Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ser ut som om poster med 0 svar viser 0 visninger uavhengig av reelt antall visninger etter oppgraderingen, se utfording-kategorien. Noen som har noe peil på om dette er en bug eller med hensikt?

Det er ikkje noko nytt, om eg hugser rett. Meiner at det tidlegare ein gong var slik at talet på visningar vart oppdatert berre nokre få gonger i døgeret, for å redusere lasta på serveren.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stabiliteten til get har vært ekstremt bra, selv under store vedlikeholdsprosjekt i nabolaget har de klart å unngå brudd.

 

Her jeg bor, Nittedal Rotnes så er vi vant til å miste nettverket i allefall 1-2 ganger i uka grunnet noen som graver over kabelene til get...

 

Get skulle også bytte en kabel her da det var siste ettappe av Tour De ski i vinter...

Lenke til kommentar

Ser ut som om poster med 0 svar viser 0 visninger uavhengig av reelt antall visninger etter oppgraderingen, se utfording-kategorien. Noen som har noe peil på om dette er en bug eller med hensikt?

Det er ikkje noko nytt, om eg hugser rett. Meiner at det tidlegare ein gong var slik at talet på visningar vart oppdatert berre nokre få gonger i døgeret, for å redusere lasta på serveren.

Mmm. Mulig jeg tar feil, men nå snakker vi dager og ingen endring i antall visninger, og jeg vet at jeg før har hatt visninger etter hvert på postinger uten svar.

Lenke til kommentar

Sist jeg var ute var det +4 grader og fin solnedgang. 1 film og middag samt litt BF3 spilling senere, kikker jeg på ny ut vinduet, og nå er det rene vinterstemningen med 5 -6 cm snø. Hmpf.

 

Og så noe helt annet:

Har litt lyst på å komme tettere innpå insekter enn hva min Sigma 150mm F2.8 macro kan klare, så vurderer å skaffe en mellomring. Noen som har en anbefaling å komme med angående hvor mange mm mellomring som gir ca en 2:1 forstørrelse (objektivet gir 1:1)? Trenger ikke funksjonell AF gjennom mellomringen, men blenderen må kunne styres fra kameraet. Er en nærlinse noe å satse på i stedet, de er ikke så kostbare, men yter vel ikke alltid optimalt eller, sånn skarphetsmessig sett?

Lenke til kommentar

Hva er det som er de ideelle oppløsningene å ha på bilder som lastes opp her på forumet? Tenker da til MNDS tråden.

 

Leste noe for en stund tilbake at forumoppdateringen som var for noen uker siden komprimerer bilder og ødelegger kvaliteten på bilder som ikke er helt riktig oppløsning.

Lenke til kommentar

Bruker folk mine bilder uten å ha betalt eller avtalt får de en brutal faktura for brudd på opphavsretten. Så strategien med å bare bruke bilder bør du droppe uten tvil ;)

Men følger du det opp med inkassosaker når mottaker av faktura er en tilfeldig fyr på nettet, som for alt du vet kan sitte i en stråhytte i Uganda? Jeg er ikke ubetinget tilhenger av at bilder skal kunne brukes overalt av hvem som helst, men ser ikke helt realismen i disse fakturatruslene; det blir litt som filmindustriens tall på hvor stort inntektstap de påføres av piratkopiering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg fikk øye på meg selv i speilet på vei til dusjen. Der sto jeg naken, slapp og bleik med hengemage .. "Fytte grisen!", tenkte jeg. Så slo det meg. Det er 1. april! Ha ha ha. Lurer ikke MEG så lett! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...