn kunne ta seg av andres avkom (fordi de ikke får selv) så flere vokser opp, og dermed styrker flokken.

 

Det er akkurat slike holdninger som gjør det vanskelig å være homofil i Norge! For det første så er det ikke noen "flokk"! De er en del av OSS, og bør behandles deretter!

 

For det andre så er det idioti å tro at barn som blir oppdratt av homofile selv vil bli homofile (ikke det at det ville gjort noe)! Men det ville kanskje gjort dem mer tålerante og gitt dem mulighet til å utøve litt mer nestekjærlighet enn visse andre! For det å si at homofiles barn blir homofile er jo som å si at hetrofiles barn blir hetrofile. Og det motbeviser jo de homofile ganske lett :p

 

Og for det tredje; Om to men bodde sammen, hadde adoptert et barn som de oppdro sammen, men var hetrofile, ville det blitt like mye oppstyr?

 

Og til slutt, for det fjerde; Om folk er så redde for at barnet de adoptert vekk skal havne hos homofile foreldre, så er det jo bare å la være å adoptere vekk barnet sitt. Ved å adoptere vekk barnet sitt så gir man jo faktisk fra seg ansvaret for barnets sjebne! Og da bør du kanskje heller lære deg å bruke prevansjon!

Lenke til kommentar
Dessuten vil homofile individer som kun tenner på eget kjønn kunne ta seg av andres avkom (fordi de ikke får selv) så flere vokser opp, og dermed styrker flokken.

 

Det er akkurat slike holdninger som gjør det vanskelig å være homofil i Norge! For det første så er det ikke noen "flokk"! De er en del av OSS, og bør behandles deretter!

 

For det andre så er det idioti å tro at barn som blir oppdratt av homofile selv vil bli homofile (ikke det at det ville gjort noe)! Men det ville kanskje gjort dem mer tålerante og gitt dem mulighet til å utøve litt mer nestekjærlighet enn visse andre! For det å si at homofiles barn blir homofile er jo som å si at hetrofiles barn blir hetrofile. Og det motbeviser jo de homofile ganske lett :p

 

Du misforsto fyren! :p

 

"Flokken" han henviser til, er hele flokken av dyr. Om det f.eks. i en flokk ulver er noen unger, og så blir foreldrene til ungene drept, da er de barna i utgangspunktet fortapt. Men så kan det være at det er noen homofile ulver i flokken som ikke har egne barn. Da kan de ta seg av de barna, og flere ulver vokser opp. "Flokken" er altså hele gruppa med dyr, ikke de homofile individene. ;)

 

Og da er det jo heller ikke sånn at han mener at barna vil vokse opp og styrke flokken i form av at barna selv blir homofile og styrker den homofile gruppa. Håper du skjønner. :p

 

 

GAYPRIDE!

Lenke til kommentar
Må bare påpeke ut at det er svært, svært få, eller finnes nesten ikke, eksklusivt homofile, heterofile eller bifile for den saks skyld. Dette er antagelse som mange begår ettersom seksuelle legninger og roller har blitt fremstilt slik i løpet av de siste hundreårene. Noe av problemet er at vi antar at vårt språk og våre lingvistiske definisjoner alltid passer perfekt til å beskrive verden rundt oss, deriblant menneskelig seksualitet som egentlig er ufattelig komplisert og kan ikke settes i fastlåste eksluderende båser.
Ingen som er eksklusivt homofile, heterofile eller bifile? Okay, you got me. Hva er vi da? :|

Men jo, det er ganske mange dyr som er eksklusivt homofile og heterofile, mange av dem er totalmonogame og lever med partneren sin resten av livet. Stort mer eksklusivt enn det tror jeg ikke du får det.

Lenke til kommentar
Ingen som er eksklusivt homofile, heterofile eller bifile? Okay, you got me. Hva er vi da? :|

Men jo, det er ganske mange dyr som er eksklusivt homofile og heterofile, mange av dem er totalmonogame og lever med partneren sin resten av livet. Stort mer eksklusivt enn det tror jeg ikke du får det.

 

Det er, som jeg har nevnt etpar ganger før, ikke et binært forhold mellom hetero og homoseksualitet, alle befinner seg ett sted på en gradient mellom disse, men tenderer sterkere mot det ene eller andre og i enklete tilfeller befinner en seg nær midten og resultatet er biseksualitet.

Nå er jo dette en meget forenklet todimensjonell fremstilling, men for å illustrere akkurat denne problemstillingen duger det bra. Det er imidlertid slik at en har en hel haug annet å ta hensyn til også, mer som et tredimensjonalt tertiærdiagram.

