Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg tror og håper at dette åpner opp mer for konkurrenter til Adobe, da jeg synes de har hatt markedsdominans en stund. Hadde de satt prisen til noe litt mer brukbart og på ett nivå flere hadde hatt råd til, så tror jeg de heller kunne kapret flere betalende kunder enn de har idag.

200,- per måned kun for Photoshop blir for drøyt.

 

Edit: Gjør de det samme med LR er valget hvertfall ekstremt enkelt.

Edit2: Sakset fra Adobes support forum:

 

Completely understand. That is why we continue to sell CS6 (indefinately), and plan to update it to support the next major releases of Mac and Windows.

 

This is covered in the FAQ:

http://www.adobe.com/go/cc_faq

mike chambers

[email protected]

Endret av egilh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt nerdeting:

Fått opp nye VM hoster på jobb, sliti med manglende resursser i en periode nå. Konsollet kan rapportere følgende:

CPU

Free: 908GHz

Capacity 1THz

 

Memory

Free: 8TB

Capacity: 11TB

 

Det bør holde i ett år fremover hvertfall :)

Lenke til kommentar

Litt nerdeting:

Fått opp nye VM hoster på jobb, sliti med manglende resursser i en periode nå. Konsollet kan rapportere følgende:

CPU

Free: 908GHz

Capacity 1THz

 

Memory

Free: 8TB

Capacity: 11TB

 

Det bør holde i ett år fremover hvertfall :)

 

Høres bra ut! Kjøres det blades / microclouds for computing og jbods for lagring og tynnklienter for brukere?

Lenke til kommentar

Litt matte rundt Adobe sin omlegging så koster Photoshop alene kr. 6,60,- pr dag. Mulig det finnes en sjokolade som koster mindre, med unntak av bæreposer som ligger mellom 0,50 til 2 kroner pr stykk så vil jeg si at regjeringa burde forby ordet dyrt inntil folk kan bruke det til noe fornuftig, som feks ved reelle sammenligninger.

Lenke til kommentar

Høres bra ut! Kjøres det blades / microclouds for computing og jbods for lagring og tynnklienter for brukere?

Neida, dette er VMWare hostene som skal kjøre forskjellige Web, SQL, enkodere og sikkert noen få terminalservere. Alle brukerne har stort sett laptop eller stasjonær. All lagring går på NAS med 10Gb og Infiniband mellom nodene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt matte rundt Adobe sin omlegging så koster Photoshop alene kr. 6,60,- pr dag. Mulig det finnes en sjokolade som koster mindre, med unntak av bæreposer som ligger mellom 0,50 til 2 kroner pr stykk så vil jeg si at regjeringa burde forby ordet dyrt inntil folk kan bruke det til noe fornuftig, som feks ved reelle sammenligninger.

Vel, som student betaler jeg vesentlig mindre for Photoshop etter det gamle systemet, gitt at jeg oppgraderer til ny versjon annen hvert år. Faktisk betaler omtrent 4,50 kroner mindre per dag, som tilsvarer en sekser med pils mer i måneden. 144 halvlitere med øl er mye.

Lenke til kommentar

Neida, dette er VMWare hostene som skal kjøre forskjellige Web, SQL, enkodere og sikkert noen få terminalservere. Alle brukerne har stort sett laptop eller stasjonær. All lagring går på NAS med 10Gb og Infiniband mellom nodene.

 

Ah, skjønner. Der er det også greit å kjøre virtuelt, ja. Potensielt mindre fysisk plass med eventuelt rom for mer redundans og mindre strømforbruk totalt. Må få gratulere med ferdigstilt oppsett da! At least for now... ;)

Lenke til kommentar

@Nautica

 

For oss som er vant til båtliv i saltvann er det, i alle fall for meg, litt underlig å se disse store båtene på en elv, Moskva-elven. Styrt av "kongleplukkere" midt i granskauen, og 100-vis av km fra sjøen.

Denne 49-foteren er langt fra den største jeg har sett på denne elven. Og da snakker jeg om privatbåter,

Men oligarkerne skal vel ha sine "små" symboler.

 

Ps. Ang. dyret i mai-tråden. Mulig det er en oter som du sier, men jeg synes den var for liten samt at jeg synes halen så veldig naken ut.

post-279345-0-08890400-1367950666_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kult, men hva er galt med de eksisterende? De siste jeg fikk syns jeg er ganske gode, de "setter" seg på en fin, bekreftende måte. :)

 

Angående 3D-printing så kjøper jeg nok en Form1, kanskje i løpet av året hvis de første leveransene er lovende.

 

Ikke noe galt bortsett ifra at den er litt kjedelig og ikke har noe særlig tilleggsfunksjoner :) Ser for meg at den overflaten kan brukes litt mer kreativt.

 

Største forskjellen fra originalen til min, at den sitter enda bedre og at den deker heile mount-ring og ikke bare den innerse delen av den. dvs det er ikke mye av den metalringen som er synlig etter at den er satt på.

 

Form1 ser bra ut den, men det er litt kjipt å bare kunne printe i hvit og 12x12x16 cm er veldig smått...

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Ikke noe galt bortsett ifra at den er litt kjedelig og ikke har noe særlig tilleggsfunksjoner :) Ser for meg at den overflaten kan brukes litt mer kreativt.

 

Jeg er igrunn veldig spent på hva du tenker hva en tilleggsfunksjon skal være?!

 

Et orginalt deksel har jo allerede noen hovedfunksjoner; Beskytte, ta minst mulig plass men alikavel lett å gripe for å taes av/på, og at man kan sette objektivet på høykant.

På bildet av den du har laget ser det ut som den er høyere i senter, kan den da stå stødig på høykant?

De aller fleste slike deksler er høyere i ytterkant for å gjøre den mer stabil når objektivet står oppe.

 

Er spent på om du kommer fram til noe revolusjonerende her!

Lenke til kommentar

...

 

Usikker på hvor smart det å beskrive ting før man har faktisk laga noe, og det er ikke noe revolusjonerende her sånt sstt - men nyttig i alle fall for mitt bruk:

  1. Lage markering på undersiden som indikerer hvilken objektiv det er 35mm / 50mm osv slikt at det blir enklere å finne de er i baggen.
  2. Fylle de numrene med selvlysende eller reflekterende materialet for å så kunne bruke blits til å lett se i mørke hvor ligger det objektivet jeg er på jakt etter.
  3. Original lenscap har ganske irriterende "dinge" lyd når de ligger sammen - her vil jeg prøve materialer som absorberer lyd.
  4. Gjennomsiktig materialer kunne også vært kult med tanken på å kunne se om det er støv på objektivet uten å ta den av.
  5. Variere teksturer på sidene for å kunne finne objektiver med "touch & feel".
  6. osv osv osv

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...