Gå til innhold

Hvor lenge klarer dere holde pusten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Målte engang i bassenget jeg også. Klarte litt over 2 min. Men da pustet jeg helt inn og helt ut et par ganger før jeg holdt pusten under vann.

Man skal helst ikke gjøre denne øvelsen alene i bassenget for man KAN besvime vettu! Ha alltid noen som ser på deg når du skal holde pusten under vann, bare for sikkerhets skyld ;)

Lenke til kommentar
Vil tro det har mye med kondisjon, oksygenopptak å gjøre?

 

Nei, det handler egentlig bare om å ikke være redd og slappe av ;) prøv og Pust dypt inn og heeelt ut mens du slapper av et par ganger, når du holder pusten så slapper du helt av. Stoler du nok på deg selv da så holder du pusten ivertifall 1 minutt lenger.

Lenke til kommentar

3 minutter og 21 sekunder.

 

Det er så sykt lett trenbart. Hvis du prøver hver kveld du legger deg og har slappet av litt i senga, er jeg sikker på at du setter rekord nesten hver kveld. For å kunne holde en liten stund så føler i hvert fall jeg at det går mye mer på det psykiske enn det fysiske.

Lenke til kommentar
3 minutter og 21 sekunder.

 

Det er så sykt lett trenbart. Hvis du prøver hver kveld du legger deg og har slappet av litt i senga, er jeg sikker på at du setter rekord nesten hver kveld. For å kunne holde en liten stund så føler i hvert fall jeg at det går mye mer på det psykiske enn det fysiske.

Du må være veldig forsiktig. Det å trene opp pust-utholdenhet kan være veldig farlig alene.

Lenke til kommentar

Vi hadde en på forumet som klarte sinnsykt lenge! Tror det var på treningstråden eller noe lignende.

 

*sjekke rekorden min*

 

Du holdt pusten i 96.828 sekunder. (16:05:52 > 16:07:29) Rekord> 148.625 sekunder. Satt Thu Jul 20 17:59:28 2006. 51.797 sekunder bak. Du kom på en 54. plass av 161

 

2 minutter, 28 sekunder er tydeligvis rekorden min :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv å pust dypt inn og ut i kanskje f.eks 30 sekunder før du holder pusten, det er bevist at det hjelper deg å holde pusten lengre, og jeg har selv prøvd det og greier mye lengre da.

 

BTW: 1 min 45 sek gjorde jeg nå, har vell greid ihvertfall 2 min og 30 sek før..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg har ikke målt hvor lenge jeg greier å holde pusten, men greier å svømme 60 meter under vann. Da har jeg så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

 

Edit: Tok en kjapp konkurranse med pappa i bassenget for et halvt år siden. Jeg slo han selvfølgelig, og han mente at jeg holdt pusten i godt over 2 minutter. Men det telles selvfølgelig ikke som noe offisielt resultat.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...