 

Psykologi og slikt er finurlige saker ;)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Ingen som er eksklusivt homofile, heterofile eller bifile?

Tror du virkelig at det finnes folk som er akkurat 50/50, at i løpet av sitt liv så har de vært tiltrukket til nøyaktig like mange menn som damer? Det jeg mener er at det er en feilaktig antagelse å tro at de seksuelle dikotomiene som vi har i dag passer perfekt til å beskrive noe så kompleks som menneskelig seksualitet.

 

Hva er vi da? :|

Mennesker vil jeg si...

 

Blir det plutselig umulig å definere mennesker pga. at tilstanden er slik jeg beskrev den? Jeg kunne vel beskrevet meg selv som hetero, men jeg tror ikke et sekund på at dette er noe som er 100% ekskluderende. Men jeg definerer meg ikke ut i fra min legning, de heteroseksuelle gjør ikke det, mens sosialt sett er det nesten avkrevd av bifile og homofile at deres legninger skal definere personlighetene deres. Et absurd problem. Les forresten: http://www.nickyee.com/ponder/social_construction.html

 

Men jo, det er ganske mange dyr som er eksklusivt homofile og heterofile

Kilde? Alt jeg har hørt er at det finnes dyr som er homofile og det brukes til å støtte opp argumentet om at homofili ikke er et valg. Har ikke hørt noe om at de har fokusert noe på om de er 100% eksklusivt bare tiltrukket av samme eller motsatt kjønn og det ville vært temmelig umulig å få en sau til å beskrive sin seksuelle legning så det er ikke en altfor effektiv sammenlikning med menneskelig seksualitet.

 

mange av dem er totalmonogame og lever med partneren sin resten av livet.

 

Hva har totalmonogami med om de seksuelle legningsinndelingene ikke er like konsekvente som en skulle ønske? Bifile folk (altså folk som er omtrentlig, ikke nøyaktig like tiltrukket av begge kjønn) har da ofte hatt samme partnere gjennom hele livet. Forstår egentlig ikke hva du vil frem til med dette og det virker temmelig irrelevant, men du må gjerne utdype om du mener det er relevant. Btw; det er faktisk en del kontrovers om hvorvidt mennesker kan regnes som biologisk monogame eller om det bare er slik at samfunnet legger opp til at en eventuelt finner seg en partner for livet.

 

Stort mer eksklusivt enn det tror jeg ikke du får det.

At en har samme partner hele livet utelukker ikke tiltrekning til andre kjønn. En monogam hetero vil da fortsatt være tiltrukket mot andre kvinner/menn?

Lenke til kommentar
Dessuten vil homofile individer som kun tenner på eget kjønn kunne ta seg av andres avkom (fordi de ikke får selv) så flere vokser opp, og dermed styrker flokken.

Det er akkurat slike holdninger som gjør det vanskelig å være homofil i Norge! For det første så er det ikke noen "flokk"! De er en del av OSS, og bør behandles deretter!

Hva babler du om? Jeg snakker om "flokken", som en gruppe individer. Denne flokken inneholder hankjønn, hunkjønn, osv. Jeg snakker ikke om homofile som en egen flokk.

 

Hva med å faktisk lese før du svarer?

 

For det andre så er det idioti å tro at barn som blir oppdratt av homofile selv vil bli homofile

Herregud, er du helt borte vekk? Når sa jeg noe slikt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Enkelte folk går inn i en ekstrem defensiv modus og feiltolker tilnærmet med vilje når slike situasjoner oppstår.

 

Edit: Gidder ikke provosere.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Dessuten vil homofile individer som kun tenner på eget kjønn kunne ta seg av andres avkom (fordi de ikke får selv) så flere vokser opp, og dermed styrker flokken.

Det er akkurat slike holdninger som gjør det vanskelig å være homofil i Norge! For det første så er det ikke noen "flokk"! De er en del av OSS, og bør behandles deretter!

Hva babler du om? Jeg snakker om "flokken", som en gruppe individer. Denne flokken inneholder hankjønn, hunkjønn, osv. Jeg snakker ikke om homofile som en egen flokk.

 

Hva med å faktisk lese før du svarer?

 

For det andre så er det idioti å tro at barn som blir oppdratt av homofile selv vil bli homofile

Herregud, er du helt borte vekk? Når sa jeg noe slikt?

 

My bad!

Yoshi rettet på meg om du leser lengere oppe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...