Gå til innhold

- Homofili er synd og bør kureres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun Gud kan dømme i følge de kristne troene, når det kommer til Islam så har Allah på en måte gitt dem lov til å handle i hans sted og drepe folk med feil tro osv.

 

Jeg er ikke troende selv, forresten. Jeg ser ikke på troende homser som noe problem, det er et tema som er nødt til å skape større aksept i kirken over tid, og siden vi tydeligvis ikke bli kvitt religion, så er avliving av idiotiske fordommer og "regler" de følger det nest beste.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på troende homser som noe problem, det er et tema som er nødt til å skape større aksept i kirken over tid, og siden vi tydeligvis ikke bli kvitt religion, så er avliving av idiotiske fordommer og "regler" de følger det nest beste.

 

You are missing the point - for å si det på dårlig norsk. :p Hvis du skal være helt ærlig med deg selv, hvordan forventer du at vi som ikke er troende skal kunne overbevise troende om at Gud tar feil? Altså, når Gud har sagt at noe er galt, hvordan skal jeg som hedning kunne sette meg over ham å si at Gud tar feil? De fleste er vel enige om at mye, kanskje det meste i Bibelen, er tullete og idiotisk, men de troende må da få ha sin tro i fred?

 

Det nest beste ville selvsagt vært å fjernet kristendom som norges nasjonalreligion slik at kirken ikke fikk så stor innflytelse som den har i dag. For meg er det greit at kirken vil utelukke homofile, ganske enkelt fordi Gud har sagt at homofile skal straffes, drepes osv. Det er jo en moderasjon i seg selv at dagens kristne ikke farer rundt og steiner homofile, ikke sant? Fordommer innenfor religiøse samfunn kommer alltid til å være der, ganske enkelt fordi de setter Guds ord høyere enn samfunnets oppfatning av diverse spørsmål. Samfunnet endrer seg, men betyr det at religionen skal endre seg? I mine øyne så blir svaret helt klart nei. Gud er den som setter reglene i de religiøse samfunn, Gud har fortalt menneskene hva de skal og ikke skal gjøre. Selv om jeg synes det er idiotisk mange ganger så vil jeg kjempe for de religiøses rettigheter til å utøve sin religion i fred.

 

Mange sier at homofile også er kristne og at det er diskriminerende at de ikke får gifte seg i kirka osv. I så fall så er det Gud som er diskriminerende, da Bibelen er rimelig klar på dette punktet. Fjern støtten til slike diskriminerende religiøse samfunn, ikke tving dem til å bryte mot Guds ord. Det blir som noen andre her sa, at en jøde skulle melde seg inn i Vigrid, eller at ett Vigridmedlem skulle konvertere til jødedommen.

 

Hvorfor homofile ønsker å være en del av den norske kirke forstår jeg ikke. Den norske kirke har jo sin tolkning av det som står i Bibelen, hvorfor kjemper homofile for å bli akseptert av ett kirkesamfunn som helt klart ikke ønsker dem? Det er jo nettopp på grunn av uenigheter i troen at vi har fått flere forskjellige kirkesamfunn. Vi har mange kirkesamfunn som bruker Bibelen som "lovtekst" hvorfor ikke bryte ut og lage sitt eget kirkesamfunn som tolker Bibelen friere enn den norske kirke? For meg så blir det feil at staten skal blande seg inn i hva ett kirkesamfunn skal stå for, det blir derfor også grunnleggende feil for meg at vi har en statskirke.

 

Nei, la religiøse tullinger ha sin tro, er du uenig så står du fritt til å lage din egen religion eller sekt, alt du trenger er medlemmer. Hvorfor dette sterke ønsket om å være en del av ett kirkesamfunn som ikke aksepterer deg?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Homofili er en genetisk feil, men det gjør ikke andre noe om du er homo, så å si at alle homofile bør henrettes er latterlig. Måtte kristendommen brenne.

 

Er homofili en genetisk feil? Kan du forklare den litt?

 

:yes:

Lenke til kommentar

Ja, man er jo laget for å reprodusere. Det blir vanskeligere når man er homo.

 

Homofili er en genetisk feil

Hvis det var en genetisk feil, ville det ikke være arvelig? Ville ikke tvillingpar begge være homofile?

 

Ikke nødvendigvis. Men homofili er altså medfødt, du BLIR ikke homo av å se masse nakne gutter i oppveksten.

