Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Begge deler funker på fullframe.

 

Nikkor 70-200/2.8 VR kunne vært enda litt bedre på FX, men er topp på DX. Nikkor 70-200/2.8 VR II er toppers både på DX og FX.

Skjønner + Nikon sitt er vell en del dyrere.

Men på et dx - da vil vell crop faktoren steppe inn, litt synd den blir noe rundt 100-300 da hvist ikke jeg tar helt feil.. dog man har alltids 50mm'rn.

 

Har meget lyst på en må jeg innrømme enten sigma'n eller nikoen.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På et DX-hus er det totalt uinteressant om objektivet er laget for fullframe eller ikke - du vil få eksakt det samme uansett om det er en 30mm DX eller 30mm FX. Om det er FX eller DX er kun relevant dersom du planlegger å oppgradere til FX.

 

Å gange opp med crop-faktor er kun for å "sammenligne med utsnittet dersom du hadde satt samme objektivet på et fullframehus" - det er helt uinteressant så lenge du kun bruker DX. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

På et DX-hus er det totalt uinteressant om objektivet er laget for fullframe eller ikke - du vil få eksakt det samme uansett om det er en 30mm DX eller 30mm FX. Om det er FX eller DX er kun relevant dersom du planlegger å oppgradere til FX.

 

Å gange opp med crop-faktor er kun for å "sammenligne med utsnittet dersom du hadde satt samme objektivet på et fullframehus" - det er helt uinteressant så lenge du kun bruker DX. :)

Skjønner - stemmer det du sier. Får se hva jeg finner ut utover - blir vell en ting om gangen. :)

Lenke til kommentar

Billetter til Punch Brothers og Flecktones, A Banjo Players Guide to Jamming, seks tusjer, fire fargeblyanter, et Tamron 17-50mm f/2.8 VC, en elektrosjokkpenn, en notatblokk, kvittering på søknad hos Lånekassen, gjeldsbrev fra Lånekassen, bekreftelse på rentefritak fra Lånekassen, Aftenposten fra 23. juli 2011, fire feilprintede utgaver av min brukervennlighetsstudie av SB-600, en innføring i ergonomi (menneskelige aspekter i design), to saker med jordbærsmak, en Victorinox, en Sensia 100 36-bilders fargefilm, et strengesett fra Elixir, tre orgigamibrettede 200-lapper (to skilpadder og en hare), et reisedokument fra London til Rygge, kildeliste fra Handle (kamerastabilisatoren min fra DesignCase), et GHS-strengesett (Sonny Osborne Signature Set), fem egne visittkort, Design Sketching, to kort, 15 gitargrep (C, C7, D, Dm, D7, E, Em, E7, F, G, G7, A, Am, A7 og B7), 10 Ways to Take Stunning Portraits, regning på Wimp Premium, et headset, en Letraset Bleedproof tegneblokk (A4, halvveis utskreven), et uskrapet flakslodd, to minnekort festet til magneten på et armbånd, en Maglite, to tyggispakker og en smaksprøve på Acaí Heart (Grape Vine Resveratrol).

 

Bestemte meg for å rydde på pulten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjære keiser i kamerahimmelen, la alle sytpeiser finne et 5DmkIII på lager i morgen, tenk på oss som må leve sammen med disse tragiske skapninger som ferdes i skyggenes dal. Disse ynkelige skapninger som har mistet alt av perspektiv og fotfeste i livet sitt og som tilbringer dagene med patetisk sutring i alle fora.

 

Tenk på de som har solgt alt utstyret sitt for maksimal profitt før det fantes nye modeller på lager. Tenk på deres uendelige smerte og lidelse.

 

PMnormal, kom tilbake og frels dem fra alt det vonde!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjære keiser i kamerahimmelen, la alle sytpeiser finne et D800 på lager i morgen, tenk på oss som må leve sammen med disse tragiske skapninger som ferdes i skyggenes dal. Disse ynkelige skapninger som har mistet alt av perspektiv og fotfeste i livet sitt og som tilbringer dagene med patetisk sutring i alle fora.

 

Tenk på de som har solgt alt utstyret sitt for maksimal profitt før det fantes nye modeller på lager. Tenk på deres uendelige smerte og lidelse.

 

PMnormal, kom tilbake og frels dem fra alt det vonde!

Fixed :dremel:;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

18 år i går, og hadde oppkjøring i dag.

 

Sensor hadde en samling av 42 analoge kameraer hjemme og var hobbyfotograf. Null stress å ha oppkjøring da, praten gikk i blender tall, iso verdier og lukker tid.

 

 

Ble lappen det da !

Gratulerer med overstått og lappen.

Grattis med lettlurt sensor da :)

 

Blir en koslig siste arbeidsdag før påskeferien og. "avis xx tester grillpølser for påsken". Dvs en 4 timers betalt grilltur hvor de bare skulle ha 2 - 3 bilder av hvert pølseslag.

Er dette vinterens svar på sommerens agurknytt, pølsenytt!

Lenke til kommentar

I dag var jeg vitne til noe merkelig, det var noen gutter som reparerte bilen sin med motorsag, den gamle rustne bilen hadde ikke lengere innfesting til spiralfjæren "rustet bort" og gutta brukte en vedkubbe som fjær "avstandstykke", den klubben hadde gått i oppløsing så de måtte bytte kubben, altså fram med motorsagen, jekk og felle et tre :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...