Gå til innhold

- Homofili er synd og bør kureres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På akkurat den samme usaklige måten du kan sammenlikne homofile og psykisk utviklingshemmede. Forøvrig så vet ikke jeg om noen plasser i Bibelen hvor Gud sier at det å være psykisk utviklingshemmet er en synd. Homofili sier han flere ganger hva han synes om.

 

(Nå skal det også legges til at dette ikke er min personlige mening, men Bibelens tekst er ikke til å missforstå.)

Lenke til kommentar
På akkurat den samme usaklige måten du kan sammenlikne homofile og psykisk utviklingshemmede. Forøvrig så vet ikke jeg om noen plasser i Bibelen hvor Gud sier at det å være psykisk utviklingshemmet er en synd. Homofili sier han flere ganger hva han synes om.

Jeg sammenliknet ikke homofile og psykisk utviklingshemmede.

 

Hvor i bibelen står det forressten pedofili er ulovlig?

Lenke til kommentar

Finurlig nok så har ikke jeg sett noen steder i Bibelen som sier at pedofili er en synd i Guds øyne.

 

Gud har sagt så mye rart. Til dere som er den eldste i barneflokken kan jeg jo nevne følgende.

 

2.mos 22. 29-

29 Det som fyller din låve, og det som flyter fra din vinpresse, må du ikke holde tilbake. Den førstefødte av dine sønner skal du gi meg. 30 Det samme skal du gjøre med ditt storfe og småfe. Sju dager skal det være hos moren. Den åttende dagen skal du gi det til meg.

 

Nå er det fortsatt ikke norges lover som styrer hva som er synd eller ikke, det er Guds lover. Det virker som DU er en av mange som ikke klarer å skille mellom dette. :)

 

Joda, du sammenliknet homofile og psykisk utviklingshemmede.

 

At noen mennesker tenner på andre av samme kjønn er Gud sin feil, men hva de velger å gjøre med det er hvert enkelt menneskes valg!

Oh, the fail. Hva blir det neste? Skal psykisk utviklingshemmede velge å bli normale?

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
*snip*

Det står ingen plass i bibelen at det er en synd å være homofil. Det står bare at den som har sex med en mann på samme måte som en kvinne skal drepes, og det er per definisjon, umulig.

 

Og nei, jeg sammenlignet ikke homofile og psykisk utviklingshemmede. Jeg bare viste deg hvor latterlig trang og ignorant tankegang du har.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, noe du ville oppfattet om du hadde orket å lese mine innlegg, så er ikke dette min personlige oppfattning. Dessuten så viste du absolutt ikke at min tankegang, om den hadde vært min, var dum - da sammenlikningen din ikke har rot i troen. Det er helt greit at du tror at psykisk utviklingshemmede har ett valg, men jeg vil si at du må være rimelig uopplyst om du virkelig tror det. Det som er ett faktum er at homofilie ikke MÅ ha seksuell omgang med hverandre, det er ett valg de tar. Hvis de troende har rett angående Gud så må man vel kunne se på dette som en test på de homofile og om de evner å etterleve Guds ord, selv i vonde dager, altså når det betyr at de ikke kan ha sex. Det står også at det å ha sex for moro skyld er en synd, det må man vel godt kunne si at seksuell omgang mellom homofile er, så det kommer man ikke unna. Selv sex utenfor ekteskapet i forplantningsøyemed er en synd og siden Gud ikke tillater ekteskap mellom homofile, så burde det vel være enkelt å trekke den logiske slutningen at seksuell omgang mellom homofile er en synd.

 

Du sier at det ikke står at homofili er en synd? Det står rimelig klart, flere plasser, i Bibelen at menn ikke skal ha sex med menn. Jeg kan ikke huske å lest at det står noe forbud mot at kvinner har sex med kvinner - så det kan hende at menn står i en særstilling her og at det ikke er homofili, men seksuelt samkvem mellom menn Gud vil til livs.

 

Det står også at en mann ikke skal la sin sed spille til jorden, så nåde deg om du napper i løken og spruter dine rumpetroll ute i hagen.

 

Du kan jo prøve å komme med noen fornuftige argumenter fremfor å kalle andre ignorante da enkelte her prøver å holde debatten på ett seriøst nivå.

Lenke til kommentar
Du sier at det ikke står at homofili er en synd? Det står rimelig klart, flere plasser, i Bibelen at menn ikke skal ha sex med menn. Jeg kan ikke huske å lest at det står noe forbud mot at kvinner har sex med kvinner - så det kan hende at menn står i en særstilling her og at det ikke er homofili, men seksuelt samkvem mellom menn Gud vil til livs.

Show it to me.

Lenke til kommentar
Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne.

Dette er jo fysisk umulig, da menn ikke har kvinnelig kjønnsorgan.

 

Men fra halvspøk til revolver: Her beskrives jo en handling, og ikke en seksuell legning. Legninger beskriver ikke handlinger, men bare tilstander.

 

Hvordan kan du sammenligne homofile og pedofile, og fortsatt sove godt om natta?