Lenke til kommentar

Homofili er ikke genetisk betinget inntil det er bevist. Absolutt ingenting tyder på at det er en genfeil. Abso-abso-absolutt ingenting. Hadde det vært genetisk betinget, kunne man ha tatt en blodprøve og lest av legningen og det hadde løst hele mysteriet. Men det har ikke skjedd, har det vel.

 

EDIT: Jasså, Traadstarter? Kan vi få kilde på at reproduksjon er meningen med livet?

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Homofili er ikke genetisk betinget inntil det er bevist. Absolutt ingenting tyder på at det er en genfeil. Abso-abso-absolutt ingenting. Hadde det vært genetisk betinget, kunne man ha tatt en blodprøve og lest av legningen og det hadde løst hele mysteriet. Men det har ikke skjedd, har det vel.

 

EDIT: Jasså, Traadstarter? Kan vi få kilde på at reproduksjon er meningen med livet?

 

Det er heller ingenting som tyder på at det ikke har med arv å gjøre, gener kan ligge latente og aktiveres av mekanismer en ennå ikke har oversikt over.

En har heller ikke en komplett oversikt av hva ale de ulike genene gjør, utløsende faktorer, samspill mellom ulike effekter fra geners "oppførsel" og mye annet.

 

Om noen kan forventes å finne ut ting på dette og andre felt felt så vil jeg si J. Craig Venter Institute er en god kandidat.

Lenke til kommentar

Å komme med argumenter som at meningen med livet er å reprodusere seg, så avliver man sitt eget argument ved å ta et kikk i naturen, der homofile dyr tar seg av foreldreløse dyr, eller lever barnløse og fornøyde. Om vi er laget for å reprodusere oss, så fungerer heller ikke argumentet "vi er akkurat som dyr", for det er heller ikke deres "mening med livet" enda vi liker å tro at vi er overstående dem og har evnen til å forelske oss og ikke dem.

 

Homofile ender (ender er som kjent monogame og har kun en partner gjennom hele livet, selv de er homofile) tar seg av overflødige andunger, om det blir for mange babyer, eller om foreldrene dør, etc., er dette unaturlig? Er det fordi vi mennesker har påvirket de stakkars endene? Genmanipulering?

 

Homofili er muligens et genavvik, men når det forekommer så ofte som det det gjør, så er det ikke lenger en feil. Det er som rødt hår og grønne øyner, det er ikke noe som er arvelig en gang, og jeg har enda ikke sett noen som har klart å bevise at det er en "genfeil", men om det skulle komme opp en plausibel kilde for det senere i tråden, har jeg allerede sagt at det er muligens et avvik, men ingen feil.

 

Homoseksualitet er "synd", uten tvil. Men jeg for min del er stolt av å være en synder, på mange plan, faktisk. Mennesker som sier at homofili bør "kureres" er beviset på at religion bare er blitt et onde i et moderne samfunn. Det er mange som ikke vil kureres av denne styggedommen. Det er en av naturens egne synder, slik som onani og seksualitet generelt. Når skal religiøse forstå at de kan ikke hindre naturen fra å gå sin gang ved å kalle det "guds ord".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Homofili er en genetisk feil, men det gjør ikke andre noe om du er homo, så å si at alle homofile bør henrettes er latterlig. Måtte kristendommen brenne.

 

Er homofili en genetisk feil? Kan du forklare den litt?

 

:yes:

 

Kan Traadstarter dokumentere denne påstanden?

Lenke til kommentar

Det er klart at hvis man liker den samme seg)altså gutt liker gutt, jente liker jente)

Da er det noe feil oppi huet.

Synd det skal være sånn.

Men man skal ikke bli diskriminert eller slått ut for det.

man må jo akseptere det men det er noe feil da.

Skjønner hvorfor folk ikke liker homofile.

Jeg har ikke noe imot dem men synes det er litt rart og synd.

Lenke til kommentar

Det er så gøy å tolke bibler, som det har blitt påpekt tidligere: Mosebøkene sier at du ikke skal ha sex men man, slik du har sex med en kvinne. Det er jo ikke mulig heller.

 

Bibelen er bare et virvar av motsigelser, akkurat slik som alle andre bloody religions. Jeg vedder på at leser du godt nok, kan du finne en tolkning som sier at gud er en grønn potet formet som en fallos. I tillgeg har det jo vært linket til en del artikler på dette forumet feilakte oversettelser. Når kom bibelen først ut? Oversatt? Til Latin regner jeg med. Hvem oversatte den derfra? Hvordan er den oversettelsen? Ble den oversatt fra latin til norsk / tysk / urgisk / tyrksik / wtf?

 

Jeg tror vatikanet må leie inn en gruppe med typografer xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...