Gå til innhold

Hvor lenge klarer dere holde pusten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svømmer ca 25M nå for tiden under vann, er ikke spesielt godt trent men bør greie 2 lengder når jeg når formen jeg ønsker.

 

Ligger vel på ca 1m 45s nå , men har vært oppe i 2m 45s på det meste de siste 5 årene.

Når jeg holdte på med fridykking så tror jeg nok at jeg var oppe i det dobbelte , dvs ca 4min.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
DER klarte jeg 2 minutter tror jeg.

jeg pustet LIIITT inn ett par ganger, men med full kontroll gikk dette RETT ut igjen.

 

Det er juks! :p

Selv om man bare puster bittelitt in hjelper det masse. Når jeg er helt på grensen av hva jeg klarer, og så puster jeg bittelitt inn, klarer jeg 20 sekunder ekstra.

Lenke til kommentar
DER klarte jeg 2 minutter tror jeg.

jeg pustet LIIITT inn ett par ganger, men med full kontroll gikk dette RETT ut igjen.

 

Det er juks! :p

Selv om man bare puster bittelitt in hjelper det masse. Når jeg er helt på grensen av hva jeg klarer, og så puster jeg bittelitt inn, klarer jeg 20 sekunder ekstra.

 

hehe, men nå klarte jeg 2 minutter blank, uten innpust. det var jævlig, og måtte pisse som faen mot slutten:P men jeg klarte det. 2 minutter;)

(hvorfor må man pisse ved oksygenmangel? :p)

Lenke til kommentar
Det er juks! :p

Selv om man bare puster bittelitt in hjelper det masse. Når jeg er helt på grensen av hva jeg klarer, og så puster jeg bittelitt inn, klarer jeg 20 sekunder ekstra.

Om du følar at det hjelp, er det nok placebo-effekta som slår inn. Ein har eit max oksygenopptak, som ikkje blir noko større av å puste innundervegs. Så uansett vil ein ikkje klare å innhalere meir enn max O2 - opptak. Og sidan oksygenmangel er grunna til at me ikkje klarar å halde pusten lengre enn det me gjer, vil det ikkje ha noko å seie om ein pustar inn undervegs.

 

Nemnte eg det at eg klarde 4 min og 57 sekundar idag? (Med eit åndedrag for dei det spelar nokon rolle for)

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
tenk somså:

du er under vann, og må holde pusten. kan du da puste inn?

tror det er mer moralen som gjelder :p du er jo stokk død om du puster inn:P

Det har ingen tyding, som nemnt i føregåande post kan du ikkje puste inn meir oksygen enn max. Så om ein skal halde pusten under vann, vil ein nok trekke pusten så mykje som mogleg før ein går under.

Lenke til kommentar
Det er juks! :p

Selv om man bare puster bittelitt in hjelper det masse. Når jeg er helt på grensen av hva jeg klarer, og så puster jeg bittelitt inn, klarer jeg 20 sekunder ekstra.

Om du følar at det hjelp, er det nok placebo-effekta som slår inn. Ein har eit max oksygenopptak, som ikkje blir noko større av å puste innundervegs. Så uansett vil ein ikkje klare å innhalere meir enn max O2 - opptak. Og sidan oksygenmangel er grunna til at me ikkje klarar å halde pusten lengre enn det me gjer, vil det ikkje ha noko å seie om ein pustar inn undervegs.

 

Nemnte eg det at eg klarde 4 min og 57 sekundar idag? (Med eit åndedrag for dei det spelar nokon rolle for)

 

Right.. Så det du prøver å si er at: Når du trener i å holde pusten lenge, så trener du opp maks O2-opptak? Dessuten må jeg vennlig påminne deg om trådens navn. Jeg antar du forstår betydningen bak det å holde pusten. Dermed vil din rekord være ugyldig, uansett hvordan du prøver å argumentere. Spesielt da evnen til å fylle lungene til maks er en vital del av det å være flink til å holde pusten.

 

Oksygenmangel er nok ikke grunnen til at du ikke klarer å holde pusten lengre. Hovedgrunnen er hjernen, mer "normalt" sagt psyken. Om det var oksygenmangel så ville du besvimt og i framtiden lidd av hjerneskader. Beklager om du føler jeg kverrulerer. :)

Lenke til kommentar
tenk somså:

du er under vann, og må holde pusten. kan du da puste inn?

tror det er mer moralen som gjelder :p du er jo stokk død om du puster inn:P

Det har ingen tyding, som nemnt i føregåande post kan du ikkje puste inn meir oksygen enn max. Så om ein skal halde pusten under vann, vil ein nok trekke pusten så mykje som mogleg før ein går under.

 

joda..men jeg tenkte på det å puste inn under pustholdingen. man kan ikke puste inn under vann...bare for å gjøre det mest mulig realistisk:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...