Gå til innhold

- Homofili er synd og bør kureres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ingens utgangspunkt at gud står bak bibelen. Har du ikke hørt om kirkemøtet i Nikea?

 

Jeg er forøvrig ikke kristen, jeg er standhaftig ateist. Jeg liker bare ikke idioter som tror de vet hva de snakker om.

 

Såpass ja, så det er ikke kristendommens utgangspunkt at gud står bak bibelen?

 

Da kan jo kanskje du opplyse oss idioter da?

Lenke til kommentar
Har du ikke hørt om kirkemøtet i Nikea?

 

Du mener det i 325, hvor de diskuterte arianismen, feiringen av påske, det melitanske skisma og disiplinære kanoner; der de ikke diskuterte den bibelske kanon?

 

 

Det er ingens utgangspunkt at gud står bak bibelen.

Ikke engang f.eks. Jehovas Vitner og Pinsebevegelsen; det vil si: Har disse brått skiftet standpunkt? Og hva med protestantismen? Martin Luthers Solo scriptura er avskaffet?

Lenke til kommentar
Les artikkelen, så ser du selv at det ikke er noen passasjer skrevet av hverken gud eller jesus.

Nå syntes jeg du kan ta deg en chill-pille og jenke deg ned.

 

Som du har konkludert,jeg må ha det inn med teskje. ;)

 

Disse du henviser til i artikkelen, hvem er de?

Hvorfor skrev de "artiklene" som ble til det vi kaller bibelen?

 

Ble de bedt om det? el?

 

Men fremdeles savner jeg svar på din påstand om at kristendommen ikke har som utgangspunkt at gud står bak bibelen.

Lenke til kommentar
Hvis du tenker på hvorvidt gud har "inspirert" bibelen, er det noe helt annet.

 

Jada, det å ha "inspirert" Bibelen er noe helt annet enn å ha skrevet den, men nå var det nå engang "å stå bak Bibelen" som var temaet her. :)

Mulig det var ditt tema, men det var ikke mitt. Se tilbake i tråden og du vil se det veldig klart. Mitt poeng har hele tiden vært kildekritikk. Dersom man godtar at Gud står bak bibelen fordi en ukjent tredjeperson sier det, syntes jeg dere kan godta min på stand om at tomaten er guds utvalgte frukt.

 

Gå nå frem og spis tomater.

 

Les artikkelen, så ser du selv at det ikke er noen passasjer skrevet av hverken gud eller jesus.

Nå syntes jeg du kan ta deg en chill-pille og jenke deg ned.

 

Som du har konkludert,jeg må ha det inn med teskje. ;)

 

Disse du henviser til i artikkelen, hvem er de?

Hvorfor skrev de "artiklene" som ble til det vi kaller bibelen?

 

Ble de bedt om det? el?

 

Men fremdeles savner jeg svar på din påstand om at kristendommen ikke har som utgangspunkt at gud står bak bibelen.

 

Nei takk, du får spikke flisene dine selv.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva disse religionene mener, men dersom de mener at gud personlig har skrevet bibelen er det nyheter for meg.

 

Hvis du tenker på hvorvidt gud har "inspirert" bibelen, er det noe helt annet.

 

Nå ror du biiig time, ingen har påstått at gud personlig har skrevet bibelen, men at kristendommen har som utgangspunkt at gud står bak bibelen.

Dine ord er faktisk at ingen har som utgangspunkt at gud står bak bibelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...