Fordi begge er ufrivillige og uforanderlige seksuelle legninger.

Lenke til kommentar
Dette er jo fysisk umulig, da menn ikke har kvinnelig kjønnsorgan.

 

Men fra halvspøk til revolver: Her beskrives jo en handling, og ikke en seksuell legning. Legninger beskriver ikke handlinger, men bare tilstander.

 

Selvfølgelig er ikke det mulig rent fysiologisk sett, men ett hvert oppegående menneske forstår vel hva som står og hva som menes med det som står der. Jeg tror ærlig talt ikke på at noen er så dumme at de ikke forstår det. Jeg er ikke engang religiøs, jeg tror ikke på en dritt av det som står der, uansett så forstår jeg hva Gud sa(eller ikke sa eventuelt. :))

 

Det er vel egentlig ikke homofili som er en synd, men den seksuelle aktiviteten mellom to av samme kjønn. Det er en vanlig missforståelse at homofili har noe med sex å gjøre. Det blir akkurat som at det ikke er ulovlig å være pedofil, men ulovlig å missbruke barn, likevel så snakker folk flest om pedofile som om de alle er mennesker som missbruker barn, noe som slett ikke er tilfellet. Det er ikke gitt at en homofil har seksuell omgang med andre av samme kjønn, noen kjemper mot slike syndfulle handlinger mens andre kommer til å bli dømt den gangen de møter Gud. Likefullt er seksuell omgang med andre av samme kjønn en synd - det blir bare flisespikkeri å krangle om slike formuleringer.

 

Homofili er ikke en synd, bastobooooooom

 

Egentlig har du helt rett, det er seksuell omgang mellom mennesker av samme kjønn som er en synd.

Lenke til kommentar

Men vist jeg er tiltrukket av jenter hvorfor skal jeg ikke da ha mulighet til å ha et seksuelt forhold med henne da? Sex er en naturlig del av livet og homofile mennesker skal vel ikke være frarøvet denne retten bare fordi de tiltrekkes noen av samme kjønn? Et homofilt par har verken mer eller mindre sexlyst enn et hetrofilt par. Si at det er greit at man er homofil så lenge man ikke går inn i et parforhold og har sex høres ikke helt rett ut i mine ører. Hva er det som er så skummelt med sexen? :roll:

Lenke til kommentar
Det er vel egentlig ikke homofili som er en synd, men den seksuelle aktiviteten mellom to av samme kjønn. Det er en vanlig missforståelse at homofili har noe med sex å gjøre. Det blir akkurat som at det ikke er ulovlig å være pedofil, men ulovlig å missbruke barn, likevel så snakker folk flest om pedofile som om de alle er mennesker som missbruker barn, noe som slett ikke er tilfellet. Det er ikke gitt at en homofil har seksuell omgang med andre av samme kjønn, noen kjemper mot slike syndfulle handlinger mens andre kommer til å bli dømt den gangen de møter Gud. Likefullt er seksuell omgang med andre av samme kjønn en synd

 

Hahaha, du er ikke sann!

Lenke til kommentar

Det går helt klart fram av både Bibelen og Koranen at homofili er en synd. Men det er også en hel rekke andre ting. Det er umulig å holde alle Bibelske og Koranske regler og lover i et moderne samfunn. Hvorfor da være så utrolig selektiv og velge ut de få reglene som ikke gjelder deg selv, men som man kan bruke til å fotfølge andre?

 

Den eneste boken som bestemmer over meg, er den store røde Norges Lover. Bibler og Koraner og andre hellige bøker kan brenne.

Lenke til kommentar

Synden er å ikke reprodusere seg, slik tolker jeg skriftene.

 

Mye av denne diskusjonen går mot "vi er alle skapt og er en del av skaperverket", mange kommer med argumenter som forutsetter en mening bak kreasjonen/ universet. Selv om det nå har seg slik at menneskerasen ikke blir videreført hvis alle er homofile, er det ikke dermed sagt av den grunn at homofili er galt.

 

Her i vesten merkes ennå etterdønningene av årelang fordømming av seksuelle avvik, noe som startet med at det romerske riket fikk kristendom som offisiell religion. Kirken stemplet homoseksuelle handlinger som demoniske impulser, som førte til spedalskhet og galskap. Kanskje ikke så overraskende, men da ble homoseksuell adferd knyttet til anklager som kjetteri og hekseri. Både England og Frankrike fulgte Roms metoder, straffen var å bli brent til døde på bålet (hvorav ordet "faggots" kommer).

 

Det var tider det.. sex for gledens skyld ble sett på som noe som førte til at naturen tok igjen med sult, jordskjelv og pest. Dette båndet mellom "unaturlig" sex og landeplager forble populært igjennom middelalderen, og som vi kan se er det gjeldene for noen ennå. Mange i USA mener at AIDS er Guds straff til de homofile, at heteroer også blir smittet er deres og de biseksuelles skyld.

 

Ytterpunktet blir at det er unaturlig for ett hetero par å bruke kondom, tenker man over dette blir hele tankegangen absurd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...